zie ik het nou verkeerd of???

A

Anoniem

Guest

Zijn de meeste kindjes hier nou zoveel verder (qua ontwikkeling) dan Yari of zie ik dat verkeerd? Yari zit en rolt en loopt in zijn loopstoel maar doet verder vrij weinig zelf haha. Ja hij probeert zelf te gaan zitten maar heeft  nog niet door dat de spijlen van de box en het bed kunnen helpen. En staan vind ie wel leuk maar dan moeten we m vasthouden en dan als we geluk hebben zet ie een paar stapjes maar verder niks alleen en uit zichzelf haha.

Niet dat ik het erg vind hoor (gaat toch allemaal al snel zat) maar als ik zo naar de foto's kijk... Nou weet ik natuurlijk niet precies hoe oud ze allemaal zijn maar zoveel zal het niet schelen toch. Yari is bijna 10 maanden (a.s zondag).

Nou ik maak me er maar niet druk om het komt vanzelf.

xx Elly mv Yari

Lorenzo is net 10 maanden en begint net met
optrekken in de box maar verder dan zijn knietjes
komt hij nog niet
uit zichzelf gaan zitten doet hij ook niet als ik hem neerzet
kanhij wel uitzichzelf gaan liggen verder tijgert hij het huis door
maakt geen aanstalten om te gaan kruipen
hij doet alles op zijn gemak en uiteindelijk zal het moment wel
komen dat ik er hard achter aan moet lopen

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Julian is vrij snel met alles. Naar mijn mening te snel, net wat je zegt, het gaat allemaal al zo snel...zucht...
Met 8 maanden trok hij zichzelf omhoog in de box en een week later deed hij al een "rondje box" (hij deed er ongeveer een kwartier over, maar toch..). Nu rent hij al achter zijn loopwagentje. Volgende week wordt hij 11 maanden en ik denk dat hij rond die tijd zelfstandig (dus zonder muur of tafel) kan gaan staan en zijn eerste losse stapjes zal gaan zetten. Pfff...ik had nog zo gehoopt dat hij dit na de zomer zou doen, maar ik ben nu al de klos met steeds achter hem aan rennen en controleren of hij geen kattekwaad uit haalt (bloempotten uit de vensterbank, aanrechtkastjes open en dicht doen enz.).

Groetjes,
Ellen mv Julian

ps ik ben natuurlijk wel heel trots op hem, temeer omdat hij een slechte start heeft gehad en er gesproken werd over zuurstoftekort bij de geboorte waardoor hij in min of meerdere mate gehandicapt zou kunnen zijn. Dat moest de tijd leren, maar gelukkig gaat alles hartstikke goed!

Hoi,
Ik herken je gevoel helemaal. Skip was tot ie ruim 10 maanden was ook heel makkelijk. Hij vond het allemaal wel prima..... van de ene op de andere dag (zo leek het) werd ie wakker voor zijn omgeving. Toen ging het snel, hij ging kruipen, optrekken en hij kletst de oren van je hoofd. Hij wandelt nu ook al langs de bank en de tafel.
Nu denk ik, dat ik me daar ooit nog ' druk'   om heb gemaakt. Het komt echt vanzelf. Dat weet je ook diep van binnen waarschijnlijk wel, maar als je dan soms andere kinderen ziet die veel verder zijn, twijfelde ik soms toch een beetje.
Nu heb ik me voorgenomen om nooooit meer te twijfelen aan zijn ontwikkeling, die komt wel.
Skip wordt trouwens a.s. zondag 1 jaar.
Groetjes, Noortje mv SKip

Heej Elly,

Ik zou je geen zorgen maken. Als ik zie hoe alles hier is veranderd.
Met 10 maanden kon Tyche wel al zitten maar dat was het ook wel. En nu is ze gisteren 11 maanden geworden en kan ze al kruipen, optrekken... Dus wat zal ze over een maand niet bij hebben geleerd.
En misschien is Yari wel weer ergens anders vlug in. Zo is Tyche bijvoorbeeld wel goed in kleine dingen pakken en kletsen.
Ik zou je nog geen zorgen maken hoor en ik moet zeggen dat Yari hier ook wel 1 van de jongeren kindjes is... er zijn er namelijk al veel jarig geweest.
Als je toch nog ergens over twijfelt gewoon weer vragen hier he?!

Groetjes Kirsten mv Tyche

Sja, ook ik ken het hoor!
Stef kan van alles, maar we moeten hem er wel bij helpen.

Hij kan zich optrekken, als wij hem helpen
Hij kan stapjes doen, als wij hem helpen
Hij kan NIET kruipen
Hij kan NIET tijgeren
Hij kan NIET zelf gaan zitten
Hij kan NIET zelf gaan liggen

Hij is bijna 11 maanden....
Ik denk soms ook weleens, gaat het wel goed.
Maar onze tijd komt nog wel. Nu kunnen wij ook nog eens lekker zitten.....

LIefs Annet

Geweldigste tip die ik hier ooit heb gelezen: Maakt niet uit, over een paar jaar kunnen ze allemaal dezelfde dingen en wat maakt het dan nog uit dat je kindje vroeg/laat was.... Zie je niets meer van terug...

Gewoon verder gaan met genieten van je kind!!

-X- Marieke

kaylin deed tot voor kort ook echt niet veel, maar ineens gaat ze zelf zitten kruipen en aan de tafel lopen.
van de een op de andere week doet ze het allemaal.
Ik dacht ook wel eens van loopt ze nou zo achter of is de rest zo snel?
maar het komt vanzelf.
groetjes

Terug
Bovenaan