Ziek blijven

Hoi allemaal,

Even een vraag of er ervaring is.
Maak me toch een beetje zorgen.
Mijn kids beide 5jr zijn 2 weken geleden ziek geworden (buikgriep) ik heb dit van te voren ook gehad maar was na 2 dagen weer over.
Nu is het zo dat de kids het al 2 weken hebben het gekke is dat er overdag niks aan de hand is en in de nacht ze moeten braken gevolgd door diarree dit komt meestal wat later na het braken opzetten. Van de arts heb ik zofran tegen het braken gekregen bij 1 van de 2 lijkt het te helpen hij heeft al 2 dagen niet gebraakt. Echter de ander braakt nog steeds een aantal keer per nacht. Maandag moeten we naar de kinderarts maar vroeg me af of iemand dit ook meegemaakt heeft?

Groetjes,

Mandy
 
Ik heb dit zelf gehad nadat ik besmet was door mijn zoontje. Drie weken lang diarree en braken s nachts en overdag ging het wel. Het was echt vreselijk. Mijn ontlasting is getest en bleek positief op norovirus. De huisarts zei dat het vaker voorkomt dat het (soms een aantal dagen) goed lijkt te gaan en dan toch ineens weer klachten kunnen opzetten. Maar ze kunnen ook een bacterie of parasiet hebben. Ik zou kijken of de ontlasting getest kan worden hierop! In ieder geval zei mijn huisarts dat het na 3 weken wel echt over moest zijn. Veel sterkte in ieder geval! Hopelijk is het snel over! 
 
Ja dat vind ik dus het gekke eraan dat overdag niks aan de hand is en in de nacht begint het weer.
We zijn gister bij de kinderarts geweest. Deze heeft bij ons zoontje een neurologisch onderzoek gedaan daar nachtbraken ook op een verhoogde druk in de hersenen kan wijzen. Maar ze zei dat er dan geen diarree bij komt.
Echter gezien zijn broertje dit ook heeft gehad maar er wel al vanaf is , en het onderzoek goed ging is dat waarschijnlijk niet het geval.
Nu hebben we zijn ontlasting op kweek gezet en wachten we de uitslag af!
 
 
Terug
Bovenaan