Ziek door zwangerschap, uitkering werkgever?

Ziekmelding ongeacht waarvoor zijn in het 1e jaar van ziekmelding gewoon 100%. 
Waarna het 2e ziektejaar dit naar 70% gaat. 
In het 2e jaar kom jij niet omdat dit is ivm zwangerschap. 
Grote kans dat je ook niet of enkel telefonisch contact krijgt met de arbo arts vanuit jou werk. 
Verder heb jij persoonlijk op dit moment niks van doen met het UWV dat is het stukje van je werkgever die gewoon verzekerd is voor jou, was hij dit niet dan had hij jou salaris zelf moeten bekostigen. 
Dus je kost hem zoals ze zeggen helemaal niks want hij kan gewoon iemand inhuren voor jou op dit moment. Want de verzekering voor werknemers moet hij toch betalen ongeacht of je ziek bent of niet. 

[quote quote=10221274]Ziekmelding ongeacht waarvoor zijn in het 1e jaar van ziekmelding gewoon 100%. Waarna het 2e ziektejaar dit naar 70% gaat. In het 2e jaar kom jij niet omdat dit is ivm zwangerschap. Grote kans dat je ook niet of enkel telefonisch contact krijgt met de arbo arts vanuit jou werk. Verder heb jij persoonlijk op dit moment niks van doen met het UWV dat is het stukje van je werkgever die gewoon verzekerd is voor jou, was hij dit niet dan had hij jou salaris zelf moeten bekostigen. Dus je kost hem zoals ze zeggen helemaal niks want hij kan gewoon iemand inhuren voor jou op dit moment. Want de verzekering voor werknemers moet hij toch betalen ongeacht of je ziek bent of niet.[/quote]
Ik moest wel degelijk naar de arbo arts hoor. 1 week voor mijn verlof. Had te maken met nieuwe regels vanuit de uwv ofzo? I dunno maar scheelt dat zo'n arts t allemaal prima vind. Ze nemen echt geen risico's met zwangere 

Ik kreeg inderdaad net een 'uitnodiging' van het uwv voor het invullen van een vragenlijst omtrent ziekte. Daarna gaan ze bepalen of mijn werkgever ziektegeld krijgt.
Ben wel heel benieuwd wat voor vragen dit zijn dan, klinkt als een soort spannende test op deze manier. Iemand ervaring mee? 
Krijg 'm thuis verzonden dus duurt een dag of 2 vermoed ik. 

Terug
Bovenaan