ziek en zwanger?

Ik was zo blij dat ik zwanger was dat ik het gelijk verteld heb toen ik het zelf wist. Mijn baas was erg blij voor me, baalde ook wel dat ik over een paar maanden voor een tijd uit de roulatie ben. Verder zou ik als ik jou was wel de arbo arts in ligten des noods vraag je aan haar of ze niets over de zwangerschap wil zeggen dat je dat graag zelf doet.

sterkte ermee
merel
 
Hoi,
Wat een vervelende situatie voor je!
Maar even op de feiten. Je bent verplicht om het tenminste 3 maanden voor de uitgerekende datum aan je werkgever te vertellen. Dit opdat hij tijdig vervanging voor jou verlof kan regelen. De Arbo hoef je ook niet eerder op de hoogte te brengen.
Maar of het ook erg sociaal is om zo lang te wachten? Ik heb zelf gewacht tot ik 14 weken was. Zo hadden we ook de tijd om eerst de kring om ons heen te vertellen van ons kleintje.
Ze waren gelukkig allemaal positief en ik weet bijna zeker dat het bij jou ook zo zal gaan.
Succes ermee en geniet van je zwangerschap het gaat nog snel genoeg!
 
Ik zou even nagaan hoe het zit met de melding naar de arbo wat je plichten zijn. Het kan zijn dat je alles moet melden wat invloed kan hebben op je herstel. doe je dit niet dan kan er consequenties zijn. Er zijn nog meer dingen die van belang zijn waar je rekening mee moet houden. Na 6 maanden ziek bouw je geen vakantie dagen meer op. zw verlof is geen ziekte en word niet betaald door je werkgever. Je heb dus gewoon opbouw van je vakantiedagen. Ik zeg dit omdat veel werkgevers dit zel f ook niet weten of niet willen weten.
Succes
 
Terug
Bovenaan