Ziek kindje en werk..

Als Kay ziek is bel ik mijn werk en zeg dat ik zorverlof/uren wil opnemen omdat mijn kindje ziek is..

Daar heb je immers recht op!

Met 38,5 mag je je kindje nog naar opvang brengen, het is alleen een lichte verhoging. Maar zodra er echt koorts om de hoek komt kijken is het een ander verhaal.

Als mijn werk moeilijk zou doen is dat hun probleem. dat ik daardoor ontslagen zou worden is ook hun probleem, mijn centjes houd ik dan toch wel!
Zoeken we gewoon iets anders! in jouw situatie natuurlijk een wat ander verhaal, maar je hebt rechten en zoek dat maar een goed op ik je CAO die je hebt gehad!

Daarbij is een gesprek met je leidinggevende ook nooit weg. Leg hem de situatie waarin je zit goed uit. Misschien weet hij dit maar voor de helft. Hij zou moeten begrijpen dat je als alleenstaande moeder een stuk minder flexibel kunt zijn! Daarbij moet hij geen misbruik maken van zijn positie; namelijk dat je afhankelijk bent van het inkomen.

Als het hard tegen hard gaat meteen rechtshulp inschakelen. Een informatief gesprek op voorhand is helemaal zo slecht nog niet! het is gratis en mocht het echt allemaal uit de hand lopen dan weet rechtshulp al hoe de vork in de steel zit en zijn stappen zo genomen!!

Heel veel succes en weet dat ik vanaf 1 feb ook de woensdag thuis ben..
Komt goed!!

Esmé mv Kay

Jeetje Bianca,

Wat een verhaal zeg!Dat je werkgever zo weinig begrip heeft,komt hij vast nog van terug(hoop ik )Ik heb geen oplossingen of tips voor je,maar wil je wel sterkte wensen met deze situatie en natuurlijk veel beterschap met je kleine menneke hee.
Liefs Kitty en een dikke kus van Tess

Terug
Bovenaan