Ziek melden op werk werkgever niet blij!

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik ben momenteel 23 weken zwanger en heb gister voor het eerst Ziek gemeld.</p><p>Heb wel aantal keer (huilend) aangegeven dat ik het niet meer trek. </p><p>Ik werk op een kdv peutergroep en de kids zijn door het dolle heen want ze gaan bijna naar school. Ik wil de kids graag alle aandacht geven maar k trek het niet meer.</p><p>Gisteravond mijn werkgever gebeld dat ik echt rust moet nemen, dat ik het niet meer trek en veel stress ervaar op de werkvloer. </p><p>Helaas reageerde ze hier niet positief op en was zelf een beetje geïrriteerd. Ik ben hier heel erg van geschrokken. Ik wilde even 1/2 dagen thuis blijven aangezien er twee hele drukke weken aankomen waar ik bij moet zijn. </p><p>Mijn verloskundige gaat mij zo terug bellen met advies. Ik heb opgezocht en gelezen dat mijn werkgever volledige vergoeding krijgt voor personeel die mij overneemt op de dagen dat ik ziek ben. Btw was mijn leidinggevenden niet op de hoogte van extra pauze en rust op de werkvloer. Alle rechten wat zwangere vrouwen hebben was voor haar nieuw. </p><p>Hebben jullie dit meegemaakt? Hoe gaan jullie  ermee om? Ik lig elk weekend op 18;00 in bed en kan maar paar uurtjes actief bezig zijn. En ik ben pas 23 weken zwanger! </p><p>X</p>

Wat slecht dat je werkgever daar boos over is. Als jij het niet trekt, mag je dit aangeven en moet je naar de Arbo-arts. In overleg met de arts ga je de ziektewet in en dat kost je werkgever idd geen cent.
Weet wel dat je met 23 weken zwangerschap idd heel moe bent, maar dat wordt beter als je verder bent in je zwangerschap! Dan wordt het lichamelijk wel zwaarder, maar ben je minder moe. Hoeveel dagen werk je?
Ik werk ook op een kinderdagverblijf (0-4 jaar). Bij mijn eerste zwangerschap werkte ik 4 dagen en ben ik met 34 weken met verlof gegaan, mijn lijf was op! Bij mijn tweede zwangerschap werkte ik 2 dagen en dat was veel minder zwaar en ik ben pas met 36 weken met verlof gegaan. Wat betreft de extra pauzes, ik weet dat je daar recht op hebt maar die heb ik ook nooit gehad (maar ik heb er zelf ook nooit zo'n punt van gemaakt) 
Ja, na een werkdag was ik altijd heeeel moe en last van mijn rug, maar dat hoort er ook 'gewoon' bij. Na een werkdag viel ik ook altijd in slaap op de bank. Zwanger zijn en werken in de kinderopvang is een pittige combinatie!
De één gaat hier ook makkelijker mee om san de ander. Een collega van me is nu 25 weken zwanger en zit volledig in de ziektewet omdat ze het ook zwaar vond. Zelf ben ik nogal nuchter en ik had zoiets van: hoppa, doorzetten en dan is er weer een dag om. Werk gaf me ook wel voldoening en afleiding tijdens de zwangerschap. 
Weet in ieder geval dat je alle recht hebt om je ziek te melden, maar ik zou proberen toch nog halve dagen te blijven werken. Misschien voel je je over een paar weken weer een stuk energieker en kun je gewoon weer volledig aan de bak. Dat kun je nu nog niet beoordelen! 

Bedankt voor je bericht! 
Ik werk 40 uur in 4 dagen. Incl pauze omdat wij het gebouw niet mogen verlaten en ik pauze hou op de groep. 
Ik voel me lichaamelijk nog goed alleen metaal ben ik helemaal gebroken. 
Het liefst wil ik een dag minder werken maar het is heel lastig om dit aan te geven. Ik ben ook een doorzetter maar door alle omstandigheden trek ik het even niet meer. Haar reactie was een klap in mijn gezicht! 

Ja je baas kan zoveel vinden (hoewel ik snap dat het lastig is omdat iemand vervangen moet worden maarja). Je baas moet een bedrijfsarts inschakelen die dan gaat aangeven of je weer kunt gaan werken en hoeveel dan. Ik hoop dat je je snel beter voelt.

40 uur is best veel ja, zeker als je pauze houdr tussen rondrennende en gillende peuters ;) Ik snap wel dat dat mentaal opbreekt. 
Als je het echt niet trekt, meld je je gewoon per direct ziek!!! Daar heb je alle recht toe.

40 uur is best veel ja, zeker als je pauze houdr tussen rondrennende en gillende peuters ;) Ik snap wel dat dat mentaal opbreekt. 
Als je het echt niet trekt, meld je je gewoon per direct ziek!!! Daar heb je alle recht toe.

Wat vervelend dat je je zo voelt en dan ook nog zo'n reactie krijgt! Alleen snap ik wel dat je baas niet akkoord gaat met 'even 1-2 dagen rust nemen om te kijken hoe het gaat'.  Ik zou een afspraak maken met de arbo arts en zelf nadenken wat je juist zo zwaar vind. Misschien kunnen je collega's daar wat van overnemen of juist gedeelte van de dag werken die wel goed kan volhouden. 

Terug
Bovenaan