Ziek melden op werk werkgever niet blij!

ik begrijp dat het je eerste zwangerschap is. Anders had je er al meer lak aan gehad ( althans zo ging het bij mij). Alsjeblieft denk aan jezelf! Je vergeeft het jezelf niet als er iets gebeurd. Dikke pech voor je leidinggevende! Want inderdaad het uwv betaald alles wanneer je thuis blijft. Haar probleem is een vervanger zoeken voor jou en laat dat nou lekker haar eigen probleem zijn. Daar ben je leidinggevende voor (ze wordt niet betaald om het personeel het zo moeilijk te maken). 
Neem je rust, en kijk daarna maar of het überhaupt lukt om hele dagen terug te komen tot je verlof. Je hebt nou eenmaal geen kantoorbaan waarin je af en toe rustiger aan kunt doen. De kinderen hebben al je aandacht nodig. 
Heel veel sterkte en succes xx

Wat vervelend zeg! Inderdaad even een arts inschakelen, maar bedenk wel dat uiteindelijk dat kleine hummeltje in je buik het allerbelangrijkst is. Dus als jouw lijf zegt 'tot hier en niet verder', luister daar dan ook naar. Jammer voor collega's/invallers/je baas, maar het draait nu even niet om hen. Elke zwangerschap en elke zwangere vrouw is weer anders, dus dat de een het wel trekt, wil niet zeggen dat jij dat ook kan (of moet kunnen). Denk om jezelf. Veel succes!

Wat een rotsituatie zeg. Maar wat super goed dat je je grenzen aan geeft. Het klinkt alsof de werkdruk bij jullie hoog is en daar zal d i e leidinggevend wel van balen dat ze nu een paar dagen iemand kwijt is. Maar dat zou absoluut geen reden moeten zijn om zo naar jou te reageren. Jij kunt hier niks aan doen. Het is dus beter om los te laten wat zij hiervan vindt (want dit is waarschijnlijk toch maar frustratie over een al overbelaste situatie) en vooral op je eigen gezondheid te concentreren. 
Daarnaast heb je tijdens je zwangerschap recht op extra (betaalde) pauze voor 1/8e van je dag. Dus jij zou tussen de 60 en 90 minuten rust mogen "eisen". Dat staat in de wet vastgesteld en kan ze dus niet moeilijk over gaan doen. 
Sterkte en rust vooral goed uit!!! 

Hi!
Ik kreeg met 20 weken te horen dat mijn kindje te klein was. Moest daardoor meer rust nemen, en ook al heb ik een zittend beroep, kreeg het dringende advies om van 40u naar 32u te gaan. Werkgever heeft daar meteen gehoor aan gegeven, ze hebben daar ook een (ik geloof een volledige) vergoeding voor gekregen. Voelde me toentertijd knap lullig omdat ik op deze manier werk naar collega's moest schuiven, maar gedurende de zwangerschap besefte ik ook hoeveel belangrijker de gezondheid van mijn baby was dan het werk dat ik deed (helemaal in mijn vak, marketing, gebakken lucht). Later kreeg ik ook nog te horen dat ik geen vast contract zou krijgen dus toen helemaal blij dat ik voor mezelf en de baby heb gekozen.
Kortom: het is maar werk - wat in jouw buik gebeurt is zooooveeel belangrijker!

Veel succes! X

Hi! Ik ben heel benieuwd wat je verloskundige heeft gezegd, want als zwangere vrouw heb je bepaalde rechten zodra je jouw werkgever hebt ingelicht, las ik (https://mybabywatcher.com/wanneer-vertel-ik-mijn-werkgever-dat-ik-zwanger-ben/).
Sowieso op een lagere werkdruk en op extra pauzes. Heel vervelend dus dat ze zo reageert. Als je je te slecht voelt om je te werken, dan voel je je te slecht. Daar kun je helaas niks aan doen. Een zwangerschap is niet niks.... 

Terug
Bovenaan