Ziek vd hormonen, wie kan mij raad geven?

Als je ziek bent vanwege je zwangerschap wordt je werkgever hier ook voor gecompenseerd. Dus ook voor je werkgever wel zo fijn om te weten en hoef jij je misschien niet zo schuldig te voelen. 

Helaas herkenbaar. Ik ben in mijn eerste zwangerschap tot week 18 doodziek geweest en deze tweede zwangerschap  week 15 ongeveer (ben nu 36+3 en tweede trimester was de hemel vergeleken met het eerste). Maar bij mij was het wel met braken erbij. Ik heb beide zwangerschappen me uiteindelijk met 7 weken al moeten melden bij mijn werkgevers en ook in de ziektewet terecht gekomen, omdat ik gewoon niet kon functioneren. Deze zwangerschap zelfs in het ZKH opgenomen wegens uitdroging, dus zorgen voor onze eerste zoon was ook zeer moeilijk. Ik heb gelukkig mijn omgeving in kunnen schakelen: mijn moeder en schoonmoeder kwamen regelmatig poetsen of oppassen tot ik het weer zelf kon. Ik heb wel medicatie gehad, maar bij mij werd verteld dat deze medicatie ook werd voorgeschreven als je alleen super misselijk bent, omdat je dat net zo goed kan beperken dan wanneer er ook braken bij komt. Je krijgt namelijk nog steeds te weinig binnen, want door de misselijkheid wil je ook niet eten en voel je je toch constant beroerd. Dus wellicht dat uitleggen aan de HA? Daarnaast inderdaad wellicht toch bij je werkgever melden en kijken of je tijdelijk minder uren kunt draaien tot je je weer beter voelt? Succes!

Na mij een week te hebben ziek gemeld, leek het wel wat beter te gaan en heb ik kleine dingen ondernomen.. 
helaas ben ik sinds vanavond dus ook daadwerkelijk aan het spugen en heb ik nu dus ook zetpillen..
dus voel me helaas nog slechter dan een week geleden.. en lijk ik te worden ‘gestraft’ omdat ik dacht dat het beter ging
iemand ervaring met de zetpillen tegen de misselijkheid?! Hielpen die? En met hoeveel weken merkte jullie verbetering?

Jeetje meid, wat een ellende. Ook ik was vanaf dag 1 week 6 kots en kotsmisselijk. Hele zure smaak in mijn mond en het verschijnsel morning sickness ging voor mij niet op. Ik was gewoon HEEL de dag misselijk en vaak ook heel de dag overgeven.... Dit heeft zeker aangehouden tot week 15. Daarna werd het iets beter. Ik ben nu 22 weken en sinds een week of 2 toch best wel weer misselijk en zelfs weer een keer overgegeven. 
Mijn tip is om heel de dag kleine beetjes te eten. Vlakke smaken. Denk aan crackertjes, wasa crackers etc met smeerkaas of cottage cheese ofzo. Maar bij mij hielpen ook kleine hapjes jawel, roomijs. Met een koffielepeltje kleine hapjes roomijs naar binnen werken. Hielp enorm tegen die zure, misselijkmakende smaak. 
Ook ik heb me dus paar keer ziek moeten melden op werk. Is net anders maar ik durfde soms niet in de auto. Bang dat ik naar werd onderweg en direct zou moeten overgeven. Niet veilig op de snelweg. Ook had ik een concentratie van 0,0 en wilde ik niets anders dan op de bank liggen. Ik had wel even door mijn hoofd heen spoken of het er geen 2 waren. (eht is er echt maar 1 in mijn geval) Heb je daar al uitsluitsel over? Vaak bij een meerling ben je nog zieker en misselijker dan bij een eenling namelijk. 
Heel veel sterkte..... Ik weet wel dat ik vanaf week 13 af en toe weer eens een dag had dat ik kon functioneren. Daar ben je dan heeeeeel dankbaar voor. 

Ik ben ook heel erg ziek geweest. Bij mij heeft gemberthee wel iets verlichting gegeven. Lekker vond ik het niet, maar ik wist mij ook geen raad meer. Ik ben t/m week 16 heel erg ziek geweest en daarna namen de klachten af. Uiteindelijk bij de eerste echo bleek ik ook nog zwanger te zijn van een tweeling, dubbele hormonen dus! Ik hoop dat je je gauw beter voelt. 
Groetjes

Girafje, ik heb ook de zetpillen gehad. Van Primperan, ik weet niet of je die ook hebt nu? Bij mijn eerste zwangerschap hielpen ze matig, haalden alleen de scherpe randjes er vanaf, maar nu in de tweede zwangerschap zorgden ze er ook werkelijk voor dat ik iets binnen kon houden en me beter voelde. Nog niet 100%, maar ik kon in ieder geval weer voor mijn zoon zorgen. Duurde wel een dag of 2 voor ik echt goed effect merkte omdat mijn lichaam de stoffen eerst goed moest opnemen. Ik hoop dat het bij jou ook helpt!

Ik voelde me de eerste 14 weken ook zo. Vanaf 12 weken ben ik wel naar de huisarts gegaan en ondanks dat ik niet overgaf, kreeg ik wel gember tabletten. In combinatie met gember thee hielp dat wel in mn concentratie. Het belangrijkste is idd om te luisteren naar je eigen lichaam! Succes!

Bedankt voor de reacties meiden.. blij dat ik niet de enige ben die dit heeft of heeft gehad. 
Zijn jullie lang ziek gemeld geweest op werk? Daar zit ik het meest mee, te ziek om te werken..
net met heel veel moeite biscuitje gegeten maar nu is mijn hele lichaam weer van de rel. :( gek word ik ervan, ben zo moe en emotioneel ervan

Terug
Bovenaan