Ziek voor verlof.

<p>Hi allen,</p><p>Kan iemand mij helpen? Ik moet mezelf in overleg met de verloskundige deze week ziek melden zwangerschaps gerelateerd. Stel dat het maar een week is? Moet ik dan 6 weken van te voren met verlof of mag 4 ook nog? Wordt je als je een week ziek bent gekort op je zwangerschaps of bevallingsverlof gekort?</p>

Ga je tot je verlof ingaat ziek melden? Want dan ga je  6 weken van te voren met verlof! En dan gaat er 2 weken van je kraamverlof af dan wanneer je 4 weken van te voren zou stoppen! 16 weken verlof in totaal heb je recht op! Hoeveel weken ben je zwanger? Sterkte!

Ga je tot je verlof ingaat ziek melden? Want dan ga je  6 weken van te voren met verlof! En dan gaat er 2 weken van je kraamverlof af dan wanneer je 4 weken van te voren zou stoppen! 16 weken verlof in totaal heb je recht op! Als je gewoon een week ziek bent ook al is dit zwangerschapgerelateerd, dan mogen ze niet zomaar korten! Waarschijnlijk krijg je wel de vraag van je werkgever of je dan toch 6 weken van te voren wil stoppen of 4 maar dat is aan jou! 

Ga je tot je verlof ingaat ziek melden? Want dan ga je  6 weken van te voren met verlof! En dan gaat er 2 weken van je kraamverlof af dan wanneer je 4 weken van te voren zou stoppen! 16 weken verlof in totaal heb je recht op! Als je gewoon een week ziek bent ook al is dit zwangerschapgerelateerd, dan mogen ze niet zomaar korten! Waarschijnlijk krijg je wel de vraag van je werkgever of je dan toch 6 weken van te voren wil stoppen of 4 maar dat is aan jou! 

[quote quote=10191037]Ga je tot je verlof ingaat ziek melden? Want dan ga je 6 weken van te voren met verlof! En dan gaat er 2 weken van je kraamverlof af dan wanneer je 4 weken van te voren zou stoppen! 16 weken verlof in totaal heb je recht op! Als je gewoon een week ziek bent ook al is dit zwangerschapgerelateerd, dan mogen ze niet zomaar korten! Waarschijnlijk krijg je wel de vraag van je werkgever of je dan toch 6 weken van te voren wil stoppen of 4 maar dat is aan jou![/quote]
Super bedankt voor je antwoord! Ik dacht dit inderdaad ook!

Als het maar een week is kun je het erna nog zelf bepalen lijkt me.. maar denk je dat het na een week voor volop gaat? Met 31 weken..
Ligt er natuurlijk aan wat voor werk je doet. Ik werk 1 dag in de week in de zorg (naast 3 dagen kantoorwerk) maar ben voor die ene dag vanaf vandaag half ziek gemeld.. ben nu 29 weken zwanger. Gelukkig was ik al van plan om bij 6 weken te stoppen dus kan nu een beetje afbouwen..? 
Succes! 

Hier ook 30 weken nu en vraag me sinds afgelopen week af hoe ik het uberhaupt nog 4 weken vol moet houden. Incl een aantal dagen van 12u en langer. Straks controle, het dan maar eens hebben over de continue harde buiken smiddags en savonds... denk dat ik het antwoord wel weet...

Terug
Bovenaan