ziek; wat te doen?

Hallo allemaal,

Gisteravond werd Julian ziek. Hij lag op bed en was constant wakker. Op den duur heb ik hem bij me in bed genomen (wist nog niet wat er aan de hand was), en toen kwam de eerste kotslading....
Vannacht heeft hij meerdere keren gespuugd, pas tegen 5 uur leek het beter te gaan. Vanochtend was de vrolijke Julian terug, maar toen ik hem van bed hield....wat een stank! Vreselijke diarree! Vandaag 3 dunne luiers. Broodje gegeten vanmiddag, tja er ging niet veel in maar het bleef er wel in. Middagslaapje gehad (mama ook). En vanmiddag veel drinken gegeven en een biskwietje. Kwam er met een straal weer uit.

Zit nu in dubio wat ik moet doen met avond eten.... Dacht dat een potje het makkelijkst te verteren was, maar ja, als zelfs een biskwietje er in niet in blijft.... En aan de andere kant, ik kan hem toch niet straks zonder eten op bed doen?

Lastig hoor, mijn ventje is eigenlijk nooit ziek. Wat zouden jullie doen??

Groetjes,
Ellen

Als hij geen trek heeft lekker zo laten, zolang hij maar blijft drinken..
Als je zelf ziek/misselijk bent eet je namelijk ook liever niets.

Dus laat hem zelf maar aangeven wanneer hij wel weer trek krijgt.

Kay at die dagen ook niet tot amper. Gewoon zo gelaten.. Gaf hem alleen een extra fles pap want die dronk hij toen wel gelukkig..

Maar niet ongerust zijn hoor! Naar bed gaan zonder te eten kan echt geen kwaad. Maar wel goed laten drinken!

Heel veel beterschap met de kleine knappe man!

Esmé mv Kay

als je misselijk bent en gaat eten word het juist weer erger wand als je gespugt
hebt lucht het op wand dan ben je het kwijt dus als je dan niet eet heb je ook niets om
misselijk te zijn  niet zo duidelijk he haha

gr stephanie en timothy

hey!

Thomas heeft ook al één keer tussen ons in geslapen toen ie ziek was, zo vreselijk zielig! Voor hem was het ondanks de koorts en kots één groot feest in het grote bed, hahah!   Wij hebben hem wel gewoon de normale dingen aangeboden op de normale tijden, wilde ie wel iets: prima, wilde ie niets: ook goed! Als ze ergens behoefte aan hebben pakken ze wel of geven zehet wel aan denk ik dan maar. Wij hebben er wel voor gezorgd dat zijn flesjes goed gevuld bleven. Die dronk hij dan namelijk in één teug leeg... Meer als dat en veel knuffelen kun je niet doen hoor!
Kus voor die kleine knapperd en succes voor jullie!

Kus, Marieke

Hoi Ellen,

Zo'n beetje wat mijn voorgangsters al zeiden,veel laten drinken en wil hij eten dan geef je het hem en wil hij niets dan niet en héééééél véééééél knuffelen!!!!
Tess is van de week ook zo ziek geweest en is nu gelukkig weer wat voller aan het worden.
Veel beterschap met je kleine schat!!

Liefs Kitty en Tess

Ah wat sneu!!
Tis al gezegd, maar idd lekker laten drinken..evt wat ORS. En wat het eten betreft, Julian zal zelf wel aangeven wanneer ie weer trek heeft in eten!
Geef em maar een dikke knuffel van ons!!

liefs jen en mike

Julian ligt nu op bed. Heb hem nog niet weer gehoord, maar ben wel even wezen kijken zonet; hij ligt driftig op zijn speentje te sabbelen.
Ik heb hem om 6 uur een banaan aangeboden. Ik was bang dat hij een potje toch wel zou eten en vervolgens weer uit zou kotsen. Maar na 2 happen duwde hij hem al weg terwijl hij 'm anders bijna met schil en al opeet. Had hem ook nog wat cola gegeven waar geen   prik meer in zat en verder maar warm water (vanmiddag had-ie diksap, maar dat kwam er, samen met een paar happen van een koekje weer uit).

@ Esme: pap heeft hij nooit gehad, dat leek me nu (voor hem) niet zo'n goed idee.
@ Marieke: het was niet eens mijn bedoeling om hem bij ons te laten slapen, maar nadat ik al drie keer zelf van bed was geweest om hem te troosten, dacht ik: dan laat ik hem bij mij in bed lekker rustig worden en dan leg hem weer terug. Ach, de schat, hij keek ook helemaal beduusd toen hij had gekotst, zovan: wat komt daar nu uit m'n strotje.

Nou, ik hoop dat het aan komende nacht beter gaat en dat hij morgen weer een stuk is opgeknapt. Ik heb iig alles weer gewassen en gedroogd, voor het geval het toch niet goed gaat.....zucht...

Groetjes van een vermoeide mama van Julian

Terug
Bovenaan