ziekenhuis bevalling en betalen

Hoi mama tamara!
Dat van die pijnstilling weet ik van mijn zus, is onlangs bevallen. Thuis begonnen, maar duurde erg lang. Dus naar ziekenhuis en daar een injectie gehad om de scherpe randjes van de pijn te halen en wat te kunnen bijkomen. Dat mag de vk niet doen vandaar! Groetjes!

beste geertje,

ik ben vorig jaar in februari poliklinisch (dus op eigen verzoek) in het ziekenhuis bevallen
Bij DSW wordt alles vergoed, ook wat betreft kraamzorg als je aanvullend verzekerd bent.
Ik moest toen alleen mijn kraamzorginstelling eerst zelf betalen omdat zij geen verbond hadden met DSW, maar dat had ik binnen een week na het indienen van de claim op mijn rekening staan.
Als alles goed gaat beval ik een dezer dagen weer in het ziekenhuis van onze tweede dochter, en ook nu dekt dsw alle kosten (dat heb ik extra gechecked omdat ze sinds dit jaar natuurlijk allemaal wijzigingen hebben doorgevoerd) en heb ik geen enkel eigen risico.
Succes!

Liesbeth
40 weken en 4 dagen zwanger
& mama van Arwen (1)

Hoi. Ik ben ook aanvullend verzekerd, maar bij ons wordt een ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie ook niet vergoed... Ik ben vorige keer ook thuis bevallen, dus ik weet niet wat het kost, maar ik weet wel dat het niet vergoed wordt...
Gr. Anne-Marie

Hoi,
Het klopt wat de dames hierboven allemaal schrijven.
Mocht je tijdens de thuisbevalling toch naar het zh moeten van de verloskundige
omdat bv de geboorte niet wil vlotten of iets anders dan wordt het een medische
indicatie en hoef je het ook niet zelf te betalen.
Eigenlijk geld gewoon dat als je er zelf voor kiest om naar het zh te gaan dat je dan
moet betalen en als de vk of gyn voor je besluit dat je het dan niet zelf hoeft te betalen.
Liefs Melanie (33.3 wk)

quote: meltje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-04-2007 19:20:41'));

....Eigenlijk geld gewoon dat als je er zelf voor kiest om naar het zh te gaan dat je dan
moet betalen en als de vk of gyn voor je besluit dat je het dan niet zelf hoeft te betalen.
Liefs Melanie (33.3 wk)

als je er zelf voor kiest poliklinisch te bevallen en dus geen medische indicatie hebt is het niet bij alle zorgverzekeraars zo dat je dan een eigen bijdrage hebt.
bij DSW wordt het ALTIJD volledig vergoed als je aanvullend verzekerd bent.
er zijn vast wel meer zorgverzekeraars die dit gewoon vergoeden (een nichtje van me is pas bevallen in het ziekenhuis op eigen verzoek, geen idee waar ze verzekerd is geen dsw iig maar daar werdt ook alles gewoon vergoed) dus als je wilt weten of je iets moet betalen raad ik aan gewoon even je verzekeraar te bellen, die kan je direct vertellen wat er voor jou van toepassing is.

Groetjes

Liesbeth
40w&4d
&mama van Arwen (1)

Hallo dames,

Dit is een lijstje van CZ, misschien heb je er wat aan.

Gezinsplanning

Jongeren

50+

Basis

Plus

Excellent

Vergoeding eigen bijdrage van poliklinische bevalling zonder medische indicatie

100%

100%

100%

100%

Aanvulling van de eigen bijdrage  van kraamzorg zonder medische noodzaak

100%

Extra kraamzorg, 4 dagen, mits medisch noodzakelijk

100%

100%

100%

100%

Kraamzorguitkering i.p.v. kraamzorg (max. 14 dagen)

€ 130,- dag

Kraampakket

ja

ja

ja

ja

Couveuse nazorg, max. 12 uur

100%

100%

100%

100%

Kraamzorg na ziekenhuisopname, max. 6 uur

100%

100%

100%

100%

Standaard moet je het zelf betalen als je geen medische indicatie hebt maar je kunt je ervoor bijverzekeren.
gr.Ing

Terug
Bovenaan