Ziekenhuis controles of verloskundige?

Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik ben ook zwanger met clomid en heb zodra ik wist dat ik zwanger was ook gebeld met het ziekenhuis. De 1e afspraak was met 7 weken voor een echo, maar dit deed de echoscopiste in het ziekenhuis en niet de gynaecoloog bij wie ik liep. De echo was goed en toen zagen ze geen reden om niet naar de verloskundige te gaan. Wel had ik met 11 weken nog een afsluitend gesprek met echo bij de gynaecoloog. Verder vind ik het fijn om bij de verloskundige te lopen, minder wachttijd en minder massaal en idd dezelfde persoon. Mijn verloskundige heeft ook nog veel echo's gemaakt bij mij. Succes!!

Hi ladies, 
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik loop op eigen verzoek bij de gynaecoloog in het ziekenhuis. Ik heb afgelopen jaar twee miskramen gehad en bij de derde zwangerschap hadden we beide een goed gevoel om, vooral het begin, wat 'zakelijker' te houden, dan gelijk weer in een warm bad terecht komen bij een verloskundige. Dat was te pijnlijk. 
Mijn ervaring in het ziekenhuis is tot nu toe alleen maar positief! Ook ik heb een en dezelfde gynaecoloog gedurende de hele zwangerschap. Ik heb vanaf week 7 om de twee weken een echo gekregen en zelfs bij de aller eerste echo heeft ze ons naar het hartje laten luisteren. 
Elke afspraak leeft ze met ons mee en neemt ze uitgebreid de tijd voor ons. Volgende week hebben we weer een echo en twee weken daarna de 20 weken echo. 
Het ziekenhuis is iets minder 'warm' en 'huiselijk' dan bij een verloskundige praktijk, maar voor mijn gevoel heeft het heel erg geholpen om zorgeloos het eerste trimester door te komen. 
De keus; ziekenhuis of verloskundige? is heel persoonlijk en heel eerlijk, hierin is geen goed of fout. Wat zegt je gevoel?

ps. voor ziekenhuis zonder medische indicatie is wel een verwijskaart nodig. 

Succes met je keuze! Ik ben benieuwd waar je voor gaat. 

Dankjulliewel meiden! Ik heb gekozen voor een verloskundige. Ik ben al zovaak naar het ziekenhuis gegaan de afgelopen maanden. Het lijkt me prettiger om in een andere omgeving controles te krijgen

Volgens mij niks behalve dat je met het ziekenhuis niey thuis kunt bevallen. Maar ik denk dat als er geen medische rede is ze je ook snel overdragen aan een vk

Door mijn medicatie moet ik in het ziekenhuis bevallen. Nu heeft mijn huisarts mij verwezen naar de verloskundige. Daar gaan ze bekijken hoe het gaat lopen. Of dat ik na de 1ste echo naar het ziekenhuis verwezen wordt of later pas. Maar naar mijn idee heb ik dan een proces door lopen met de verloskundige en vervolgens kom ik dan bij een ‘vreemde’ wanneer ik richting de bevalling ga... 
iemand ervaring mee?

@lauramamatobe. Als je een ziekenhuis bevalling moet dan is je verloskundige erbij toch? En hoe ver ben jii nu?

Terug
Bovenaan