ziekenhuis koffertje al kaar??

Hoi, hoi,

ik heb alles eigenlijk al klaar behalve het koffertje. Wilde daar deze week eens goed naar kijken. Ben nu 36 weken en we moeten donderdag eerst nog voor een echo aangezien die kleine in stuit is gaan liggen sinds vorige week. Ik maak me daar nu drukker om dan om heel het koffertje eigenlijk. Het is de eerste en ik hoop gewoon alles mee te maken, dus ook de bevalling op de normale manier om maar zo te zeggen. Die kleine mag van mij ook gewoon nog even blijven zitten dan kan ik de laatste dingetjes nog schoon maken en wat kastjes opruimen in de keuken zodat daar ook de flesjes met toebehoren goed in opgeborgen kunnen worden. Iedereen veel succes de komende weken!!!

Tips:

Koop proefmonstertjes voor tandpasta, shampoo, ed... dat scheelt ruimte.. Als je langer dan een dag moet liggen kan je partner wat grotere flacons meenemen. Zo hoef je niet alles mee te nemen en je hoeft het er niet op het laatst nog even in te stoppen.

maak een envelop met belangrijke papieren: kopie verzekeringspolis, telefoonnummers, ponsplaatje, geboorteplan

Maak een lijstje met dingen die je partner op het laatst nog toe moet voegen, zodat je dat niet zelf nog hoeft te bedenken en je partner dus ook niet!

Andere handige tips voor de laatste weken:

Ga na 37 weken op een celstofonderlegger slapen. als je vliezen breken heb je het vruchtwater niet in je matras! Ook als je lange stukken moet rijden in de auto... je krijgt het nl nooit meer uit de bekleding!

Leg in een plastic zak de kleertjes voor de baby al vast klaar. Leg dit in het bedje! Zo hoef je tijdens de bevalling alleen maar te zeggen dat het klaar ligt in het bedje en weet je zeker dat jullie uk de kleertjes aan heeft die jij graag wilt voor de eerste foto's.

Bedenk in welke kleding je wilt bevallen, het kan nl nogal vies worden!

Zorg dat je het hele bed bedekt met plastic tijdens de bevalling. Vruchtwater kan alle kanten op gaan en de onderlegger kan soms net niet genoeg zijn. Ook als je moet overgeven is het een fijne gedachte dat je matras er niet vies van wordt, als je niet bij de emmer kunt komen.

Koop minstens 3 pakken luiers in... die kleintjes poepen zo verschrikkelijk veel de eerste dagen dat de luiers niet aan te slepen zijn. Zorg dus voor een flinke voorraad!

hey hey

ik heb mijn koffer ook nog niet klaar staan!!
ik weet wel al de datum dat het geboren gaat worden!!
omdat het een geplande keizersnee is hebben we al een datum vast gezet... tenzei die kleine in eens beslist om eerder tekomen.. dan heb ik het in deze niet voor het zeggen hahaha
dus ja voor die tijd wil ik wel het koffertje klaar hebben staan... met de mei vakantie gaan we nog even twee weekjes in een huisje met de kinderen..
en daar na zijn we een week thuis en ga ik in de week daar na bevallen!!
dus voor de mei vakantie moet alles helemaal klaar zijn!!!
dat gaat allemaal wel lukken hoop ik !!

succes iedereen.

wat me opvalt is dat meiden in verwachting van de 2de nogal achter liggen... hihihihihihi, dacht al dat het aan mij lag.
Eind deze week is de verbouwing van de woonkamer klaar en ga ik echt alles afmaken, ben dan 37 weken.

Uit de echo bleek dat de kleine een week achter ligt met de groei. Eigenlijk ben ik 1 mei uitgeteld maar in het begin was 6 mei mijn datum. Ik denk dat ik nog tijd genoeg heb.

heb wel weinig tijd nog voor het forum. Dus bij deze iedereen alvast veel succes, een goede bevalling en ga genieten van jullie babies !!!

hahahaha ja daar heb je denk ik gelijk in.
jeanine
oefening baard kunst zeggen ze he! hihihi.

jij nu nog met een verbouwing bezig pfff
heel veel succes hoor hoop dat het snel achter de rug is voor jullie( de verbouwing ) dat je nog een klein beetje tot rust kan komen voor de kleine der aan komt.

Terug
Bovenaan