Ziekenhuis koffertje???

Hi,

Misschien een stomme vraag, maar:

Wat moet je nou precies meenemen naar het ziekenhuis? Ik weet dat ik iets van nachtkleding, pantoffels en ondergoed enzo moet meennemen, maar is dat alles? Of moet ik ook dingen meenemen uit dat kraampakket????
Voor de baby heb ik een aparte luiertas met luiers (duh ), doekjes en wat kleertjes... is dat zo genoeg?? Heb eigenlijk echt gééén idee!

Ik heb een medische indicatie dus moet in het ziekenhuis bevallen, ben er gisteren even gaan kijken, toch wel heftig om opeens zo'n bed te zien met al die apparatuur en zo'n glazen bedje voor je kindje....  

Hoihoi!

Ik ga zo ook vanalles klaar zetten, hier op het forum, onder het kopje "zwanger" kun je een kalender vinden. Die vertelt wat er in elke week gebeurt, bij week 34/35/36/37 staat ergens een lijstje, je moet heel effe zoeken.........

Succes!!

Hi Rimke!

Gevonden:

Wat neem je mee naar het ziekenhuis?
ponskaart van het ziekenhuis
verzekeringspapieren
adressenboekje of -lijst
foto- en/of videocamera
fotorolletjes, videocasettes, extra batterijen
telefoonkaart (in het ziekenhuis mag je je mobieltje niet gebruiken)
je baby's eerste kleertjes en eerste knuffel
twee nachthemden of T-shirts
warme sokken (voor tijdens de bevalling)
pantoffels
onderbroeken (grote!)
voedingsbeha('s)
zoogcompressen
makkelijke kleding voor na de bevalling
toiletartikelen
bril (als je contactlenzen draagt)
lippenbalsem voor als je droge lippen krijgt
boeken en tijdschriften
autostoeltje (voor als je baby mee naar huis gaat)

Hoi Marinha,
Ik vind sommige dingen een beetje onzin op het lijst. Bijvoorbeeld voedings BH. Lig je je hele bevalling in je nakie, zou je daarna ineens een BH aan gaan trekken? Vreemd. Een knuffel, ook raar, wat moet een pasgeboren baby ermee? En, maar dat hangt af van waar je woont, ik kan naar 4 ziekenhuizen gestuurd worden, net waar er plek is, moet ik dan 4 plaatjes van te voren laten maken? Volgens mij moet je lekker meenemen wat je zelf wilt, ga lekker op je gevoel af! Nog een tip van een vriendin van mij; druivensuiker, voor als je je een beetje flauw voelt. Maar misschien moet je dan ook keelpastilles mee voor na het schreeuwen?  En zo blijf je dan aan de gang!
Jammer dat je een medische indicatie hebt! Maar aan de andere kant wel goed, je weet dat je in de gaten wordt gehouden, toch? En misschien zijn al die slangen en apparaten niet nodig bij jou.... Succes in ieder geval!
Groetjes Nanna

In het ziekenhuis waar ik ga bevallen (als het goed is) hoef ik alleen kleding voor mij en de kleine, mobiel, maxi cosy en evt versnapperingen mee te nemen. Zij hebben  eten en drinken voor moeder en vader  en raden wel aan om een glossy of een boek mee te nemen voor het wachten. Lekker makkelijk maar ik denk dat het individueel is per ziekenhuis. Wij waren daar afgelopen weekend en kon toen dat sort vragen stellen - anders zouden ik met hun even bellen. Moet eigenlijk ook een keer die tas klaarmaken...

Mor 74, 37 + 5

Kijk! En zo komen we samen een heel eind!
Ik ben begonnen met de babywas...............ook leuk!
Het hele huis ruikt lekker!
Krijg zelfs bijna zin om te strijken, waar slaat dat inenen op??
Whahahaha!

Hoi allemaal,

Mijn ziekenhuiskoffertje staat inmiddels ook klaar. Ik kreeg ook een uitdraai van de vk van de controles. Deze moet ik ook meenemen als ik naar het ziekenhuis moet. Verder heb ik mijn ponsplaatje (die ik dus al heb van een vorig bezoek) erbij liggen en mijn verzekeringspasje. Luiers hebben ze in het ziekenhuis, dus deze neem ik niet mee. Verder heb ik een briefje erbij zitten van de laatste paar dingen die mijn man nog moet pakken mochten we moeten vertrekken.

Maar hopelijk is het allemaal niet nodig en mogen wij gewoon thuis blijven.

Enne Rimke. Strijken is ook niet mijn favoriete hobby, maar die baby-kleertjes, beddegoed e.d. zijn wel leuk om te strijken. Dus schaam je er niet voor! Hier ligt alles inmiddels gestreken en wel in de commode en kast.

Groetjes,
Susan

Terug
Bovenaan