Ziekenhuis of thuis bevallen?

He hallo dame's,

Weten jullie al wat jullie gaan doen met bevallen of zijn jullie daar nog niet mee bezig? Nog maar 3 maanden pffffffffff wat is die tijd omgevlogen zeg!!

Ik wil graag thuis bevallen.....de eerste keer mocht het niet vanwegen meconium houdend vruchtwater!
Nu dacht ik het zo te regelen; lekker mijn bed weer op klossen en gaan ervoor.... Hoor ik van mijn schoonzus gat er bijna iemand is overleden in onze VKpraktijk tijdens de bevalling omdat die onverhoop naar het ziekenhuis moest en de brancar niet naar beneden kon. Ze nemen nu geen risico meer en je mag alleen thuis bevallen beneden!!
Pffffff

Ik zie mij al helemaal liggen in de woonkamer hahaha
Gelukkig hebben we een grote woonkamer maar wat sneu voor mensen die een kleine woonkamer hebben!!

Wat gaan jullie doen?
En zijn er ook mensen die zwangerschapscursus nemen?

Groetjes Maureen

ik moet alweer verplicht in het ziekenhuis bevallen HELAAS!
en wat baal ik ervan zeg! ik had het zo graag nu lekker thuis willen doen..in je eigen omgeving lekker die weeen wegpuffen haha.
maar omdat ik bij mijn 1ste een pre-eclamsie (zwangerschapsvergifteging) had met 35/36weken ben ik nu onder controle in het ziekenhuis.
en is de kans weer groot dat ik het weer krijg na de 30 weken ongeveer..dus wordt nog spannend bij mij in het nieuwe jaar..hopen dat het zo lang mogelijk weg blijft..want weer in het ziekenhuis liggen trek ik echt niet..we zullen zien!

ik doe geen zwangerschapscursus,heb ik bij mijn 1ste ook niet gedaan.ik had wel graag willen zwangerschapszwemmen maar dat is hier niet echt in de buurt jammer genoeg.voor het puffen te leren hoef ik het niet te doen haha

liefs kim

Ik moet ook weer in het ziekenhuis bevallen, vanwege mijn bloedstollingsstoornis, maar had ik dat niet had ik ook voor het ziekenhuis gekozen hoor, ik zie dat thuis eerlijk gezegd niet zo zitten ;)
De vorige keer waren wel maar net op tijd (10 min van de voren) voor mijn dochter eruit was, das mijn enige angst dat je door verkeer oid te laat bent... maar ja, komt vast goed!

Ik doe geen zwangerschapscursus enkel zwemmen, das wel prettig maar dood vermoeiend!
Het voordeel vind ik dat als ik geen zin heb ik geen geld kwijt ben omdat je dan niet gaat, zoals met zo'n langere cursus.
grx astrid

ik beval ook in het ziekenhuis

bij de eerste helpp gehad en uiteindelijk een keizersnede dus vanaf week 34 sta ik weer onder controle van de gyn!!
ik denk ook al hoefde ik het niet wel in het ziekenhuis wil bevallen hoor ben zelf kraamverzorgende en kom best vaak tegen dat mensen onverhoopt alsnog naar het zkh moeten nouja zou ik niet vrolijk van worden....

liefs

Hi!

Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen. Bij mijn dochter moest ik in het ziekenhuis bevallen vanwege een veel te hoge bloeddruk. Dat was maar goed ook anders had dochterlief de bevalling hoogstwaarschijnlijk niet overleefd.

Dan erbij moet ik deze keer waarschijnlijk ook in het ziekenhuis bevallen omdat ik de 100 kilo wel denk te halen:S, helaas.... Dan mag je zowiezo al niet meer thuisbevallen.

Ik ga trouwens wel weer een curses doen. Zwangerschapsbegeleiding. Niet dat ik er de vorige keer heel veel aan gehad heb, maar ik vond het wel heel gezellig tussen al die vrouwen die allemaal rond dezelfde tijd uitgerekend waren!
Toen was ik wel de jongste (21) maar ik denk niet dat ik dat nu nog ben.
De kosten hievan zijn trouwens maar 30 euro voor 10 keer (weken).

Liefs, Nicole 23w4d

Ik ga ook voor het ziekenhuis. Dit is ook aangeraden door de verloskundige, omdat ik nog rook. Anders was ik ook voor het ziekenhuis gegaan. Zou er niet aan moeten denken om dan nog hals overkop naar het ziekenhuis te moeten, en al helemaal niet in een ambulance.

Groetjes Pauline 25w2d

Ik ga waarschijnlijk ook voor het ziekenhuis, ik vind het een veiliger idee. Binnenkort is er een voorlichtingsavond dus die ga ik zeker bezoeken!

Ik heb zwangerschapsgymnastiek, alleen begint die pas 19 januari, 7 weken tevoren.... het alternatief was begin november starten en dat was te vroeg.

ik had me ook voorgenomen te gaan zwemmen, maarja dan moet ik wel steeds eerst helemaal naar het zwembad fietsen (15 a 20 min) en daar heb ik steeds geen zin in :(

xMarij 23w3d

Ik ga ook bevallen in het ziekenhuis!

Wilde het zelf al, maar moet nu ook op medische indicatie.
Vind het een geruststellend gevoel. Wij wonen zo'n 20 minuten rijden van het ziekenhuis, en die 20 minuten kunnen bij wijze van spreken teveel zijn.

Terug
Bovenaan