ziekenhuis of thuis?

hallo dames

vanaf dat we wisten dat we zwanger waren, zei ik al meteen dat ik thuis wilde bevallen. het leek me het fijnste om in je eigen bed te bevallen.
maar laats had ik een beetje een paniek aanval...
mijn zwangerschap gaat tot nu toe super, maar ineens kwam het in me op, stel er is iets met de baby, navelstreng of met mij?
zijn we dan snel genoeg bij t ziekenhuis?
(we wonen 5 min rijden er vanaf)
en als ik besluit om thuis de bevallen en op t laaste moment me toch bedenk kan ik dan nog in t ziekenhuis bevallen?

erg eigenlijk he. zullen wel de hormonen zijn.
er zijn zoveel mensen thuis bevallen

toch wil ik nog graag een mening van jullie :D

liefs sammes

Hoi,

Ik ben vandaag precies 28 weken zwanger van ons 2de meisje.
Ik moet in het ziekenuis bevallen.
Van mijn dochtertje van net 2 jaar heb ik tijdens de bevalling 3 liter bloed verloren en ze is 6 weken te vroeg geboren.
Ik had er niet aan moeten denken dat ik thuis aan het bevallen was en die 3 liter bloed was verloren dan was het niet zo goed afgelopen denk ik.
Wij wonen een kwartier bij het ziekenhuis vandaan.
Sowieso moet ik nu het ziekenhuis bevallen..als mijn weeen beginnen of mijn vruchtwater breekt dan moet ik meteen naar het ziekenhuis krijg dan van te voren een infuus zodat ze meteen bloed kunnen toedienen voor als ik weer zoveel bloed verlies.
Woensdag heb ik ook een extra echo..gaan ze kijken of het al ingedaald is mede doordat ons dochtertje 6 weken te vroeg geboren is.
We hopen natuurlijk dat ons 2de meisje wat langer in mijn buik blijft zitten.
Ik snap dat je graag thuis wil bevallen in je eigen vetrouwde omgeving,
Maar in het ziekenhuis is het gewoon veiliger..je weet nooit hoe een bevalling loopt.

Liefs

hey,
ik weet ook nog niet waar ik wil bevallen hoor, (ben 28-4 uitgerekend).
ik denk dat ik dat pas weet als ik weeen voel!
bij mijn 1e ben ik thuis begonnen, maar na 2,5uur persen werdt het duidelijk dat het kindje te groot was om door het geboortekanaal te passen.
ik woon ook dichtbij het ziekenhuis, maar geloof me, de rit ernaartoe met persweeen zijn een ramp!!

het lijkt mij ook het fijnst om in mijn eigen bed te bevallen, maar wil geen herhaling meer van de 1e keer. dus als dit kindje weer groot lijkt te worden beval ik bij voorbaat in het ziekenhuis, en anders wacht ik af wat ik wil als ik de 1e weeen voel.
vandaag groeiecho gehad, kindje loopt maar een halve week voor op groei, dus valt nog mee!!

maar maak gewoon een keuze waar jij je goed bij voelt, en als er iets mis is stuurt de vk je waarschijnlijk ruim op tijd naar het ziekenhuis!

Luister naar je gevoel. Beide is goed namelijk. Ik voelde vanaf moment 1 dat ik in t ziekenhuis wil bevallen. waarom?? geen idee. Is gewoon mijn gevoel en daarom ga ik dat ook doen. Maar thuis bevallen heeft ook zijn voordelen.

Onze eerste is ook veilig thuis bevallen! dus wij gaan nu ook weer voor een thuisbevalling. Als een thuisbevalling meer risico zou opleveren dan zouden ze dat zeker vermelden. Je kunt er rustig op vertrouwen dat ook de verloskundigen genoeg apparatuur bij zich hebben en precies weten wat ze moeten doen als er wel iets voorvalt!

hoi hoi,

wij gaan in het ziekenhuis bevallen. Wilde zelf in het begin thuis bevallen maar mijn vriend gaf gelijk aan dat hij naar het ziekenhuis wilde. Hij voelt daar zijn eigen prettiger bij. Ook zelf vind ik het nu een prettiger gevoel. Bij ons in het ziekenhuis is een aparte afdeling waar je een eigen ruime kamer krijgt met eigen kraamverzorg(st)er. Je kan hier al terecht vanaf het begin van de bevalling. Ook is deze afdeling net boven de afdeling gynaecologie en als er wat zou gebeuren ben je binnen een paar seconden op de goede afdeling. Hier komt ook bij dat wij ongeveer 20 min tot een half uur van het ziekenhuis af wonen en ik zou niet graag met weeen in de auto willen zitten denk:) Succes met je beslissing. Doe gewoon waar je jezelf het lekkerst bij voelt.

Groetjes

Hoi, ik ben met mijn dochter in het ziekenhuis bevallen ween werden ook opgewekt had het hellp syndroom dus ik lag al 4 weken in het ziekenhuis. Nu met de tweede wilde ik absoluut in het ziekenhuis bevallen, maar nu dat we gesetteld zijn in ons nieuwe huisje zou ik toch graag thuis willen bevallen. Moet volgende week allerlei onderzoeken ondergaan in het ziekenhuis ( omdat ik al Hellp syndroom heb gehad) om te beoordelen of ik wel tuis mag bevallen. Lijkt me heerlijk om in je eigen bed en eigen omgeving te bevallen... laat staan lekker onder mijn eigen douche.
Nu afwachten wat er woensdag gebeurt. het wordt spannend.

ik ben ook een ziekenhuis mens. Geen idee waarom.....denk dat ik me thuis juist niet op me gemak voel. Maar dat is ieder voor zich.
Doe idd wat je gevoel zegt.
Het voordeel van een keuze thuisbevalling is..dat je op elk moment naar het ziekenhuis kan.

Ik ga ervan uit dat ik naar het ziekenhuis ga en heb dus eigenlijk mijn huis niet klaar voor een yhuisbevalling. Stel dat het allemaal te snel gaat...uhm dan heb ik een klein probleempje.
Jij dan juist niet. Je huis is klaar voor een thuisbevalling en als je je niet prettig voeld of er is wat, dan ben je zo in het ziekenhuis hoor.

Terug
Bovenaan