Hallo,
Ben nu zwanger van de derde en ga net als bij de vorige twee 'lekker' thuis bevallen.Ik voelde me thuis het prettigst.Me,mijn man en de verloskundige.
Maar zoals de dames voor mij al zeggen,dat is een gevoel.Ik heb me nooit echt druk gemaakt over evt complicaties.Ik had er gewoon een goed vertrouwen in.Er was bij mij tijdens de zwangerschap ook geen enkele reden om in het ziekenhuis te gaan bevallen.
Maar weeg voor jezelf goed af waar je het meest tegenop ziet.
Een rit naar het ziekenhuis op het allerlaatst in alle spoed is geen pretje.En ruggenprikken zijn er niet.
En als je bang bent voor ernstige complicaties dan is misschien het ziekenhuis een veiliger idee.
Zelf ben ik er niet van overtuigd dat het ziekenhuis veiliger is.Verloskundigen hebben ook veel kennis en medische apparatuur bij.En 5 min vanaf het ziekenhuis,dan is een ambulance er ook in no time.
Het is maar net waar je je veilig voelt.Voor mij was dat thuis.Voor jou kan dat het ziekenhuis zijn.
Volgens mij mag je ook op het laatse moment beslissen.Als er plek is,mag je wel komen.
Ook zoiets,als er dus geen plek is, (mijn schoonzusje had al van te voren het ziekenhuis gekozen)dan kan het zijn dat je zomaar een half uur verder moet rijden.Dat zag ze niet zitten.
Dus heeft ze uiteindelijk haar kindje thuis gekregen.
Maar denk er rustig over na en doe waar jij je goed bij voelt.
Succes,
Bien