Ziekenhuis/ thuis en pijnstilling

Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen en wil het zeker proberen zonder pijnstilling. De eerste bevalling heb ik ook zonder gedaan.
Ik wil alleen pijnstilling als ik het echt niet meer kan uithouden.

Ik wil ook graag in het ziekenhuis zonder pijnstilling.

Als het echt te erg wordt moet je natuurlijk wel de optie voor pijnstilling houden, je moet de bevalling wel vol kunnen houden.
Je hebt ook andere vormen van pijnstilling dan medicatie. De vorige keer heb ik uren onder een hete douche gestaan en dat hielp erg goed! Toen ook dat niet meer hielp was het bijna tijd om te persen, en tijdens de persweeen had ik ook geen pijn.

Verder heb je nog TENS, maar daar heb ik geen ervaring mee.

En het belangrijkste: zodra die kleine op je buik ligt ben je alle pijn alweer vergeten. De manier van de natuur om ervoor te zorgen dat je het nog een keer zou willen doen ;)

Succes met kiezen!

Meonly85: pas op met opmerkingen als "je bent de pijn weer vergeten". Dat was bij mij helemaal niet het geval en was door eerdere opmerkingen van anderen hierover ook een beetje op het verkeerde been gezet. Net als: je zit op zo'n roze/blauwe wolk dat je je hechtingen niet voelt...dat hoeft dus niet altijd zo te zijn...

Ik wilde heel graag thuis bevallen maar omdat zeeland nog maar 1 ziekenhuis heeft mag je als je boven het kanaal woont niet thuis bevallen, dit is jammer want ik woon er net 100 meter boven... zo jammer maar ja, mocht er iets zijn dan ben je in ieder geval in het ziekenhuis.. Ook hoop ik het zonder pijnstilling te kunnen doen.

Bij de 1e wilde ik thuis bevallen, zonder pijnstilling. Maar dat is niet gelukt. Door langdurige weeën, zonder dat de ontsluiting opschoot, was ik helemaal uitgeput. Dus uiteindelijk naar ziekenhuis voor pijnstilling en weeënopwekkers. Op dat moment interesseerde me dat helemaal niet meer, als er maar iets veranderde. En naderhand ook niet, het heeft wel voor een goede bevalling en gezond kindje gezorgd.
Nu wil ik het weer thuis gaan proberen. Mara ik houd alvast in gedachten dat ziekenhuis en pijnstilling ook kan en prima is.
Als ik jou was, zou ik gewoon alle mogelijkheden openhouden. Jij, of je partner, merken vanzelf wel wat er nnodig is. En ook de vk kan je adviseren.

Ik moet (helaas) in het ziekenhuis bevallen,omdat mijn eerste bevalling een keizersnee was. Dus voor mij hopelijk wel een natuurlijke bevalling en de intentie is zonder pijnbestrijding. Maar dat ligt aan het moment. Na pijnstilling kan het wel zijn dat je baby iets meer suf is en dat de voeden aan de borst iets meer tijd en investeren kost(de 1e en/of 2de dag), maar dat hoeft niet zo te zijn. Je weet achteraf niet hoe je baby gereageerd had zonder pijnbestrijding. Een kindje kan ook door misselijkheid (inslikken vruchtwater/bloed) of door hoofdpijn/ongemak (bevalling door een vacuüm) wat opstartproblemen hebben met de (borst)voeding. Elke situatie is weer anders. Ik kan me heel goed voorstellen dat vrouwen voor pijnbestrijding kiezen. Er is keuze genoeg en jij bent degene die het 'klusje' moet klaren... succes met je beslissing.

Het is mijn eerste kindje en het lijkt mij het fijnst om thuis te bevallen, ivm je eigen dingetjes! als je vind dat je iets nodig hebt dan is dat bij de hand. Mocht dit toch niet lukken dan zit ik echter wel in een luxe positie, want we wonen vlak bij het ziekenhuis (we rijden sneller zelf, dan dat een ambulance heen en terug rijd). Pijnstillers lijkt me helemaal niet tof omdat je dan wellicht toch minder mee krijgt van het hele gebeuren en ik zie het ook wel als een uitdaging om door eventuele pijn heen te kunnen komen! maar als het moet dan moet het!

mee eens bilsbanaan...ik weet ook nog hoe t voelt....;-)
en t was echt NIET lekker...t is wel zo dat als de baby er is de pijn over is ( bij mij iig)...dus dan "vergeet "je de pijn omdat de baby...t grote wonder waar je alles voor over hebt er is!

maar vergeten hoe zeer t doet?...echt niet!

Terug
Bovenaan