Ziekenhuis :-(

Hey,

Wat goed van je dat hebt doorgezet en naar het ziekenhuis bent gegaan. Altijd je eigen gevoel volgen hoor. Wat zullen jullie geschrokken zijn, maar fijn dat het nu beter gaat. En mocht er iets zijn gelijk bellen.

Beterschap voor Lars

xxx

Ja ben ook echt blij dat het nu beter gaat, hij heeft nog wel diarree en ze zeiden dat dat nog wel 2 of 3 dagen kon duren maar hij is echt aan de beterende hand.
Het is het Noro virus, bij volwassenen duurt dat meestal maar 1 of 2 dagen maar bij baby's kan dat dus zo'n 10 dagen duren.
@ Daan we hebben nu ook ORS thuis dus kunnen we hem dat geven als hij weer veel gespuugd of diarree heeft gehad. Baby's mogen dat dus inderdaad wel hebben maar geen één huisarts die zei dat we dat moesten doen, maar in het ziekenhuis zeiden ze dat meteen dus dat zullen we dan maar gaan doen.
Maar de arts verwacht dat het nu alleen maar beter zal gaan, dus hoop dat ze gelijk heeft :)

Bedankt allemaal!

Liefs Kim

Met huisartsen weet je het ook nooit. Die hebben van veel dingen een beetje verstand. En een kinderarts heeft van minder dingen heel veel verstand.
Sommige kids kunnen uitdrogen terwijl ze nog niet de typische verschijnselen hebben.
Roan heeft dat ook gehad. Hij is ook opgenomen geweest omdat hij uitgedroogd was.

Heel veel beterschap en als het over 3 dagen nog niet over is weer aan de bel trekken hoor!

Hele dikke knuf voor jullie!

@ Daan, wat rot voor Roan dat hij uitgedroogd is geweest! Gelukkig was het bij Lars nog niet in zo'n ver stadium, maar de arts zei wel dat die sonde echt wel nodig was om zijn vocht weer aan te vullen.
En die huisartsen ja ik heb daar niet zo'n vertrouwen meer in. Ik gaf aan dat zijn fontanel echt een kuiltje was en toen zei ze dat het bij uitdroging veel erger moet zijn. Maar ik zie het verschil toch?? En in het ziekenhuis was dat juist waardoor hun zagen dat hij vocht te kort had.. Dus baal daar wel van. Maar goed dat we ons ouders instinct nog hebben :)
Mijn vriend had zich heel de week niet zo druk gemaakt maar die had het ook erg zwaar gisteren. En ga zeker meteen bellen als het maandag niet beter is!
Hoe is het met Finn? Zijn de medicijnen al aangeslagen?
Hoop het wel voor jullie!

@Mandy, het gaat een stuk beter. Hij heeft nog wel diarree maar houdt zijn flesjes tot nu toe binnen. Krijgt wel iets minder zodat zijn maagje niet gelijk een 'bom' met eten krijgt. Maar ziet er al veel beter uit gelukkig.

Liefs Kim

Fijn dat het weer iets beter gaat. Hopen dat de diarree ook snel stopt.
Blijf maar een tijdje doorgaan met de ors, daar sterkt hij alleen maar van aan. Wij hebben het ook standaard in huis.

Idd als het fontanel in zakt en niet weer omhoog komt kan dat op uitdroging wijzen.
Bij ons in het zkh zeiden ze dat kinderen genoeg hebben aan 3 slokken per half uur om niet uit te drogen. Maar dan wel 24 uur lang. Ook tijdens het slapen dus. Dat stelde mij wel iets meer gerust. Maar met diarree weet ik het niet hoor. dit was echt qua spugen.
Naar is het voor jullie als ouders hè! Als ze ziek zijn merk je pas echt hoeveel zorgen je je in zo'n kleintje kan maken. Hoop heel erg dat het nu snel overgaat!

De medicijnen slaan bij Finn nog niet echt aan.
Nog veel pijnaanvallen.
Finn slaapt nu op mijn buik, dan gaat het iets beter maar nog wel heel onrustig.

Dikke knuf voor jullie!

Terug
Bovenaan