Ziekenhuisbevalling en pijnbestrijding

A

Anoniem

Guest
Ik lees/hoor wel eens van zwangere dames dat ze  liever in het ziekenhuis willen bevallen, omdat je dan kunt kiezen voor pijnbestrijding. Nou wil ik niemand ongerust maken, maar de meeste bevallingen beginnen 's nachts en dan is er in een ziekenhuis geen anesthesist aanwezig en kun je dus ook geen pijnbestrijding krijgen. Veel mensen realiseren zich dit niet, maar anesthesisten worden 's nachts alleen in noodgevallen opgeroepen (bijv. bij een spoedkeizersnee), maar anders niet. Als je overdag bevalt is het natuurlijk iets anders, dan is er altijd wel een anesthesist aanwezig.

groetjes,
Ikke mv 1 & ?

Ja en als je al pijnbestrijding krijgt, dan willen ze voordat je bijv een ruggeprik krijgt eerst een meting doen hoe jij en je baby het maken.
Lig je daar ongeveer 2 uur met zo'n band om je heen....

Maar daarna kreeg ik wel een ruggeprik en had ik even 2 uurtjes geen pijn meer, helaas kwam de pijn natuurlijk weer terug....
en alles voor niets: doordat ik geen voldoende ontsluiting kreeg, werd mijn zoon toch nog met een keizersnede gehad (en helaas moest ik toen onder algehele narcose, omdat ik al een ruggeprik voor pijnbestrijding had gehad...)

Hoihoi...

Blijf het vaag vinden....een spoedkeizersnee, het woord zegt het al,,
dan moet je dus meteen handelen....dat staat dan haaks tegenover
het feit dat je dan zou moeten wachten op de verdovingsman....is toch raar???
Maar dr is ook een nieuwe soort pijnbestrijding...dat is een eenvoudige prik in het been...
geloof dat de gyn of zelfs vpkundigen die mogen zetten....?
Maar goed...hoe dan ook....ik beval sowieso in het zhuis...medische indicatie,
en ik zie het allemaal wel......denk dat het in elk ziekenhuis anders is...

groetjess

ik hoef ook geen pijnbestrijding hoor

ik heb die oudste ook zo gehad dus ga er gewoon weer tegen aan jhho je weet dat als de baby er is de pijn ook meteen weg is klaar gewoon weg heel raar maar waar hahah
dus ik ga heel dapper gewoon bevallen hahah

liefs cora

Voor mij ook geen pijnbestrijding. Tijdens mijn vorige bevalling is de pijn me ook meegevallen (ik zag er ook verschrikkelijk tegenop hoor!). Je moet je zoveel mogelijk ontspannen. Dat klinkt makkelijker gezegd dan gedaan hoor. Maar als mijn man me heel hard in mijn onderrug masseerde, dan lukte me dat en dan was het goed te doen. Achteraf ben je dan toch weer blij dat het je zo gelukt is. Pijnbestrijding is toch niet goed voor de baby.

hoi hoi
ik wil er toch even op reageren want ik ben het niet helemaal met je eens.
hier in enschede is namelijk dag en nacht mogelijkheid tot een ruggeprik of andere pijnbestrijding.heb er namelijk met mijn vk over gehad want ik wil namelijk weer een spuit in m,n been,en toen zei ze dat.
ik heb 4kinderen zonder pijnbestrijding op de wereld gezet en bij de vijfde heb ik dus een spuit gehad,en die wil ik nu ook weer.
je voelt de pijn echt nog wel maar de scherpste kantjes zijn eraf,heerlijk.
waarom moeten wij hier in nederland zoveel pijn lijden?
ieder voor zich hoor maar ik kies er dus nu bewust voor.
liefs sil

Hoi Sillypilly,

Het kan zijn dat in sommige (grote) ziekenhuizen 24 uur per dag een anesthesist aanwezig is, maar dit is dus niet overal zo.
Ik ben absoluut niet tegen pijnbestrijding; als je uren aan het bevallen bent en uitgeput raakt, kan pijnbestrijding zeer welkom zijn. Ik denk alleen dat mensen dit goed met hun vk moeten bespreken van tevoren, zodat ze niet voor teleurstellingen komen te staan.

Ik ben overigens de vorige keer zonder pijnbestrijding bevallen en ik heb ook geen moment gehad waarop de pijn me (bijna) te veel werd. Blijkbaar kan een mens toch meer hebben dan je denkt.

groetjes,

Ikke mv 1 & ?

Nou, als je echt om de twee minuten weeën hebt, die niet op te vangen zijn en je hebt nog bijna geen ontsluiting piep je echt wel anders hoor!!

En pijnbestrijding is niet schadelijk voor je baby, anders gaven ze dit niet. Tuurlijk zal het er iets van binnen krijgen, maar als de moeder uitgeput raakt is het ook niet goed voor de baby.

Elke bevalling is anders, normaal gesproken ben ik echt niet zo'n pieperd, maar ik was erg blij met mijn ruggeprik tegen de pijn toen.

In iedergeval: iedereen succes met de bevalling.

Groetjes Renata.

Terug
Bovenaan