Ziekenhuisbevalling

Halllo dames,

Bij mn oudste ben ik lekker thuis bevallen. Heerlijk! Alleen kwam de placenta niet en moest ik alsnog met de ambulance naar het ziekenhuis. Dat viel even tegen!!
Nu moet ik naar het ziekenhuis.(kans op herhaling..)  Ik blijf wel onder begeleiding van mn eigen verloskundige.

Ben benieuwd of er meer zijn die in het ziekenhuis moeten bevallen en wat daarvoor de reden is.

Omdat het thuis zo goed was bevallen (letterlijk en figuurlijk,ha,ha) zie ik er toch een beetje tegenop om naar het ziekenhuis te gaan... Wie kan mij geruststellen met positieve ervaringen met  ziekenhuisbevallingen??

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gr Antoi

Hoi Antoi,
Ik ben bij mijn dochter die nu 3 en half is in het zkh bevallen poliklinisch wel te verstaan ik had geen medische indicatie. Mijn man en ik vonden het prettiger (gevoelsmatig)om in het zkh te bevallen.
De bevalling is helemaal goed gegaan en onder begeleiding van mijn eigen vk.
Ook dit keer wil ik in het zkh bevallen omdat dit voor ons prettiger voelt en ik ook een heel goede ervaring heb.

Ik heb natuurlijk niet de ervaring  van een thuisbevalling maar zo ziet het er bij mij uit.

Groetjes Nina

hey hallo,

Ik ben twee weken geleden in het ziekenhuis bevallen (medische indicatie, maar had het anders ook zo gedaan)

Ik ben erg blij met de keuze die wij hadden gemaakt. De verloskamers bij ons zijn erg mooi uitgerust. Er is een mooie grote poster van fotobehang en de kamers hebben allemaal een gezellig accentkleurtje. Ook voor de papa's is er een lekker stoel en een mega tv (niet dat ik daar wat aan heb gehad hihi)

Verder vond ik het erg prettig dat alles bij de hand was. Tijdens mijn bevalling, onder begeleiding van een gyneacoloog (nou ok tropenarts in opleiding) heeft de arts mij iedere stap duidelijk en helder uitgelegd en me echt gerustgesteld. Ook de aanwezig verpleegster heeft me echt heel goed geholpen.

Voordien was ik bang dat het na de bevalling allemaal lang zou duren (je bent tenslotte niet de enige in een ziekenhuis en thuis natuurlijk wel). Al met al was ik in no time gedouched (ondanks het feit dat ik tijdens de bevalling aan het infuus lag, dat hebben ze ook vrij vlot afgekoppeld) en was ik echt heel snel beneden op de kinderafdeling waar onze Noah al naar toe was gebracht.....

Ik moet eerlijk zeggen: mij is het heel goed bevallen in het ziekenhuis en mochten we de tweede verwachten wordt dat zeer zeker ook een ziekenhuisbevalling. Ik moet er niet aan denken om het allemaal in mijn eigen huis te hebben... (maar dat is mijn bescheiden mening...)

liefs marion

Hoi,

Vanaf vanavond 20.00 uur is het helaas niet meer mogelijk om hier thuis te bevallen. Er zijn te weinig gynecologen en die gaan nu naar Goes. Wel kan ik poliklinisch in Vlissingen bevallen met mijn verloskundige, maar zodra er iets is moeten we naar Goes. Ik kan ook gelijk kiezen om naar Goes te gaan, maar heb afgesproken met mijn verloskundigen dat we het ter plekke wel bekijken, zij zien ook wel of het vlotjes verloopt dus we zien wel. Vind het wel jammer dat ik niet meer thuis mag, maar goed er zit niks anders op.

groetjes
Jadeje

Hoi Jadeje,

Ik moet ook in Goes bevallen (ook een walchenaar) wie weet komen we mekaar ongemerkt wel tegen. Wanneer ben jij uitgerekend ? Ik loop al 8 dagen overtijd dus t kan elk moment. Jammer hé dat het niet meer thuis mag ? Zie jij niet tegen de autorit op ? Lijkt me vreselijk om met weeen een half uur in de auto........ Maar ik wil dus wel gelijk naar Goes, om nou nog met een ambulance te gaan sjeezen zie ik niet echt zitten......

groetjes Annemarie

Hoi Jadeje,

Ik moet ook in Goes bevallen (ook een walchenaar) wie weet komen we mekaar ongemerkt wel tegen. Wanneer ben jij uitgerekend ? Ik loop al 8 dagen overtijd dus t kan elk moment. Jammer hé dat het niet meer thuis mag ? Zie jij niet tegen de autorit op ? Lijkt me vreselijk om met weeen een half uur in de auto........ Maar ik wil dus wel gelijk naar Goes, om nou nog met een ambulance te gaan sjeezen zie ik niet echt zitten......

groetjes Annemarie

Hier ook een Walchenaar en nog een paar uurtjes, dan gaan wij ook naar Goes. Wilde zowiezo al in het ziekenhuis bevallen, dus nu verplicht naar Goes. Ben inderdaad ook heel erg benieuwd hoe zo'n autorit gaat met weeen. Vlissingen is maar 20 minuten en Goes toch snel 45 minuten. Nu zijn de verloskundige dat als je in Amsterdam woont het ook 45 minuten kan duren voordat je in het ziekenhuis bent door het drukke verkeer. Daar zit natuurlijk wel wat in. Ben op 10 januari uitgerekend, dus het zal nog druk worden in Goes. Ik hoop dat er voldoende verloskamers zijn. We zijn in november wezen kijken en er zou nog een verbouwing komen. Toen waren er 3 verloskamers. Weet iemand hoeveel het er nu zijn? Ik hoorde al verhalen gaan dat er een soort bouwcontainers neergezet waren???
Wie weet of we elkaar tegenkomen!

Groetjes,
koetjeukkel

Hoi allemaal,

ik heb een medische indicatie en moet dus in het ziekenhuis bevallen. Geeft ergens wel een gerust idee, aan de andere kant ervaar ik dat er steeds weer iets anders gezegd wordt (de internist en gynaecoloog hebben beiden ergens anders hun opleiding genoten en zeggen dus verschillende dingen, niet echt handig).
Ik zag er eerst wel tegenop. De voorlichtingsavond hier (Roermond) gaf me heel erg het idee van: we doen het zo, en niet anders, je hebt weinig keus. Een kijkje gaan nemen in de verloskamers gaf al weer wat meer rust, al viel het wel tegen dat je moet komen zodra je vliezen gebroken zijn (en dan ook niet weg mag ook al is er nog niets gaande) en je standaard een nacht in het ziekenhuis moet blijven. (bij medische indicatie). Nu de bevalling steeds dichterbij komt kan het me eigenlijk steeds minder schelen, zie dus wel hoe het strakjes gaat bevallen...

groetjes Natasja

Terug
Bovenaan