Ziekenhuisbevalling

Hoi,

Ik ben zaterdag uitgerekend, dus kan ieder moment gebeuren, maar kan ook nog 2 weken duren.
Lijkt me inderdaad niet echt prettig met weeen in de auto, het is vanaf hier toch wel dik een half uur rijden naar Goes en dan ben je nog niet bij het ziekenhuis. Ik wilde thuis bevallen, dus zal ik toch eerder voor Vlissingen kiezen denk ik. Tja dan moet je inderdaad met de ambulance als er iets is. Maar goed, er hoeft natuurlijk helemaal niet altijd iets te zijn en dat risico heb je ook bij thuisbevalling. Er zou een ambulance klaar staan in Vlissingen, want als er iets mis gaat bij de thuisbevalling moet de ambulance je nog eerst ophalen etc. en dat kost ook tijd.
Maar de verloskundige zei ook dat als ze al in Goes is voor een ander, dat ze je dan daar heen laten komen. Dus we zien het wel. Zolang het niet langs de snelweg wordt geboren ben ik allang blij :)
Dat van die containers heb ik ook gehoord, soort noodgebouwen ofzo zijn dat. Schijnt ook erg gehorig te zijn :)

groetjes
Jadeje

Hoi meiden,

Ook ik ga in het ziekenhuis bevallen das heel normaal in Duitsland er zijn daar geen thuisbevallingen!!! Mijn eerste ervaring hier was erg goed ben zelfs 8dgn in het ziekenhuis geweest lekker bij komen en de eerste bezoek allemaal in het ziekenhuis gehad!!! Het was er erg goed en hele fijne babyzusters die je goede uitleg gaven over verzorgen en voeding van je kindje!!! Nu blijf ik geen 8dgn meer natuurlijk maar wel 4dgn naar de bevalling als ik geen keizersnede krijg dan moet je ongeveer 7dgn blijven!!! Verders krijg ik naar thuiskoms nog een paar dgn kraamhulp uit NL!!! Dus alles goed geregelt, voel me ook prettig bij!!! En het ziekenhuis is maar 2 minuten hier vandaan dus ben er zo en kun je lekker thuisblijven tot je denkt van nou gaan we maar!!!
Alvast allemaal succes met bevallen nog maar heel even en dan is het zover spannend hoor!!!

Liefs Sandy ruim 37wk

Hai,

Ik ben de eerste keer in het ziekenhuis bevallen omdat de helft van mijn tweeling was overleden in mijn buik. Om deze reden sta ik ook deze keer onder medische begeleiding (alles gaat goed) en beval ik weer in het ziekenhuis. Ik heb de ziekenhuisbevalling als positief ervaren. Ik heb echter niet met weeen in de auto hoeven zitten omdat ik vooraf werd opgenomen en werd ingeleid. Deze keer mag ik poliklinisch bevallen en ik ben heeeel benieuwd wat ik hiervan kan verwachten en of die autorit idd zo vervelend is.....

x ing

Ik ben van mijn eerste thuis bevallen en dat vond ik erg prettig. Ik zou er ook tegenop zien om met weeen de auto in te gaan, maar het is natuurlijk zo dat als je van te voren al weet dat je poliklinisch gaat bevallen, dat je dan rond de 4 of 5 cm naar het ziekenhuis mag en dat de weeen dan ws nog niet heel snel op elkaar volgen. Zo werd dit verteld bij de zwangerschapsgym en dan betekent het dat je in een half uur misschien 3 weeen hebt (die over het algemeen maar een minuut duren). Misschien dat dit wat meer geruststelt?
Ik beval nu overigens weer thuis, als het gewoon loopt zoals het zou moeten.

Hallo,

Ik ben nieuw hier.
Maar wilde wel ff reageren.
Heel graag wilde ik in het begin thuis bevallen. Maar uit de 20 weken echo bleek dat mn kindje een dubbele schisis heeft. Toen ik dit wist en me ook verdiept had in wat dit allemaal inhoud, was het voor mij duidelijk dat ik in het ziekenhuis wil bevallen!
K moet er namelijk niet aan denken dat mn kindje thuis wordt geboren en dan bijv. niet kan drinken (die kans is aanwezig) en dan alsnog naar t ziekenhuis moet.
Mn verloskundige en artsen zijn het hier helemaal mee eens....
Maar ik denk dat het belangrijkste is dat je als je n keuze maakt dat die je rust geeft....dan heb je volgens mij de goede gemaakt!

Succes

als ex zeeuwse.... (Serooskerke) moet ik zeggen dat ik er echt helemaal niets van snap.

Had al een en ander gehoord van een vriendinnetje van mij maar ik kan er met mijn hoofd niet bij!

Hoe moet dat dan als je in de zomer uit Westkapelle komt en je naar Goes moet... Ik weet niet maar vind het al een drama als je dat als gewoon mens  zou moeten doen. Laat staan met weeén maar goed dat is mijn idee...

Meiden in ieder geval heel veel succes! en We horen er van toch??

Hoi,

Ik ben 6 januari bevallen van een gezonde zoon Laurent !!!
Ik ging met 4 centimeter ontsluiting naar t ziekenhuis in Vlissingen voor een verplaatste thuisbevalling. Daar aangekomen (ondertussen had ik 6 centimeter ontsluiting) werden de vliezen gebroken. Helaas had Laurent in t vruchtwater gepoept dus moest ik naar Goes. t Duurde ongveer een kwartier voordat de ambulance er was en met n gangetje van 140 (harder kon niet want t was glad) naar Goes. Onderweg kreeg ik al persdrang maar moest het dus wegpuffen. 20 minuten erover gedaan naar Goes. Daar aangekomen gelijk naar verloskamer gereden, op bed gehesen, en daar is Laurent geboren na één perswee.
Gelukkig is alles goed gegaan, mar ik raad alle zwangere walchenaren aan om gelijk naar Goes te gaan.Van mij part al met 2 centimeter ontsluiting, je kunt beter daar rustig je weeen opvangen dan in een ziekenauto moeten bevallen.

Vanmorgen stond er een stuk in de PZC over "ziekenhuis onder vuur" die ene vrouw waar ze t over hebben ben ik dus. (hihi, kom je nog s in de krant)

groetjes Annemarie

ps: Ik heb trouwens nog nooit zo'n snelle bevalling gehad, 4 1/2 uur.

Hallo mama an,

gefeliciteerd met je zoontje. Heel veel geluk!

Ik lees elke dag met verbazing weer de artikelen in de PZC over de verloskamers enzovoorts. Ik ben ook echt geschrokken van de "A58"baby. Klinkt misschien gek, maar ben blij dat ik op 3 januari al bevallen ben van onze dochter en dat dit allemaal pas erna gebeurd is. Ik vind het doodeng!

Was je man/vriend/partner niet verschrikkelijk bang? Of mocht hij mee in de ambulance. Wij hebben gelukkig gekozen om direct naar Goes te gaan en dat raad ik ook iedere zwangere aan. Mijn vliezen waren gebroken zonder dat de weeen op gang waren gekomen, dus gelukkig mochten wij direct komen en hebben we daar de hele dag doorgebracht. 's nachts kwam het pas op gang. M'n vriend is blijven slapen. Gelukkig maar,  bij mij was het ook binnen 4 1/2 uur gebeurd en de eerste 2 1/2 had ik niet het idee dat het zo snel zou gaan. En zonder m'n vriend was ik denk ik toch in paniek geraakt.

Mn complimenten wel naar de kraamafdeling van Goed want ondanks dat het voor hun echt een zooitje is en heel erg wennen, zijn wij heel goed opgevangen. Ze kwamen zelf met het voorstel dat m'n vriend kon blijven slapen, geweldig!!!

Belangrijk is dat je zelf bedenkt dat er wel degelijk nadelige gevolgen kunnen ontstaan als ze er niet op tijd bij zijn, dus zoals mama an zegt: ga direct naar Goes en zo snel mogelijk!!!

Groetjes,
Koetjeukkel

Terug
Bovenaan