Ziekenhuiskoffer/tas al klaar staan?

Hey meiden,

Ik ben morgen 36 weken zwanger van onze 3e uk en zat me zojuist te bedenken dat 't nu ook wel een keertje tijd wordt om één en ander in te pakken voor het geval dat ik toch richting ziekenhuis zou moeten.
Hebben jullie nog iets wat volgens jullie echt niet mag ontbreken in deze tas? (naast de gebruikelijke dingen uiteraard)
Ik hoor 't graag!

Hoi,

Ik ben nu bijna 34 weken en heb m'n koffertje nog niet klaar staan. Wel heb ik al een tasje ingepakt met spullen voor mijn oudste zoontje.
Ik hoop het koffertje voor mij overigens ook niet nodig te hebben, aangezien ik graag thuis wil bevallen!

Wat je nog mee moet nemen?
Slaap t shirts/pyama met korte mouwen. Ik zweette me kapot na mijn bevallinge en de ziekenhuis temp wil ook niet helpen. Oplader mobiele telefoon (mag je gewoon gebruiken), klein geld voor de rolstoel in de auto leggen(!)., druivensuiker

En verder de gewone toiletspullen, fototoestel etc.

Ow ja, en wat van die matjes uit je kraampakket voor in de auto eventueel in combinatie met een dikke handdoek (voor als de vliezen breken)

Hoi,

Is inderdaad wel een goed idee om de telefoonoplader ook mee te nemen, had ik nog niet aan gedacht. Wij hebben voor de auto overigens van die plastic hoezen die de monteurs van de garage ook gebruiken als ze met hun (smerige) overall in de auto moeten rijden. Die zit dus al over de autostoel, maar zo'n matje is inderdaad wel makkelijk just in case. Ook mijn voorkeur gaat uit naar een thuisbevalling, maar ja je weet nooit hoe 't gaat lopen. Voor onze 2 meiden heb ik ook nog niets klaarstaan, maar dat zal ik morgen wel ff doen,  want ik heb morgen officieel verlof. Heb jij al verlof?

Tja, zo;n matje obserbeerd wat beter dan plastic.
Bij mijn eerste moest ik naar het ziekenhuis ivm langrdurig gebroken vliezen.

En JAAAAAAAAAAA ik heb verlof!
Eerste twee weken kerstvakantie geha den nu dan evrlof. En na mijn zwangerschapsverlof neem ik mijn ouderschapsverlof op. Ik ben dan tot 1 augustus thuis! Heerlijk!

Bij mijn oudste heb ik full time door gewerkt tot 36 weken. Hij werd met 38 weken geboren! Dat overkomt me dus geen tweede keer! Het is nu ook wel wat zwaarder met een jongetje van 2 om me heen!

Ik zal ook wat pakjes ( of blikjes, maar mijn voorkeur gaat uit naar pakje chocomel)drinken inpakken en energierepen. Zowel voor mezelf als voor mijn man.

Alleen twijfel ik nog over welke pyama. Aan de ene kant wil ik mijn lievelingspyama daar hebben. Maar van de andere kant wil ik die tot die tijd ook gewoon kunnen gebruiken.

Oja.... Ochtendjas lijkt me ook wel handig.

Ik heb nog niks klaarstaan.

ben ook maar 32.5 wkn zwanger. dus dat klaarzetten doe ik over een weekje of 3 wel.

wel raar om te lezen dat sommige al 36 weken zijn..  klinkt helemaal zo dichtbij de bevalling.

wij hebben in d ebuurt genoeg ziekenhuizen, dus als ik daar weer naartoe zou moeten en moeten blijven kan na de bevalling manlief ook nog van thuis spullen meenemen.
tuurlijk neem ik een pyama extra mee, wat te eten, fototoestel.
kleertjes voor de kleine en maxicosi.

ben benieuwd of ik dit keer wel thuis beval. vorige keer was ziekenhuis ivm weeen die niet goed doorzette.

ook hier staat nog niks klaar..
na de verjaardag van mijn lief (dan ben ik 35 weken), gaan we dat soort dingen klaarzetten. en ook het bed omhoog ed.

ben nu 33+3 dus we hebben nog wel ff...

Hai,

Ben inmiddels 36+1 week zwanger en heb nog steeds m'n tas nog niet gepakt. Waarschijnlijk komt 't bij mij omdat ik eigenlijk nog ff wil genieten van mijn laatste zwangerschap, want 1 ding is zeker, er komt hier geen 4e kindje. Ik ben 't dus ook nog niet zat en uk mag wat mij betreft nog een paar weekjes blijven zitten. A.s. donderdag weer naar de vk en dan maar horen wat zij zegt. Met 34 wkn gaf ze aan dat 't hoofdje nog net niet volledig ingedaald was, maar dat 't ook niet veel scheelde, ik moest er maar rekening mee houden dat ik eerder zou gaan bevallen. Maar ja, dat kunnen zij natuurlijk ook nooit met zekerheid zeggen, straks ga ik nog 2 weken overtijd ook nog (dat hoop ik toch echt niet). Ach ik wacht rustig af. Ik moest overigens wel lachen om die tip om energierepen mee te nemen, onze oudste dochter is ih ziekenhuis geboren en toen had ik 's nachts om 2.30 uur eigenlijk wel zin in iets en toen heb ik de Twix die ik eigenlijk voor manlief meegenomen had maar opgegeten. Dus ook dit keer zal ik zorgen dat ik deze in huis heb. Ga morgen maar eens boodschappen doen en ook alvast muisjes en beschuiten kopen, ow het begint nu wel echt te worden zo met die laatste dingetjes. Spannend hoor. Meiden succes met de laatste voorbereidingen en met de laatste loodjes, het aftellen kan nu zo langzamerhand beginnen!

Terug
Bovenaan