Ziekenhuiskoffer/tas al klaar staan?

Het wordt echt concreet nu allemaal he!

Wij hebben gisteren de slaapkamer aangepakt. Bed aan de andere kant van de kamer en op klossen. Wiegje ernaast. Ziet er prachtig uit.

En vandaag stond het inpakken van de koffer op het programma, maar ik kom er niet echt toe. Ik heb al wel de babykleertjes en zo erin zitten, maar ik weet eigenlijk niet wat ik voor mezelf mee moet nemen.

Ik stel me zo voor dat als ik weeen krijg ik iets gemakkelijks (nachthemd) aantrek of zelfs in bad of onder de douche ga. Tegen de tijd dat ik naar het ziekenhuis zou moeten (ik wil het liefste thuis bevallen, dus daar zullen we in elk geval beginnen) trek ik dan iets over dat nachthemd aan tegen de kou (trui, joggingbroek) en dan gaan we.

Als ik dan bevallen ben, dan zal ik in het ziekenhuis behoefte hebben aan iets schoons (pyama en ondergoed). Maar ik zal ook kleding nodig hebben als we weer naar huis mogen. En ik heb dus geen idee wat me dan zal passen. Ik denk dat ik dan ook het liefste gewoon mijn jogginbroek en een warme trui aanheb. Maar daar heb ik er twee van die ik continu draag dus die kan ik niet inpakken. Denk dat ik die er dan maar gewoon last minute erbij moet gooien. En anders moet mijn man maar effe op en neer rijden.

Oh ja... Ik heb ook een schoon shirt voor mijn man erbij gedaan. Hij zweet nogal snel en het zal warm zijn in het ziekenhuis. Kan ie naderhand ook even iets fris aan.

Hoi, hoi, onze tasjes staan al wel klaar. Ik heb  een tasjes voor de babietjes gemaakt en een tas voor mezelf. We verwachten een tweeling en ben er op voorbereid dat we wellicht iets langer in het ziekenhuis moeten blijven.

Op 19 december was mijn onderdruk veel te hoog en als die op 24 december niet omlaag was, zou ik opgenomen moeten worden. En dan ga je meteen in de voorzorg en sindsdien staan de tasjes klaar. Gelukkig staan ze nog steeds keurig gereed, want we hebben ze nog niet nodig gehad, mijn bloeddruk is weer helemaal op niveau.

Voor de kindjes heb ik 4 stelletjes kleren en rompertjes in een tas, met daarbij voor allebei een badcape, om ze extra warm te houden als we naar huis mogen. Dat tasje is dicht en daar komen we niet meer aan totdat de bevalling zich aandient.

Voor mezelf heb ik een badjes, pantoffels, 2 oudere nachtponnen voor tijdens de bevalling en een nette nachtpon en een nette pyama voor na de bevalling, dan uiteraard toiletspullen en een joggingsbroek, wat truitjes, ondergoed, druivesuiker en wat te drinken. Deze tas staat gewoon open op de slaapkamer en voordat ik op controle moet zorg ik dat alles er weer in zit en als ik dan op controle ben geweest, haal ik er wel weer wat uit, want dat zijn allemaal dingen die ik dagelijks nodig heb. Er ligt een lijstje bovenop de tas en zo vullen we hem dan weer aan als ik er wat uit heb gehaald.

Ik probeer continue de was bij te houden, zodat er geen bruikbare kleding in de was zit als de bevalling zich aandient, want dan krijgen we een probleem met de tas en voor manlief, want die zal het druk genoeg krijgen met de kleintjes op komst.

Ik ben 35 weken en 5 dagen zwanger, het kan al komen, maar het kan ook nog 4 weken duren............., dus we wachten maar af!

Groetjes, Pleun

Hoi Pleun,

Goh wat leuk 2 kindjes! Zijn het jullie eerste kindjes? Kan me voorstellen dat je de tassen al klaar hebt staan, is toch een geruststellende gedachte als je die in alle rust kunt pakken als dat je op het laatste moment alles nog bij elkaar moet pakken. Nou ik heb afgelopen zondag 's avonds ook nog m'n tas gepakt en de babyspulletjes erbij gedaan. Ik weet niet hoe 't kwam, maar ik had opeens zoiets van dat moet gebeuren. Manlief vroeg al of ik van plan was om 's nachts te gaan bevallen ofzo hahaha. (ik mocht nl. v.a. zondag thuisbevallen) Maar tot op heden is 't allemaal rustig en ik hoop echt dat ik lekker thuis kan blijven en die hele tas niet nodig heb, maar voor het geval dat ...... dan hoef ik me daar in ieder geval geen zorgen om te maken. De was wordt hier ook  bijna dagelijks  bijgehouden, normaal doe ik eigenlijk de meeste was in het weekend, maar nu heb ik zoiets van 't moet klaar, heeft ook weer te maken met die nesteldrang, waar ik momenteel erg veel last van heb. Nou succes met de laatste loodjes, ga je overigens met een keizersnee bevallen?

Hoi Espritfreak, wat leuk, een berichtje voor mij............

Ja, het zijn onze eerste kindjes, na 4 jaar medisch traject, 6 mislukte IUI behandelingen en daarna 3 mislukte IVF/ICSI behandelingen ben ik in mei/juni van de 4 IVF/ICSI poging zwanger geraakt en jawel, meteen een tweeling, we zijn er enorm blij mee en ze zijn echt van harte welkom!

Ze gaan samen op een kamertje slapen en alles staat al helemaal klaar, 2 bedjes, 2 maxi-cosi's, een dubbele wandelwagen en alle kleertjes in 2-voud, voorlopig ook alles hetzelfde, want wat het geslacht ook mag zijn, wij vinden het erg leuk om ze in het begin hetzelfde te kleden.

De kindjes liggen allebei al perfect, dus met de   hoofdjes naar beneden en de voetjes bovenin, dus als alles normaal verloopt ga ik op de normale wijze bevallen. En eigenlijk ben ik er ook wel aan toe dat   het een dezer dagen gaat gebeuren, ben vandaag 36 weken zwanger, mij buik is mega en ze worden al geschat op 5 pond, dus ze zijn gewoon al best groot.

Succes met de laatste loodjes!

Groetjes, Pleun

Hoi allemaal,
Wat heerlijk dat de meeste van jullie de tas al klaar hebben staan. Ik HELAAAAAS nog niet. Ik ben nu 35 weken zwanger van een tweeling en ga vanmiddag de laatste spulletjes even halen. Ik moet voor mezelf en voor de tweeling de tas pakken en voor onze dochter van anderhalf. Ben er errug laat mee dit keer.............maar heb me voorgenomen om vanavond echt alles klaar te zetten. Ook omdat ik nu te kampen krijg met complicaties...

Veel succes allemaal met de laatste loodjes.

Groetjes, Floor

Terug
Bovenaan