ziekjes

Hey meiden,

Ben al vanaf vrijdag een beetje ziekjes. Had verhoging 38,5.
En ben al een paar dagen aan de diaree en heb helemaal geen trek in eten. Word al misselijk als ik  er aan denk.
Wat kan ik hier het beste aan doen? Wat het lijkt me niet echt goed voor mijn kindje. Krijgt zo maar erg weinig binnen.

Liefs Bontrie

Zodra je zwanger bent gaat het kindje in je buik voor... die pakt/krijgt echt wat het nodig heeft! Zolang dit geen weeeeeeeeken gaat duren hoef je je echt geen zorgen te maken, je hebt wel reserves waar het kindje uit kan putten.
Voor jezelf is het natuurlijk wel belangrijk om in elk geval genoeg vocht binnen te krijgen en over een paar daagjes voel je je hopelijk weer wat beter en komt dat eten ook echt wel weer.

groetjes,
Marije

Probeer toch steeds iets te eten en te drinken. Tis moeilijk, ik weet het. Je kindje komt niets te kort hoor. Daar hoef je niet bang voor te zijn. Mocht dit nu aanhouden, dan is het waarschijnlijk toch geen griep maar echt misselijkheid en ziek van de zwangerschap.
Daar is medicatie voor.Emesafene. Via de huisartst te krijgen. Tis maar dat je het weet in geval dat. Sterkte.

hoi hoi,

Zelf ben ik op dit moment ook ziekjes. Eet ook niet erg veel. Zo te horen ben je beetje grieperig. Die vraag die jij stelde heb ik ook aan mijn dokter gesteld. en hij zei dat het erg vervelend is voor jezelf maar dat je kindje er geen last van heeft. Die merkt er niks van. Je gaat je er zelf alleen niet beter op voelen omdat je kindje zoveel energie van jouw vraagt. Ook vertelde hij me dat een griepje niet een miskraam kan veroorzaken. en dat stelde mij wel erg gerust, aangezien ik steeds ziek ben sinds ik zwanger ben.

Groetjes ,

Conny

Hey meiden,

Fijn om te horen dat het geen kwaad kan voor mijn kindje.
Het gaat eigenlijk ook al wel weer wat beter.
Heb alleen nog last van borrelende darmen en diaree.Maar goed ik heb al gelezen dat dat er bij hoord.
Avond eten gaat er niet in maar eet dan gewoon een appel en een bakje vla dus dan krijg ik in ieder geval wel wat binnen. S'ochtend eet ik 2 beschuiten en s 'middags een boterham. Dus omkomen van de honger gebeurt gelukkig niet. Ook neem ik de puur mama van vsm in dus vitamines krijg ik wel.
Komt vast allemaal wel goed!
Morgen gaan we voor het eerst naar de vk! Spannend!!

Liefs Inge

hoi inge,
wat vervelend dat je al paar dagen ziek bent!! En dan ook nog de zwangerschapskwaaltjes erbij, BALEN!!
Een vriendin van mij is eerste 3 maande van zwangerschap héél misselijk geweest en moest niet aan eten denken. VK heeft haar toen aangeraden om inderdaad vitamines te slikken en verder te eten/ drinken waar ze zin in had, niet jezelf dwingen om persé schijf van vijf binnen te krijgen per dag. Zij heeft echt weken geleefd op 1beschuitje en paar bakjes vla per dag, erg afgevallen, maar met kindje bleef alles prima!! Dus maak je daar geen zorgen om en eet waar je zin hebt. Hoe meer je jezelf dwingt en dingen forceert, hoe moeilijker eten zal worden.
Beterschap en sterkte ermee!
Mira

hey meiden,

Hier gaat het nog steeds niet echt goed. Ben vandaag wel heel erg aan de diarree.
Echt waterdun. (sorry)
Heb ook heel erg last van borrelende darmen. En als ik iets gegeten heb zit in na 5 minuten op de wc.
Echt heel vervelend.
Vanavond gaan we voor het eerst naar de VK dus maar even vragen wat ik er aan kan doen want dit is ook geen pretje. En het doet nu ook wel pijn van onder .

Liefs Inge (8wkn. 4 dgn)

Terug
Bovenaan