Ziektekostenverzekering! Fijn, moet meteen 150,-- in januari betalen!

A

Anoniem

Guest
Dag meiden,

Soms denk je, ik tref het ook nooit. Vanaf januari wordt er verplicht een eigen bijdrage gevraagd door de overheid van 150,-- Ik ben 11 januari uitgeteld. Als ik dus in het ziekenhuis beval, moet ik al meteen die 150,-- betalen. Dat had ik liever aan mijn kindje uitgegeven!

Aan de andere kant, mocht dit beebje zich te vroeg aandienen in december dan hoef ik het niet te betalen. Ach ja. Zulke dingen laten zich niet lijden.

we zullen zien of we balen of dat we ons kindje nog gewoon iets extra's kunnen kopen haha

liefs
talke

hoi hoi

ik heb even een vraagje welk pakket heb je?want ik kom dus net van het ziekenfonds af en ik heb dus aanvullend pakket ga dus 116euro betalen ofzo maar zei zegt bevallen zonder medishe reden is zowieso een eigen risico aan en de 150euro eigen risico per 2008 geld hier niet voor dit is voor andere dingen

Hoi,

Ik ben aanvullend verzekerd bij de cz, en ik wil ook in het ziekenhuis bevallen maar bij mij word het 100% vergoed (zonder medische indicatie) en gaat niet van mijn eigen risico af. Zal het nog eens goed nakijken als ik jou was.
Succes!

Groetjes Nathalie

Hoi,

De meeste kosten die te maken hebben met zwangerschap worden vallen volgens mij niet onder je eigen risico hoor. Dat is nu ook niet. Een aantal kosten wel, zoals ambulance vervoer naar het ziekenhuis, maar bevallen op medische indicatie in het ziekenhuis zeker niet. Gewoon even bellen en navragen.

groetjes, keesje

Toevallig had ik gisteren iemand van het VGZ aan de lijn, omdat ik iets te vragen had over de tandarts. Ik vroeg dus of het eigen risco (dat overigens voor iedereen verplicht is) over de tandheelkunde viel, dat was niet het geval omdat dit dus in een aanvullende verzekering zit.

Maar toen zei ze dus "de 150 euro geldt voor de basisverzekering, dus zoals bijvoorbeeld verblijf in het ziekenhuis". Ik heb toen gezegd dat ik zwanger was en dat ik zeker in het ziekenhuis moest bevallen op medische indicatie, volgens de medewerkster zou dat dus wel degelijk onder de basisverzekering vallen en moest ik dus voor een bevalling in het ziekenhuis die verplichte eigen bijdrage van 2008 betalen.

Ik ben ook uitgebreid aanvullend verzekerd en daar valt het dus niet onder.

groetjes
talke

Ik weet ook niet precies hoe het zit, maar als je die 150euro betaalt hebt dan krijg je de rest van het jaar alles gewoon vergoed. Het is dus ipv die no-claim regeling. En nu kun je er dus rekening mee houden en sta je dadelijk niet opeens bij de apotheek en moet je betalen voor  je medicijnen of iets dergelijks. Het heeft dus zijn voor- en nadelen.
Hoef je niet meer te wachten op het geld wat je terugkrijgt.

Liefs Tineke

Hallo,

Ik heb op de site van groenelandachmea gekeken en daar staat letterlijk:

Het verplicht en vrijwillig eigen risico geldt niet voor:
Huisarts, verloskundige hulp of kraamzorg.

Dit lijkt me toch duidelijk genoeg en ik ga er van uit dat als je op medische indicatie in het ziekenhuis moet bevallen dit ook geldt.

Groetjes Frida

Hallo,

Wat ik weet van zilveren kruis achmea verzekering en voor zover ik weet geldt dit voor de meeste verzekeringen:

Als je op eigen verzoek in het zkh gaat bevallen heb je altijd een eigen risico is inderdaad 150 euro.

Maar als je om medische redenen in het zkh moet bevallen hoef je daar niet voor te betalen, bijvoorbeeld als je je vorige bevalling een keizersnee hebt gehad, moet je de volgende keer in het zkh bevallen.

Hoop dat je er wat aan hebt...

Terug
Bovenaan