Ziektewet

<p>Ik heb een aantal vragen omtrent ziektewet </p><p>Ik ga 100% de ziektewet in. Ik werk al niet meer op de vloer. (Zorg) </p><p>Mijn werkgever wil me bij de uwv melden vanaf 24weken zwanger (daar merk ik niks Van want sta wel al ziek) maar ik begrijp niet waarom vanaf 24weken? Wat is daar de gedachte van? </p><p>Ook vroeg ik me af of de uwv controleerd? Ik hoef van mijn werkgever niet naar de arts of iets. Heb gezegd dat alles me teveel was en ben meteen van de vloer gehaald. Super fijn natuurlijk.</p>

Hmm ik begrijp het niet helemaal (van je werkgever). Ik werk ook in de zorg. Vanaf 22 weken ben ik 25% ziek gemeld, omdat ik geen 8 uurs diensten meer kon draaien, daarbij kreeg ik ook een 4 urige extra dienst. Die in plaats van mij de ADL deed. 
Maar als ik nog  minder zou kunnen moest dit gemeld worden bij de arbo en ook het UWV. Want hun betalen de kosten voor jou ziekzijn. 
Mij ben niet gecontroleerd, maar wel telefonisch gesproken met het UWV en de arbo. Mijn verhaal was duidelijk en juist de arbo arts wees me erop dat ik rustig aan moest doen. Heel positief voor mij dus.

Dat van die 24 weken snap ik ook niet helemaal.  Zou dat nog wel even navragen als ik jou was.
Het uwv zal jou bellen om te vragen waarom je thuis zit. Dus als je dan zegt dat je zwanger bent en het niet meer gaat is het verder goed. 

Ik neem aan dat uwv contact met je opneemt, ik ben zelf ook bij de arbo geweest maar die doen daar niet moeilijk over, is meer omdat ze het verplicht zijn om je te controleren. 
Ik snap van je werkgever niet waarom vanaf 24 weken, maar ik neem aan dat jij gewoon betaald wordt dus voor jezelf maakt het niet uit. Ik zou zeggen maak je druk om je zwangerschap en niet om je werk;) 
Verder een fijne zwangerschap gewenst!

Ahh hier nog meer dames in de zorg.. Ik werk gelukkig nog maar 1 dag in de week in de zorg en de rest op kantoor. 
Vanaf wanneer was het lichamelijk niet meer te doen? 
Ik zit nu op 17w en heb de laatste week toch echt vaak last van mijn buik.. bandenpijn of harde buik? Heb eigenlijk geen idee. 
Maar ik maak me een beetje zorgen om mijn komende diensten.. wel alleen maar 8.30 tot 17.30 steeds dus qua zorg iets minder zwaar dan vanaf 7.00u..

Hey, ik werkte ook in de zorg. Was meteen heel beroerd en dus ook meteen ziek gemeld. Ik ben nu 25 weken zwanger en ik ben al sinds midden augustus niet meer aan het werk. 2x bij de bedrijfsarts geweest, 1x door hun gebeld. 3x bij de leidinggevende op gesprek geweest, word heel af en toe door hun gebeld. En UWV stelde niks voor. Moest een heel kort lijstje invullen ter bevestiging dat jij degene bent die ziek gemeld is. Week daarna werd ik gebeld voor de bevestiging of ik dat werkelijk was. Ze vragen geen klachten ofzo. Met 1 minuut ben je klaar en is alles geregeld. Of je bij het UWV aangemeld staat maakt voor jou niet uit. Zolang je doorbetaald krijgt merk je niks. Het scheelt alleen jouw werkgever in kosten. Geen zorgen om maken dus. :)

Terug
Bovenaan