Ziektewet

[quote quote=10156210]Ahh hier nog meer dames in de zorg.. Ik werk gelukkig nog maar 1 dag in de week in de zorg en de rest op kantoor. Vanaf wanneer was het lichamelijk niet meer te doen? Ik zit nu op 17w en heb de laatste week toch echt vaak last van mijn buik.. bandenpijn of harde buik? Heb eigenlijk geen idee. Maar ik maak me een beetje zorgen om mijn komende diensten.. wel alleen maar 8.30 tot 17.30 steeds dus qua zorg iets minder zwaar dan vanaf 7.00u..[/quote]
Het is niet lichamelijk. Al word het fysiek ook wel zwaar. Maar dat ik niet meer op de vloer sta is omdat het mentaal teveel is. Ik ben erg moe en deze zwangerschap geeft mij veel stress en angst door eerdere miskraam en gebeurtenissen in deze.Hierdoor kan ik gewoon niet verantwoord werken als je denkt dat je met medicatie en alles bezig bent. Plus we hebben agressie waardoor het ook nog is niet veilig zou zijn. 

Ja oké snap ik.. agressie komt bij ons ook voor en dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.. vind ik nu ook best eng. 
Het is bij ons op het moment ook best heftig qua werkdruk. Medicatie laat ik meestal door anderen doen omdat ik het nog maar weinig doe.. teveel nadenken en dan duurt het te lang vind ik. 
Maargoed, ik moet nog maar even kijken hoe het me lichamelijk afgaat de komende weken. 

Met het psychische aspect hebt ik zelf geen ervaring. Het is toch ook niet erg als je wat langzamer met medicatie? Zolang je daardoor een aandeel op de afdeling hebt zijn ze alleen maar blij.

zelf heb ik tot 34 weken 6 uur gewerkt i.p.v. 8 uur per dag. Werk normaal 32 uur en nu dan 24. Vanaf afgelopen woensdag heb verlof. Moest er niet aan denken om hele dagen thuis te zitten.

Ik heb mij een paar weken geleden ziek gemeld toen 21 weken zwanger en heb een brief gekregen en moest een vragenlijst invullen. Voor zo ver het gaat werk ik op kantoor of doe hand en span diensten voor groepen. 
Ik zou me geen zorgen maken. Het gaat om jou veiligheid en die van je kindje. Waarom je werkgever pas met 24 weken je ziek wil melden snap ik niet. Hoe eerder het wordt gedaan hoe eerder hun geld krijgen voor eventuele vervanger. 

Sterkte verder

Terug
Bovenaan