zij ligging

hoi mama's

ik ben hier voor het eerst op dit forum en vindt het erg interessant.

misschien heeft iemand een bruikbare tip voor mij.

er is mij geadviseerd om mijn zoontje op z,n zij te laten slapen ivm plat achterhoofdje. Ik heb vanalles geprobeerd.
-kruik gevuld met zand en achter z'n rug hij is veel te sterk.
- handdoek onder het matras zodat de ene kant 30 graden hoger staat en dan hanndoek voor z,n buikje tegen omrollen helpt ook niet
-vastleggen in bed (goedgekeurde manier) en dan kruik nog achter z'n rug help ookt niet.

kortom m'n zoontje keert steeds weer terug op zijn rug, hij is erg sterk in zijn onderrug.

wie heeft de gouden tip voor mij!!!!!

groetjes mirjam
 
Ik spreek niet uit ervaring maar misschien is het toch een bruikbaar idee; hang aan de kant waar hij heen zou moeten kijken als hij of zijn zij ligt een favoriet speeltje. Zolang hij daarvoor geintereseerd is blijft hij misschien de goede kant op liggen en 'vergeet' hij zich terug te worstelen op zijn rug. Werkt het speeltje niet meer, ruil het dan om voor een ander. Nog een idee om hem met zijn rug tegen de zijkant van het bedje (met iets ertussen, voor de 'zachtheid') te leggen. Hij kan dan niet meer spontaan terug rollen, maar moet eerst een stuk opzij en geeft het dan misschien wel op!?!?!
Ik ben benieuwd of je hier iets mee kan. Laat je het weten!

Succes!!
 
Ik heb juist begrepen dat de zijligging alleen de eerste twee weken mag, daarna absoluut de rugligging ivm wiegedood!!!

Ik weet natuurlijk niet hoe oud jouw kindje is en van wie je advies heb gehad, maar toch....

succes ermee in ieder geval!
 
hoi mijn zoontje moet ook op zijn zij liggen. ik gebruik een uhum ik weet niet meer hoe het heet ik heb het gekocht bij prenetal, het is een steun dat ze op hun zij blijven liggen bij de buik een klein stukje schuim en aan de achterkant een langere stuk. mijn zzontje presteerde het ook hierin om op de rug te gaan liggen ik hen het middenstuk (stof) verkleind en nu gaat het redelijk goed ze liggen in iedergeval langer op hun rug dan dat je er een handoekrol achtelegt.
succes groetjes
veroeska en tygo,
ik had dit advies gekregen van het ziekenhuis. als je maar consequent bent hoef je niet bang te zijn voor wiegendood als je maar oplet. een handoek is gevaarlijker!!
 
hoi,
veroeska bedoelt een zijslaaper dat kun je inderdaad kopen bij de prenatal,
ik heb het ook gebruikt en het werkt idd maar als hij al zo sterk is in zijn rug weet ik niet of het nog werkt, maar het is het proberen waard.
succes groetjes wendy.
 
leuke tips maar die zijslaaper werkt inderdaad niet.

en karin als de baby's steeds op hun achterhoofd liggen dan kunnen ze een plat achterhoofd krijgen en dat is moeilijk om weer mooi rond te krijgen dus om de druk van het achterhoofd te halen kun je de baby's op zij ligging laten slapen. mijn zoontje is 4 1/2 maand oud en heb het advies van de fysiotherapie gekregen.

ik ga de tip van iris uit proberen z'n rug tegen de zijkant van het bedje. het speeltje doe ik al af en toe werkt dit niet altijd. het is namelijk een klein boefje dat je heel lief aankijkt van ik ga heus wel op mijn zij slapen maar o wee als ik mij omdraai dan gaat hij alweer op z'n rug en als ik dan kijk dan krijg ik toch zo,n super glimlach van hem, ja dan lach ik maar terug want daar kan ik niet tegenop hoor.

iris als het lukt laat ik het even weten ga het vanmiddag proberen.

groetjes mirjam
 
Hoi Mirjam!

Ik heb hetzelfde gehoord als Karin! Het risico dat ze van hun zijkant op hun buikje rollen in bed is ontzettend groot. Ik mocht mijn kinderen absoluut niet op hun zijnkant leggen in bed! Gewoon op hun rugje en ze hebben er echt geen plat achterhoofd van gekregen hoor!!!!!

Trouwens, persoonlijk heb ik dan liever een plat achterhoofdje als het risico op wiegendood.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan