zij ligging

Oh wat een verschillende adviezen. Ik heb geluk met Anouk dan, want zij heeft geen voorkeursliggen en ze ligt niet helemaal op haar achterhoofd steeds. Ze draait zelf haar hoofdje regelmatig om!
Maar goed, ik heb het ook maar gehoord!
Vooral met 4 maanden rollen ze toch aardig door lijkt me.

In ieder geval succes ermee!!

gr. Karin
 
hoi petra,

niet alle kinderen zijn er gevoelig voor een plat achterhoofdje. maar mijn zoontje toevallig wel. en als hij op z,n zij ligt dan ligt er een speciaal rolletje voor z,n buikje dus omrollen kan hij echt niet daar zorg ik wel voor.

en alle cb's hebben andere adviezen.
ik denk dat je gewoon adviezen op moet volgen als jij je daar goed bij voelt anders moet je het gewoon niet doen.
groetjes mirjam
 
Yep Mirjam, ben het helemaal met je eens.
Je eigen moederinstinct geeft je ook wel aan wat goed is en wat niet. Als je kindje inderdaad gevoelig is voor een plat achterhoofdje heb je niet veel keus hè.

In dat geval moet ik zeggen,je hebt inderdaad een sterk kereltje als hij zich toch iedere keer weet terug te wurmen. Advies kan ik je dan helaas ook niet geven.

Succes met het vinden van een oplossing.
 
heb het advies van iris uit geprobeerd.
heb de zijkant heerlijk zacht gemaakt daar ligt hij nu met zijn rug tegenaan en dan maak ik hem vast met de safe-t sleeper dat is een wikkeldoek met klittenband dus erg veilig!!!!!!! zodat hij niet op zijn buik kan rollen en wat bleek hij heeft de hele tijd vanmiddag op zijn zij geslapen!!!! ik ben benieuwd voor hoe lang.

Iris bedankt voor de gouden tip!!!!

groetjes mirjam
 
Voor Romi gebruikte ik in de eerste periode de safe te sleep, Wat in het stukje van veroeska genoemd word... ik ben er erg tevreden over! Nu gebruiken we back to sleep dat is een matje met twee rolletjes die je dicht tegen de zij aandrukt zodat ze niet om kunnen rollen en een hoofdkussentje van Traagschuim tegen plat achterhoofdje.. ik ben ook hier over zeer tevreden.
Ik zou persoonlijk niet tegen de zijkant van het bed verzachtende maetrialen aanbrengen mocht hij het toch voor elkaar krijgen om te draaien ligt hij misschien met zijn neusje er tegen aan en dat kan verstikkingsgevaar opleveren.

succes Corine
 
ik heb ook zo'n back to sleep gehad maar desondanks toch een plat achterhoofdje.

hij kan niet meer omrollen en dat verzachtends is ademenddoorlatend dus maak je geen zorgen. ik let heel erg goed op mijn zoontje. maar bedankt voor de tip.

zo zie je maar weer dat iedereen over iets anders weer tevreden is. de een dit en de ander dat.

groetjes mirjam
 
hoi allemaal,

helaas mijn zoontje ligt weer lekker op z'n rug te slapen ik geloof niet dat het wat worden gaat met de zijligging. kortom nou moeten we echt serieus gaan nadenken over helpmje of niet.

zijn er misschien moeders waarbij hun kindje ook een plat maar dan ook echt een plat achterhoofdje hebben/hadden en zo ja wat hebben jullie hieraan gedaan help me!! want ik wil eigenlijk helemaal geen helpmje voor mijn zoontje maar ook niet zo'n onwijs afgeplathoofdje wat moet ik nou!!!!!

mirjam
 
Hoi Mirjam,

Mijn zoontje is nu ruim 7 maanden. En ja ook hij heeft een afgeplat hoofdje. Ik heb me er een tijd lang zorgen om gemaakt, en heb geinformeerd naar een helmpje. maar goed wil het liever niet. Er werd me door het CB wel gezegd dat het wel bij zou trekken als hij meer zou gaan zitten en kruipen/ buik liggen. Ik heb toen besloten het zo te laten en inderdaad is het een enorm stuk bijgetrokken inmiddels. Hij heeft nog steeds niet een super rond koppie, en dat zal het ook niet worden, maar ik vind het absoluut nu geen probleem meer. Maaaaaaaaar er zijn heel veel verhalen van kinderen waar het niet bij trok. Ik schrijf veel in het forum van najaar 2003 moeders en daar is een berichtje geplaatst over afgeplatte hoofdjes met een link naar een site met enorm veel info. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje schrok toen ik deze site las. Maar gelukkig is het met mijn zoontje niet zo erg gesteld als bij sommige anderen. Hoe oud is je zoontje nu ? En heeft hij het erg, en scheef of recht ?
Tja ik heb dus niet echt tips voor je. Maar als je belangstelling hebt voor die site, wil ik het wel even voor je opzoeken. Moet je het me maar even laten weten. Succes ermee.

groeten van Cindy
 
Terug
Bovenaan