<p>Dag Dames,</p><p>Ik moet dit echt even kwijt en hoop dat er mensen zijn die op mijn verhaal willen reageren. Mijn vriend en ik hebben zo' n 8 maanden geleden besloten dat het tijd was de spiraal eruit te halen. Wat wilden wij graag een kindje! Totdat ik daarna een wat moeilijke periode op mijn werk kreeg.. ik werd somber en ervaarde veel stress. Daarom besloten wij dat, vnl ik, nog niet klaar was voor het ouderschap en de kinderwens stond niet meer bovenaan. En toen bleek dus vorige week dat ik zwanger ben! Nu 6 weken (kennelijk iets minder zorgvuldig geweest met de anticonceptie dan we dachten). Wij zijn beiden gek op kinderen en mijn vriend is dan ook onwijs blij met het nieuws. Ik daarentegen kan alleen maar huilen. Ik ben alleen maar bang dat ik het niet kan, dat het financieel moeilijk is, dat ik te jong ben en dat ik gillend gek wordt van alles zo'n beetje. Ik zie alleen maar beren op de weg. Dat terwijl ik altijd zo graag moeder heb willen worden! Mijn vriend zegt dat het door de hormonen komt en ik nu echt een heel ander persoon ben dan voor de conceptie. Zou dat echt zo zijn? Het lijkt echt op sommige momenten dat ik mezelf kwijt ben..Komt het echt goed met mijn gemoedstoestand? Op het werk gaat het weer ietsje beter maar poeh wat ben ik verdrietig en vind ik het leven moeilijk op het moment. En ik veracht mezelf omdat er zoveel vrouwen zwanger willen worden en bij ons is het zo gemakkelijk gegaan! Komt die roze wolk echt? Kunnen hormonen dit werkelijk veroorzaken.. Ik hoop op een reactie of misschien wel herkenning. lieve groetjes</p>