Zijn dit echt de hormonen!?!

Ik ben op het moment 18 weken en 1 dag zwanger en begon vorige week ineens interesse te krijgen om dingen voor baby te gaan regelen kleertjes en kamertje etc. Ook voel ik der bewegen en hebben wij geslachtsecho gedaan met 15 weken. Dus ik durf echt wel te zeggen dat de donkere wolk aan het wegtrekken is. Ik kan niet volmondig zeggen dat ik evenveel geniet van deze zwangerschap als van de eerste, maar probeer dat even los te laten want kan dat immers niet veranderen. En zo geef ik mezelf misschien juist ook wel ruimte om te gaan genieten van deze zwangerschap. Hopelijk help ik je hier beetje mee ??
 
Hey, 
misschien moet je je niet teveel vastklampen aan die roze wolk. Ik bedoel het niet bod, maar ieder ervaart het anders. Ik zit ook niet elke dag op die roze wolk. Als mensen zeggen ‘geniet er van’ vraag ik mezelf af hoe dan?!
Ik ben vandaag 36 weken en vraag mezelf nog af of ik er wel klaar voor ben. Maar dit kindje komt er binnenkort echt. Ik vind het eng maar ook heel bijzonder?.  
Dat je je zorgen maakt vind ik heel normaal. Nu al wil je de juiste keuzes maken voor jezelf en je kindje. Daar kan ik alleen maar bewondering voor hebben! Het is niet voor niks dat het 9 maanden duurt tot de geboorte. Je zult een aantal praktische zaken moeten regelen, maar ook mentaal heb je die tijd echt nodig om je voor te bereiden. 
Wat anderen ook al zeiden, blijf er niet in je eentje mee rondlopen. Praat met je vriend of iemand anders die je vertrouwd. De huisarts zal je niet veroordelen, dus maak je daar geen zorgen om. 
Zorg goed voor jezelf, je bent het waard!
 
Terug
Bovenaan