Zijn dit verschijnselen van het krijgen van tandjes??

Nick heeft sinds vandaag diarree. Hij is nu bijna 6 maanden
Het is gelig van kleur en er zit veel slijm bij...( sorry voor de onsmakelijke details ).
Heeft gelukkig geen koorts. Hij heeft gewoon goede zin, lacht veel.
Ook heeft hij vanavond zijn laatste fles niet leeggedronken...Dat is nog nooit voorgekomen!! Er zat zelfs nog 110 cc in....
Is de laatste tijd wel veel op dingen aan het bijten maar dat doet hij eigelijk al heel lang...
Als ik in zijn mondje kijk zie ik geen witte puntjes oid...
Zullen er toch tandjes aan zitten te komen??
Heeft iemand hier ervaring mee??

Groetjes Mootje
Mama van Nick (17-08-2008 )

Hallo,
Als het een tandje is dan voel je die met je vinger onder het tandvlees zitten. Meestal kwijlen ze dan veel en willen ze alles in de mond stoppen. Als ze niks hebben om in de mond te stoppen worden ze een beetje miemelig/huilerig.
Zoals ik het lees is dat nog niet zo.
Maar het verschilt soms per keer. We hebben ook weleens gehad dat de tand al door was gekomen voordat we het merkten. Vaak kun je pas achteraf het gedrag koppelen aan een situatie. Zelfs 8 maanden en 8 tanden verder.

Ik hoop dat je er snel achter bent wat het is. Succes

hoi
mijn dochtertje had dit laatst ook: een week lang diarree, geel, slijmerig en stinken! (hier ook sorry voor de details) het was echt zielig, want alles lag open van onderen. ik heb er maizena opgestrooid, dat helpt echt.
ze at ook minder, wou geen flessen,kwijlen  en was af en toe wat pieperig, maar niet extreem. na die week had ze er 3 tanden bij!
dus ze hoeven er niet extreem vervelend van te zijn hoor, het kan best dat er bij jullie ook tandjes aankomen.
succes, en hopelijk gaat het gauw weer over!

Hallo,

Bedankt voor de reacties.
Nou, vandaag weer hetzelfde. Alweer 6 dunnen luiers, zelfs zoveel dat het door zijn rompertje heen komt. Heeft vandaag al 3 andere broekjes aangekregen.
Ook zijn fles van 16.00 niet leeg. Billen zien gelukkig nog niet rood. Ben al wel preventief aan het smeren....heb ik overigens nog nooit gedaan...niet nodig.
Zijn ontlasting stinkt inderdaad!! Niet normaal meer. Ik ruik hem in de keuken al als hij in de huiskamer in de box ligt......whahahaha......
Moet ik hem extra vocht gaan geven??

Groetjes Mootje

He!
Heb ook het vage vermoeden dat Maudy tanden aan het krijgen is. Veel, meer dan anders, kwijlen. Veel kauwen op alles wat ze kan vinden........rode billetjes, hoewel ik veel preventief smeer...........
Ik voel alleen nog niets, en de stinkluiers blijven hier ook achterwege.
Ach, het is net wat sterretje zegt, bij die ukken kun je het misschien pas achteraf zeggen.

Mootje: als jij denkt dat hij veel vocht verliest, zijn tongetje wat droog wordt, zijn plasluiers minder worden, kun je best wat extra water bij zijn flesjes doen.........om het gebeuren maar voor te zijn.
Voorkomen is beter dan genezen...........

Liefs Rimke

Hallo Iedereen!

Nou hier precies hetzelfde!!!
Nu sinds 3 dagen....
Echt zo zielig.
Ik moet Jari bij bijna elke luier wassen en schone kleren aan doen!
Hier is het ook geel, waterig en het stinkt enorm!
En net wat je zegt, je ruikt het van een afstand!
Zodra ik Jari net verschoont heb, begint hij weer te borrelen.
Ik heb zelfs de nightcare vannacht gebeld!
Zei zeiden gewoon als er geen koorts is en ze erg bij zijn, dan hoeft er niks gedaan te worden.
En inderdaad zodra er weinig plasluiers zijn extra vocht geven.
Ik hoop dat we snel weten wat het is, want hier loopt de was aardig op!
Pfff....
Ik ga maar weer eens wat wasmachines draaien! hihi...

Heel veel suc6 en sterkte...

Liefs Fabiënne mv Jari 27-08-2008

Hallo Dames.

Fijn ( natuurlijk niet letterlijk ) om te horen dat ik niet de enige ben.
Ik maakte me al een beetje zorgen dat Nick zo slecht drinkt de laatste dagen en zoveel diarree heeft. Bij hem loopt het ook gewoon uit zijn luier....met als gevolg ook een berg was.....
's morgen drinkt hij zijn fles heleaal leeg....daarom doe ik daar nu meer in als anders. Fruit gaat er ook goed in. De fles van 12.00 uur wil hij vaak niet. Groentehap weer wel. Fles van 16.00 uur drinkt hij ook leeg. Maar zijn papfles van 20.00 uur daar laat hij zeker nog wel 150 cc van staan.
Nou is het zo dat hij wel wat vet reserves heeft ( woog met 5 maanden al 8.5 kilo ) maar goed, goed kan het toch niet zijn lijkt me.
Verder is hij wel erg levendig en vrolijk...
Afwachten wanneer het eerste tandje zich aandiend.

groetjes Mootje
Mama van Nick ( 17-08-2008 )

Terug
Bovenaan