Zijn er al mensen met een "buikje"

Hallo

Ik ben nog maar heel erg kort zwanger van de tweede, maar heb al een behoorlijk buikje. Voor mijn eerste zwangerschap had ik helemaal geen buik. En nu krijg ik opmerkingen van "heb je die buik nog van je vorige zwangerschap?" (die trouwens niet zo heel lang geleden is)

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik een 9 maanden dagboek bijgehouden, waar ik ook de cm van mijn buik heb ingevuld, ik heb het even nagekeken maar ik sta nu op 17 weken zwangerschap, en ernaast stond geschreven "ik krijg van veel mensen te horen dat je nu wel kunt zien dat ik zwanger ben" terwijl ik nu pas 5,5 week zwanger ben.
Ik zie mensen in mijn omgeving ook vaak naar mijn buik kijken. Mijn moeder vond dat ik ook al ineens zo dik was.

Maar wil mijn zwangerschap graag nog een poosje voor houden, pas in mei willen we het gaan bekend maken.

Zijn er al moeders die ook al een buikje hebben?

Euhm hehe ik heb na 2 zwangerschappen nog buik.
Was al flink van me zelf bij die zwangerschappen.
En ben behoordelijk gedaalt met gewicht,dus heb klein hangbuikje,maar heb wel hele dag zo opgeblazen gevoel,onwennig gevoel:D
Zal wel de vorm zijn die er langzaam in komt,alhoewel ik pas zwanger ben:S

Groetjes Franny

Lastig is dat he. Als je het nog ff geheim wilt houden, maar je lichaam het verraad.
Ik was net voor ik zwanger werd 6 kilo afgevallen, dus alles was weer wat strakker geworden. Nu zit er een heel klein beetje meer op de buik, maar het valt mee.
En ik heb dus nog genoeg grotere broeken liggen die ik dadelijk aan kan.

Helaas hebben die grote broeken ook al geen zin meer, ik heb nu gewoon al mijn zwangerschapbroeken aan. Ik ben begin dit jaar bevallen en al vrij snel was mijn buik weg, want ik heb echt een maand bijna niks gegeten en viel meteen 5 kilo af. Had opnieuw een broek gekocht, die nou voor niks in de kast hangt. Maar ja joh, als er naar gevraagd wordt zeg ik gewoon dat het van de vorige keer was, en trouwens ik denk dat heel veel mensen denken maar niks durven vragen (mijn kindje is met 23 weken doodgeboren) dus mensen zijn best voorzichtig tegen je. Maar je ziet ze denken en dan wil ik het graag zeggen maar ja, eerst een paar goede echo's, daarna gaan we het vertellen.

Ja, idd gewoon zeggen dat het van toen was. Is toch de beste optie. Of dat je wat kilo's bent aangekomen jammergenoeg. Of zoiets.
Ik ga denk ik nog laten vallen dat ik nu ben gestopt met lijnen en dat ik dit wil vasthouden, maar of dat lukt.... en dat ik ongesteld ben bijv. om niet mee te gaan zwemmen of id. Dan denken mensen vanzelf dat zwanger zijn niet kan.

Hoi hoi.
Ik ben nu pas 5,e week zwanger maar er is nog niks te zien.
Wou dat ik al een buikje had,hartstikke leuk joh!
Maar inderdaad wel lastig als je het nog eventjes tussen jullie wilt houden.
Zeg gewoon dat je een sas week hebt inplaats dan een sas dag

Nog helemaal niets zichtbaar, maar dat kwam bij 1e ook pas echt na 20e week. en ik ben net 4kg afgevallen voor ik zwanger raakte, dus redelijk strak (al blijft t na zwangerschap wat "blubberig" helaas).
vind het ook niet zo erg dat er nog niets zichtbaar is. Want hoe dikker de buik, hoe meer deze in de weg zit! en met werk (ic-verpleegkundige) niet echt handig. die buik komt wel en ik kan er dan nog lang genoeg van genieten!
Ik vond de tussenfase het minst leuk, dat je wel dikker wordt, maar mensen ziet twijfelen "is ze nu zwanger of is ze gewoon dikker geworden".
Groetjes mira

ik ben nu in mijn 7 de week,ook ik pas mijn gewone broeken niet meer.ik ben nu zwanger van mijn 2e.de eerste is   in 2004 geboren.bij hem pate ik ook al snel niet meer in mijn broeken geloof iets van de 9de week.mijn buik ging pas echt groeien in de 7e maand.hoop nu sneller
liefs monique

Terug
Bovenaan