Zijn er hier nog meer alleenstaande moeders die hun eerste kindje verwachten??

A

Anoniem

Guest
Ik ben 23 jaar en nu 18 weken zwanger... De verwekker van mijn kind was er duidelijk niet blij mee en heeft me dan ook laten zitten met de mededeling dat het mijn probleem was en hij er niks mee te maken wilde hebben... Hij hield niet van me en wilde alleen een kind uit liefde... Daar kon ik het mee doen... Nu heb ik besloten mijn kindje te houden en nu krijg ik hele tijd commentaar dat mijn kind het recht heeft te weten wie zijn vader is.. Ja maar zijn vader wilt dat niet zeg ik dan... Dan word er gezegd ´ja wat zeg je later tegen je kind ´ door al die vragen word ik superonzeker en twijfel ik eraan of ik er wel goed aan heb gedaan... Woon nog thuis en ben op zoek naar een flat... heb natuurlijk ook nog financiele problemen want ben niet zon spaarder dus had niks op me rekening voor extra ´s.. Ik krijg de hele babyuitzet van mijn tante dus das wel lekker maar toch maak ik me druk waar ik aan begonnen ben...

Hai,
Wat een @#@%^## die verwekker zeg! Ik vind het heel moedig van je dat je het kindje gewoon hebt gehouden. En als ik je zo hoor over wat je allemaal al geregelt hebt (dat ervoor de babyspullen gezorgt word)en bezig bent voor het zoeken van je eigen stek.....hartstikke goed toch!
Tuurlijk het zou je leven misschien makkelijker maken als het kindje er niet was geweest (dan had je helemaal geen verbintenis met je ex enzo) maar wat jij doet is het beste ervan maken. Nou dat vind ik heel knap!
En er zijn genoeg kinderen die alleen door en moeder of vader worden opgevoed, dus dat zal heus geen probleem zijn. Zolang de kleine maar ieder geval 1 iemand heeft die onvoorwaardelijk van hem/haar houdt, komt het helemaal goed.
Ik wens je heel veel succes met je zwangerschap. Geniet ervan en maak je niet te druk.

Groetjes Lillian

Hai hai,

Bekend verhaal...
Ik heb een zoontje van 11, en zijn vader en ik zijn al jaren uit elkaar. Nu ben ik zwanger van de 2e, had een relatie van 2 jaar, en ook hij ( is een stukje jonger) liet me zitten. Ik snapte er niks van.......alles ging zo goed tussen ons, maar een kind.....nee, daar zat meneer niet op te wachten. Ik heb nu geen contact meer met hem, en eerlijk gezegd boeit me dat ook niet meer. Heb genoeg lieve mensen om me heen en zijn stukje verdriet krijgt hij nog wel. Ik heb het boek afgesloten, en ik voel niks meer voor hem, bij mij is er echt iets geknapt. Het valt allemaal niet mee meid, maar geloof me, je gaat het heus wel redden met je kleine wonder!

Nephele,

Als jouw kindje later vraagt wie zijn vader is dan kan je dat gewoon vertellen. Vertel alles eerlijk zonder rancune.

Maar voorlopig is dat niet aan de orde en ga je gewoon lekker van je hummel genieten.
Het zal niet makkelijk zijn, maar ozo bevredigend. Jij maakt namelijk het mooiste mee wat je mee kan maken, het krijgen van een kindje (al zal je er tijdens de bevallingw el even anders over denken), je mag er voor zorgen, het koesteren, onvoorwaardelijke liefde geven, en je krijgt die liefde ook terug.

De verwekker van jouw kindje gaat dat lekker allemaal missen, en dat is zijn verlies.

En wie weet krijgt je kindje later nog een echte papa, en daarmee bedoel ik niet een biologische papa, maar iemand die maar wat graag de vaderrol op zich neemt, en op allerlei manieren een vader is voor je kindje. Contact met de biologische vader is geen noodzaak om je kindje gelukkig te laten zijn. Ik zge tegen mijn meiden altijd, het gaat er niet om hoe iets heet, maar hoe iets voelt.

Sterkte meid en vooral geniet!!

Hoi meid,

Ik ben ook best snel onzeker. Mensen weten het altijd beter als jou hoor!!! Dat jij dit kindje wil houden horen ze niet eens. Het eeste waar zei aan denken is, ooohh zielig, heeft ie geen vader. Nee dat heeft ie zeker niet, maar wel een hele lieve moeder die alles heeft gedaan om dit kindje te houden en groot te brengen.  En als hij later om zijn vader vraagd??? nou en, dat mag ieder kind toch?   Hij kan toch ook zijn  overleden?   Dan zou het nog erger zijn, maar ik bedoel maar....Misschien kom je nog wel een vader tegen die ziels veel om jou en je kindje geeft?   Je weet niet hoe het loopt.   Geniet er van en straks als je kleintje er is dan is er maar 1 ding wat telt.... jou liefde voor je kleine.

Liefs gerdientje

hallo kimmie ik heb precies hetzelfde ben 26 en verwacht mijn eerste kindje ook zonder vader. ben bijna 28 weken zanger heb het daar in het begin heel moeilijk mee gehad. heb me daar overheen gezet.  wat had je dan moeten doen kindje weg laten halen omdat de vader het niet wil of dat de mensen het raar vinden wij geven dit kindje teminste de kans om op te groeien als het later wat ouder is vertel ik eerlijk hoe het gegaan is en dat ik wel heel veel van hem\haar  hield en hou en dat het niet aan hem/haar    lig maar aan de vader er zijn trouwens ook genoeg  vaders die het kind op zien groeien tot 5 jaar en dan weg gaan en nooit meer om kijken dat is nog veel erger voor het kindje  

hoi kimmie,

ik vind dat je kindje beter af is met 1 moeder die er zielsveel van houdt, dan dat hij/zij ook nog opgescheept zit met een vader die eigenlijk geen vader wilt zijn. en zo te lezen heb je lieve familieleden die je helpen. dus je kindje komt met voldoende vaderfiguren in aanraking.

jij hebt je keus gemaakt en als jij er 100% voor gaat, dan is het de goede keuze. mensen moeten altijd iets te zeuren hebben, dus laat die zeikerds maar in hun eigen sop gaarkoken.

en wie weet kom je later een stik lieve vent tegen, die wel graag de vader van je kindje is. daar ben je dan veel beter mee. of je het je kindje moet vertellen wie de biologische vader is.......... ik denk datde tijd dat vanzelf wel uitwijst. als jij en je kindje er aan toe zijn komt dat vanzelf wel ter sprake. en je kunt dan niet anders doen dan de waarheid te vertellen. je kind kan dan de keuze maken of hij/zij iets met die info wil doen.

ik hoop dat je gauw een mooie woonruimte voor jullie kan vinden, geniet ondertussen maar zoveel mogelijk van je zwangerschap.

groetjes monique.

hoi Kimmie , alle respect voor jou meid ! je hebt gekozen voor je kindje en wat de vader betrefd laat die maar mooi zitten! wat fijn dat je goed door familie word op gevangen en anders schrijf je maar lekker op het forum als je het moeilijk hebt of iets wil weten daar zijn wij voor met zijn allen ,groeten Alien 35 weken zwanger 4 de kindje [aprilforum]

Terug
Bovenaan