Zijn er meer die de kleien 2-talig willen opvoeden?

@ Taraneh; De oudste is bijna drie en de jongste is net in maart geboren :)
Ze horen bijna geen farsi om zich heen, mijn man heeft hier namelijk ook geen familie. Laatst waren er vrienden op bezoek maar onze zoon praatte in het begin alleen maar Nederlands tegen hen en was met Farsi heel verlegen. Hij praatte wel gewoon Farsi met zijn vader, zoals altijd.

@Elly, klinkt bemoedigend :). Spreek jij zelf ook farsi? Niet tegen de kids bedoel ik , maar ken je de taal? Ik spreek het zelf niet op een paar zinnetjes na en verder kan ik een alledaags gesprek redelijk volgen.. Ik vind het een hele moeilijke taal om onder de knie te krijgen en de logica ontgaat me volledig...terwijl ik best talig ben..

@Elly, klinkt bemoedigend :). Spreek jij zelf ook farsi? Niet tegen de kids bedoel ik , maar ken je de taal? Ik spreek het zelf niet op een paar zinnetjes na en verder kan ik een alledaags gesprek redelijk volgen.. Ik vind het een hele moeilijke taal om onder de knie te krijgen en de logica ontgaat me volledig...terwijl ik best talig ben..

@Taraneh; ik ken ook alleen de basis maar van de taal. In het begin ging het best goed, maar sinds een jaar of drie is er helemaal geen verbetering meer. Misschien is het zelfs slechter geworden. Ik heb nog steeds het goede voornemen om het beter te leren, maar tot nu toe is er nog niets van gekomen. Ik heb het wel leren lezen en schrijven, dat vond ik dan wel weer leuk. Leuk trouwens, dat je in een vergelijkbare situatie zit!

@Elly. Ik had juist verwacht dat je de taal beter leert, doordat het gesproken wordt tegen de kleine. Het begint dan met de basis dacht ik.. Grappig.
Gaaf dat je hebt leren lezen en schrijven. Ik ken het alfabeth , maar het lezen gaat erg moeizaam en schrijven.. ik kies sowieso altijd de verkeerde letters :). Idd heel leuk dat we in een vergelijkbare situatie zitten :). Geen van mijn mans vrienden heeft een nederlandse vrouw/vriendin. Leuk om wat info uit te wisselen. Mijn e-mailadres is taraneh@live.nl, misschien handiger dan via dit topic?

Terug
Bovenaan