Zijn er meerdere mama's die het lichamelijk niet volhouden en minder werken of eerder gaan stoppen?

Ik ben vorige week bij de arboarts geweest.
Die heeft mij geadviseerd het rustig aan te doen en als het echt niet meer gaat volledig te stoppen.
Ik werk momenteel 50%.
de laatste week merk ik steeds meer hoe zwaar mijn lichaam het heeft mijn rug zit helemaal vast van mijn nek tot stuitje.
Soms trekt de pijn zelfs door naar mijn bil en been.
Ik slaap ontzettend slecht, waardoor ik overdags ontzettend moe ben. Bij vermoeidheid heb ik sneller harde buiken.
Zit er sinds een paar dagen over te denken om binnenkort met mijn baas in gesprek te gaan en misschien eerder ga stoppen met werken.
Ik vind het zo ontzettend moeilijk want ik wil niet overkomen als die vervelende collega die zwanger is. Maar aan de andere kant moet ik ook wel aan mezelf en de kleine denken.ik doe wat ik kan, maar merk dat mijn lichaam het steeds zwaarder krijgt.
Daarbij heb ik een flinke buik wat een hoop van mijn klachten wel verklaard (ik ben best smal en mijn buik steekt echt naar voren). Zou nu nog ongeveer 6 weken moeten tot aan mijn verlof.
Vroeg me af als er meerdere mama's zijn die zich zo voelen?
Sorry voor mijn lange verhaal, maar vroeg het me af.

Groetjess Mar

Hey Mar,

Geeft toch niks dat je er een lang verhaal van maakt!! Is juist fijn dat je hier je verhaal kwijt kunt!
Ik vind het echt rot dat je last hebt van pijn en begrijp dat je niet als zeurderige zwangere collega wilt overkomen...maar meestal begrijpen mensen het juist heel erg goed, juist als je zwanger bent. Je hebt toch niet alleen meer de zorg over je eigen lichaam, maar ook dat van de kleine. Ik zou zeker even met je baas gaan praten!