Zijn er meerdere mama's die het lichamelijk niet volhouden en minder werken of eerder gaan stoppen?

Ik ben vorige week bij de arboarts geweest.
Die heeft mij geadviseerd het rustig aan te doen en als het echt niet meer gaat volledig te stoppen.
Ik werk momenteel 50%.
de laatste week merk ik steeds meer hoe zwaar mijn lichaam het heeft mijn rug zit helemaal vast van mijn nek tot stuitje.
Soms trekt de pijn zelfs door naar mijn bil en been.
Ik slaap ontzettend slecht, waardoor ik overdags ontzettend moe ben. Bij vermoeidheid heb ik sneller harde buiken.
Zit er sinds een paar dagen over te denken om binnenkort met mijn baas in gesprek te gaan en misschien eerder ga stoppen met werken.
Ik vind het zo ontzettend moeilijk want ik wil niet overkomen als die vervelende collega die zwanger is. Maar aan de andere kant moet ik ook wel aan mezelf en de kleine denken.ik doe wat ik kan, maar merk dat mijn lichaam het steeds zwaarder krijgt.
Daarbij heb ik een flinke buik wat een hoop van mijn klachten wel verklaard (ik ben best smal en mijn buik steekt echt naar voren). Zou nu nog ongeveer 6 weken moeten tot aan mijn verlof.
Vroeg me af als er meerdere mama's zijn die zich zo voelen?
Sorry voor mijn lange verhaal, maar vroeg het me af.

Groetjess Mar

Hey Mar,

Geeft toch niks dat je er een lang verhaal van maakt!! Is juist fijn dat je hier je verhaal kwijt kunt!
Ik vind het echt rot dat je last hebt van pijn en begrijp dat je niet als zeurderige zwangere collega wilt overkomen...maar meestal begrijpen mensen het juist heel erg goed, juist als je zwanger bent. Je hebt toch niet alleen meer de zorg over je eigen lichaam, maar ook dat van de kleine. Ik zou zeker even met je baas gaan praten!
Ik heb zelf nog nergens last van, ben nu 26 weken zwanger. Ik voel me echt super goed. Zo anders dan mijn vorige twee zwangerschappen... Vooral de tweede was erg zwaar en mocht ik vanaf week 27 niks meer doen...en vanaf week 30 lag ik plat... Mijn bloeddruk was toen zo enorm hoog. Ik moest toen ook al snel stoppen dus met werken en voelde mij ook schuldig. Maar iedereen reageerde vol begrip. Ik hoop dat jouw baas ook zo zal reageren!

En natuurlijk heb je woensdag de uitslag bij de VK. Spannend!! Ik zou ook zeker dit even bespreken met haar. Succes!

Groetjes

Hoi Brigitte,
ga het van de week ook zeker bespeeekbaar maken. Ze zijn ook wel begripvol hoor, maar het is denk ik meer mijn eigen gevoel.
Bij mijn vorige zwangerschap ging bij mij alles ook prima. Voelde me goed en kon alles doen, tot de laatste weken toen kreeg ik het pas zwaar.
Deze zwangerschap was van het begin af al zwaar.
Het klopt wat ze zeggen iedere zwangerschap is anders. En deze is zooooo anders.
Maar ondanks dat probeer ik echt te genieten hoor.
Ga van de week maar rond de tafel met mijn baas.

Groetjesss

Halloooo

Ik ben sinds vorige week volledig thuis. Ik blijf extreem moe en veel harde buiken hebben. in overleg met UWV was ik al 2 uur per dag gaan werken maar ook dat had geen effect. Nu dus helemaal thuis. Moet zeggen dat ze op het werk heel positief reageerde al voelde ik me natuurlijk een zeur. toevallig vanmorgen mijn direkteur gesproken en ook die was verder heel vriendelijk en meelevend. ook hij gaf aan liever rust nemen en straks weer lekker aan de gang en een gezond kindje krijgen. Ben nu 25 weken zwanger.
Slaap nog steeds hele middagen en lig er savond ook weer om 8 uur is..... tussendoor proberen te genieten...
Elke zwangerschap is idd anders heb bij mijn andere 3 nooit ergens last van gehad en deze zwangerschap is heel anders....

Echt meiden als niet gaat geef het aan je bent geen zeur of aansteller.... belangrijkste is dat we een gezond kindje moggen krijgen toch....

groetjes

He Mar,

Het gaat om die kleine en niet om je baas en je collega's hoor!! houd dat goed voor ogen!!

Ik moet nog 5a 6 weken werken tot mijn verlof maar heb net 3 weken vakantie gehad. Ook ik merk dat alles zwaarder wordt!! Dit weekend was bij ons de verbouwing klaar dus veel gepoetst en de kasten weer ingericht. Je merkt gewoon dat niet meer alles kan. Morgen mijn eerste dag weer na de vakantie en ben benieuwd hoe het gaat.
Ik begrijp je twijfel heel goed; je wil niet een doetje zijn, maar je weet pas dat je over de grens gaat als je ervover bent. Het belangrijkste is onze kindjes gezond op de wereld zetten.
succes
groet Froukje

Hey Mar.

Wat vervelend dat je zo veel last hebt.
Fijn dat je al terug mocht naar 50%.
Hopelijk reageerd je baas een beetje makkelijk, maakt het voor jou ook minder moeilijk.
Maar jij en de kleine zijn het belangrijkst!

Helaas heb ik zelf ook erg veel last van mijn bekken instabliteit.
Sinds een aantal weken sta ik niet meer op de groep (werk op een kinderdagverblijf) maar doe ik vervangende taken op kantoor.
de eerste twee dagen ging dat wel goed maar ondertussen is het zitten ook niet meer te doen.
Ik wissel een half uur zitten af met een stukje lopen en gaan liggen. Alleen een groot nadeel van het liggen is dat het op een peutermatrasje is (120x60 cm) die op de grond ligt, zie dan nog maar eens in de benen te komen en.... het kantoor zit op de zolder. Dat betekend dat als ik wil eten, drinken, naar de w.c. moet (wat ik heel vaak moet) of een stukje wil lopen ik altijd weer twee trappen op en af moet. Helaas is mijn leidinggevende niet zo meegaand en wil ze me gewoon tot aan mijn verlof (5,5 weken) hele dagen aan het werk houden. Morgen ga ik toch echt met haar om de tafel, gisteren heb ik tot 15.00 uur gewerkt i.p.v. tot 17.00 uur, kan nu nog steeds nauwelijks lopen, en krijg als ik zoveel last van mijn bekken heb ook erg veel harde buiken.
Pfff hoop dat ze morgen een goede dag heeft.

Voor de andere dames ook veel succes!!

Liefs Danielle

Wat naar dames dat best veel in de lappenmand zitten.
Pas goed op jullie zelf en doe het rustig aan ( dit word vast ook tegen jullie in overvloed gezegd dus waarom niet luisteren) Mensen kunnen haar niet anders dan begripvol zijn toch. En onthoud dat het in de meeste organisaties prima geregeld is met ziekteverlof ten gevolge van een zwangerschap. Dus daar hoeven jullie je echt niet schuldig over te voelen.

Lieve dames,

Wat blij te lezen dat jullie het ook moeilijk vinden om het op je werk aan te geven.
Willen jullie je allemaal over 1 ding niet druk maken.
HET WERK je werkgever krijgt nl alles vergoed als je zwanger bent dus maak jullie daar over niet druk.
Ik snap het want ik heb het zelf ook want ik zit al vanaf wk10 in de ziektewet.
Ben echt geen piepert maar door mijn lage bloeddruk val ik nog steeds flauw en ik werk net als Danielle op een KDV en mijn bazin zag het niet zo zitten dat ik dan op de werk vloer zou flauwvallen en ik heb gelukkig van haar alle medewerking gekregen.
Afgelopen maandag nog met het UWV gesproken en die wensde mij een fijn verloop van de zwangerschap dus ik ga niet weer werken.
Dat geeft wel enorm veel rust wat de uitwerking heeft op mijn buik want die is niet zo vaak meer hard gelukkig.
Van mij ook een heel verhaal maar denk allemaal aan je zelf en de baby dat is het belangrijkste.
Dikke kus Chan

Terug
Bovenaan