Zijn er meerdere mama's die het lichamelijk niet volhouden en minder werken of eerder gaan stoppen?

Hey Mar,

Wat vervelend dat de zwangerschap zo zwaar is.
Maar zoals iedereen al zegt, jij en je kindje zijn het belangrijkst nu, werk is maar werk.
Ik roep dat wel heel hard maar heb er zelf ook moeite mee hoor. Slaap vaak ook heel slecht en dat kom ik de dag bijna niet door. Ook heb ik sneller last van harde buiken en steken in mijn bil en rug.
Ik moet nog 8 weken tot aan mijn verlof maar weet ook niet of ik dat vol ga houden. Op zich voel ik me best goed, maar dat komt denk ik ook omdat ik 3 weken vakantie heb gehad en pas weer voor de 2e weeken weer aan het werk ben.
Merk dat het wel zwaarder wordt nu.
Heel veel succes met het gesprek, maar dat zal vast wel goed komen.

De rest van de dames ook succes!

Groetjes Kim

Ja zo te lezen hebben er meer moeite mee om het op hun werk aan te geven...
Ik zit helaas in een andere situatie..Gelukkig voel ik mij heel erg goed, maar ik ben zelfstandig ondernemer. Ik werk als franchise gastouder, waardoor ik geen werkgever heb. En dus ook geen ziektewet...
Gelukkig is er sinds 3 jaar een zwangerschapsuitkering voor zelfstandigen, want anders was er voor mij zelfs geen echt verlof.
Daardoor kan ik nu 16 weken verlof nemen, omdat er een zwangerschapsuitkering is. Maar als ik eerder niet meer kan werken heb ik gewoon geen inkomen!
Aangezien ik 32 uur per week werk, kun je je voorstellen hoe het is als dat inkomen wegvalt...
Voorlopig ga ik ervan uit dat ik tot 36 weken lachend blijf doorwerken.
Dus wees blij dat het bij jullie anders geregeld is! En inderdaad, de werkgever krijgt alles vergoed, dus probeer je daar niet druk om te maken!
Succes iedereen!

Groetjes Brigitte

Hallo mama's

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, en dat ik niet vervelend ben hahaha.
Ik heb vandaag nog met mijn man gesproken en ik ga morgen mijn manager bellen voor een gesprek.
Ik ga aangeven dat ik liever niet zo verder wil tot aan mijn verlof.
Arbo had al aangegeven dat als het niet meer zou gaan ik moest stoppen, dus wat dat betreft voel ik me wel gesteund.
En om nou te gaan zitten wachten tot het echt niet meer gaat, daar heb ik alleen mezelf en de kleine mee.

Alle andere mama's suc6 en bedankt voor jullie support.

Hoop dat het voor iedereen goed komt.
Laat wel weten hoe het uitpakt.

Groetjess mar

Ik werk zelf in de gehandicaptenzorg, met meervoudig gehandicapten. Veel verzorging, veel tillen wat het dus zwaar maakt. Ik werk nu halve dagen, dus 50 %. We zijn gelukkig nooit alleen, vraag sneller hulp van een collega en doe niet meer dan twee bewoners. Dit is voor mij nog goed vol te houden. Ik heb vanaf 5 november verlof, en op deze manier hoop ik het ook tot die tijd vol te houden. Heb nog wel wat dagen staan maar deze wil ik bewaren tot na mijn verlof dat ik het dan kan verlengen. Merk gelijk verschil was steeds erg moe en had ook wel snel harde buiken. Nu kom ik ook weer toe aan mijn eigen huishouden en mijn dochter. Dit geeft ook wel een lekker gevoel want krijg al beetje last van nesteldrang haha!

Succes met beslissen!
Liefs Marie

Terug
Bovenaan