Zijn er moeders met een kindje van jonger als 1 jaar.....???

Hoi,

Ik hoor hier wel niet thuis maar wilde toch even reageren op je topic. Ik ben vorige jaar juni bevallen van een zoontje toen mijn dochter net 13 maanden was. Ik was dus na 5 maanden alweer in verwachting. De zwangerschap van de tweede was wel wat zwaarder (je loopt natuurlijk veel te zeulen, mijn dochter liep pas met 15 maanden) maar ik vind het vooral erg leuk.

Mijn dochter wist niet wat er kwam, al vond ze mijn dikker wordende buik wel erg interessant. Nu is ze bijna 2 en mijn zoontje bijna 10 maanden en ze zijn een geweldig stel! Wat een interactie. Omdat ze nog zo op hetzelfde niveau zitten "trekken ze veel met elkaar op". Ik noem ze partners in crime!

Over de bevalling. Ik heb 24 uur over mijn eerste gedaan en had ook visioenen dat de tweede weer zolang zou gaan duren maar dat is me allezins meegevallen. Ik kreeg om 17.00 's avonds krampjes (twijfelde of het weeen waren) om 18.00 wist ik het zeker en toen ging het als een trein. Om 20.00 uur de VK gebeld en ik bleek al 3-4cm te hebben!!!!!! Wat was ik gelukkig. Om 1.00 had ik volledig ontsluiting en 21 minuten later was mijn zoontje er! In totaal vanaf het eerste krampje dus ruim 8 uur. Dat is een fijne ervaring zal ik je zeggen! Zo is bevallen serieus leuk!

't Persen doet wel iets meer pijn als je niet verdoofd bent overigens. Ik had bij de eerste een pethidineprik gekregen en die werkte nog door in de persfase. Nu dus niets en het persen viel me wel wat tegen (al haalt 't het niet bij de onstluitingsweeen). Maar ik heb er een 9-ponder zonder kleerscheuren uitgepoept! En daar ben ik best trots op!

Veel succes met jullie zwangerschap!
Ingeborg

ja ik ook ook echt dat deze bevalling een stuk makkelijker word.. hahha

heb mijn buikje nog een beetje van de eerste zwangerschap maar nu met
7weken en 1 dagen zie ik toch weer een klein buikje al verschijnen..
haha geeft me wel weer een goed gevoel.. lekker met je buikje showen..
alleen woog ik op het laatst toen 100 kilo!!! dus showde niet alleen mijn buikje zeg maar.. hahahahaha

ach t is het allemaal waard.. na deze ga ik echt goed afvallen desnoods liposuctie etc. hahah

we zien het wel...

:D groetjes

hoi....

wij hebben een dochter van 3jr en 2 maanden. en een dochtertje van 9 maanden en ik ben 6.5week zwanger. weliswaar een verrassing maar wel erg leuk.

mijn 1e bevalling duurde ook erg lang,.. de aanloop dan,.. 2 dagen flinke voorweeen, slapeloze nachten  maar t schoot geen centimeter op, toen na het strippen begon het eindelijk, 8uur later 8.5cm ontsluiting en toen mocht ik persen omdat het niet verder vorderde wat toen ook nog 2 uur duurde. uiteindelijk wel zonder kunstingrepen gelukt.

de bevalling van de 2e begon ook savonds met voorweeen maar hee ik liet me niet gek maken dit keer wist ik dat dit geen echte weeen waren dus ben ik lekker gaan slapen. de volgende ochtend rond 10uur heb ik nog een bakkie koffie met mn moeder gedronken, af en toe even een wee wegpuffen aan het aanrecht, om 11uur vond mn man het wel eens tijd om de vk te bellen maar ik wilde niet weer horen dat er geen cm ontsluiting was,..toch heeft hij gebeld,.. de vk was er om half 12, 4cm ontsluiting, vliezen gebroken, 7 cm... douchen....8 cm...even liggen,...10cm../ 15minuten persen en ze was geboren om 13.07uur. gewoon thuis.

hopelijk gaat t bij jou nu ook sneller,..maar tot die lekker genieten van je zwangerschap!

gr janneke

hallo ja ik weet ook dat ik zwanger ben van ons 9de kindje en wist het 3 weken voor me dochter dr verjaardag.die is nu net 1 en me andere dochter word over 2 weken 2 en zo hebben we nog 6 jarigge dit jaar hahahahah voel me goed ,energie voor tien maar dat heb ik ook nodig hahah iemand ook veel kids(meer dan 5)?

Terug
Bovenaan