zijn er nog BV mama's

fijn om te horen dat er toch nog meerdere mama's zijn die bv geven.

voor de mama die last heeft van teruglopende voeding kan ik zeggen meer aanleggen of extra kolfen. Als ik moet kolfen ivm werk kolf ik per keer ongeveer 150ml, in de avond voor het slapen gaan kolf ik vaker ook wel maar dat is dan meer omdat er denk ik te lang tussen de voedingen komt en je toch kans hebt op teruglopende voeding, en tevens om een voorraadje aan te leggen

Janneke krijgt 4 voedingen per dag, ik weet niet of dat veel is ofzo maar leg haar gewoon aan, heeft ze dorst dan drinkt ze goed en zo niet dan pakt ze minder. verder eigenlijk de gewone tijden...bij wakker worden in de ochtend...7.30hr, dan tegen de middag 11.45hr. tegen 15.00hr en voor het slapen gaan 19.00hr. eind deze week terug naar het CB en dan zullen we eens zien hoe ze het doet. het liefst wil ik volhouden tot ze 1 is want waarom in de winkel voeding kopen terwijl we het zelf hebben (niet verkeerd bedoelt hoor tegen de mama die om welke reden dan ook fles voeding geven).

groetjes Veronique

hoi,

hier nog een mama die nog alles borstvoeding geef.......mijn dochtertje is nu 10 maanden en weiger de fles dus moet wel bv geven en vind het ook niet erg hoor.....vind het heerlijk en nog makkelijk ook.......
ze krijg nog 4x bv en de rest brood en groente en fruit.....
maar ze kom nog wel snachts, en bij jullie????

groetjes jantina

Hallo allemaal,

Ja, ik ben ook nog een bv mamma!! Nooit gedacht, maar toch goed gegaan deze keer. Linde wordt over 2 weken 1 jaar en ze krijgt nog de ochtend en avond, soms 's nachts nog. Maaarrr, het zijn echt de laatste slokjes. Ik merk dat ik weinig meer heb. Hopelijk kan ik het rekken tot haar 1e verjaardag, dat leek me een mooie mijlpaal om te stoppen. Boehoe.... slik. Zo gezellig, maar ja, kleine meiskes worden groot.
Liefs Pippi

Heerlijk toch als jullie er allebei nog plezier in hebben? Laat anderen maar kletsen!
Ik heb 5 maanden bv gegeven maar ben toen gestopt omdat onze zoon toen niet meer aankwam. Hele dagen aanleggen zag ik niet zo zitten.
Maar er zitten ook zeker zoveel voordelen aan...denk maar aan die tientallen euro's die je hebt uitgespaard :D.

hier nog een bv-mama. nog ongeveer 5-6 keer per dag. Finn is nu bijna 8 maanden. Ben nog niet echt bezig met denken over stoppen/afbouwen. ik vind het veelste makkelijk! (en ook leuk) (meestall dan, niet als finn bijt of knijpt in mijn borst... hij gaat er niet erg zachtzinnig mee om, wanneer hij niet meer wil en ik denk dat hij toch echt nog wat moet drinken..) (eigen schuld, dikke...)
nachtvoeding (1x) is met 5 1/2 maand door 't ventje ge-reintroduceerd... echter laatste 2 dagen was het 6 uur-6:30 (hoi!)

Jaaaa...Hier ook nog een trotse bv mamma!
Elora is inmiddels bijna 8 maanden oud en drinkt nog lekker 4 keer bv waarvan 1 keer uit een fles.  
Met 6 maanden even  drama geweest omdat ze niet uit de fles wou en ze toch een ochtend  op het kdv moest verblijven, maar dat ging zomaar van de ene op de andere dag goed!
Ik moet bekennen dat ik zo nu en dan het hele gebeuren ook wel zat ben! Met name dan het kolven...Ik kolf voor ik naar bed ga (anders word ik 's nachts wakker) en 's ochtends, want dan drinkt ze niet alles.
Ik bouw nu iets af om minder te hoeven kolven en dat gaat goed.
Overigens ben ik dus wel meteen ongesteld geworden nu ik afbouw, maar he, 8 maanden zonder is al mooi meegenomen toch? Hoe staat dat er bij jullie voor?  

Terug
Bovenaan