Zijn er nog meer die zo snel aankomen???

Hoi allemaal,

Ik vraag me af hoe snel jullie aankomen, ikzelf ben namelijk nu met 15 weken al 7 kilo aangekomen!

Normaal ben ik erg slank en daar moet ik ook altijd mijn best voor doen. Ik zorg ervoor dat ik gezond eet en niet te veel zodat ik op gewicht blijf. Nu kan ik wel blijven eten, ik heb de hele dag door honger! Ik eet wel gezond, bruin brood met kipfilet en kaas en tomaat en komkommer, groente, rijst, fruit, noem maar op, maar daarnaast moet ik toegeven dat ik ook regelmatig toegeef aan een snack-attack, en dan vooral snoep en chocola.

Laat me weten wat jullie ervaringen hiermee (nu en met vorige zwangerschappen) zijn, ik ben namelijk bang dat ik straks 30 40 kilo aan ga komen!

Groetjes

Ik kom ook altijd zo gigantisch aan. De eerste zwangerschap bijna 30 kilo en de tweede 25 kilo. Ik ben nu 25 weken zwanger en zit aan de 11 kilo.

Ik was bij de vorige twee zwangerschappen echt binnen drie maanden weer maatje 36 en na een maand of 5 weer mijn eigen maat 34. Ik ben ook erg smal. Alleen als ik zwanger ben niet!

Er is nog hoop! Al maak ik me nu ook weer zorgen.....

Mariska

Hoi Hoi, mijn tip: maak je niet al te druk over de kilo's, geniet een beetje van het lekkere eten waar je zin in hebt, plaag jezelf niet door niet toe te geven aan je eetlust.
Het is toch afwachten hoe snel je na de bevalling alle kilo's er weer af krijgt en eentje meer of minder maakt dan niet uit. Je hebt een logisch ecsuus voor de kilo's.
Ik was zelf 71 kilo toen ik zwanger werd, viel toen eerst 8 kilo af en ben nu 90 kilo!
Ik geniet nog steeds van wat ik eet en zie wel hoe snel het er straks weer af gaat!
Fijne zwangerschap!!!
Saskia, 41+5

Hoi,
Bij mijn eerse zwangerschap viel ik alleen maar af! Bij mijn tweede kwam ik direct heel veel aan. Dat is wel in de laatste paar maanden gestabiliseerd hoor. Kwam volgens de vk omdat alles al wist waar het naar toe moest (hihi). Mijn dochtertje is nu 2 weken en ik zit weer bijna op mijn oude gewicht. Ik lijn niet of zo, maar het gaat gewoon vanzelf door de BV denk ik. Anyway, de ene zwangerschap is de andere niet, dus probeer je er idd niet te druk over te maken.
Patricia

Hoi,
Maak je maar niet zo druk, ik ben normaal superslank en was beide zwangerschappen met 10 weken al 10kg aangekomen.
De eerste keer was ik uiteindelijk 35kg aangekomen en de tweede keer ruim 25kg!
Beide keren was het er ook zo weer af en woog ik weer 57kg.
Je lijf regelt het zelf en borstvoeding bijv. kost heel veel energie en daar viel ik ook enorm van af.
Succes verder. Groetjes

Hoi,

Maak je idd niet druk hoor! Ik woog voor zwangerschap 50 kilo, nu weeg ik 70 kilo. Dat is dus 20 kilo meer! Je lichaam doet toch wat hij nodig heeft voor de bevalling en de baby!
Ik had een ondergewicht, dus dat kan de reden zijn waarom ik zeveel ben aangekomen.

grt suuz 33,1 weken

Hallo,
Ik ben 33 jaar en zwanger van mijn eerste kindje. En natuurlijk is alles spannend en alles nieuw. Ik heb mij eergisteren voor het eerst tijdens mijn zwangerschap gewogen met 16 weken en 0 dagen zwangerschap en ik was 0,5 kg afgevallen! Ik ben de eerste weken helemaal niet ziek geweest. Wel hoorde ik van mijn omgeving vaak dat het leek alsof ik was afgevalen. Dus misschien ben ik inderdaad wel afgevallen in het begin van mijn zwangerschap (ik eet ook niet veel meer dan voor mijn zwangerschap, de echte trek moet denk ik nog komen) en ben ik nu langzaam weer in gewicht aan het bijkomen. Ik hoop het maar!
Ik snap dat ik me gelukkig mag prijzen als ik niet zo veel aankom, maar een beetje aankomen zou wel goed zijn voor mijn gemoed. Anders maak ik me weer zorgen en dat doe ik de laatste tijd toch al steeds (om niets blijkt).
'Gelukkig' passen mijn broeken me wel steeds minder goed. Ik krijg ze maar lastig dicht en ze zitten me veel te strak. Dat moet wel weer een goed teken zijn. Ik denk dat ik ook maar dagelijks m'n buik ga opmeten... zou dat zin hebben? Of is dat alleen maar weer een extra methode om me onnodig zorgen te maken?

Groetjes,
Annabel

Hoi,

Ik kom ook echt superveel aan!! Bij mijn eerste zwangerschap (die 38 wkn duurde) ben ik 20 kg aangekomen, bij mijn tweede (41,5wk) 23 kg en nu zit ik al op 17 kg erbij!

Uiteindelijk was ik na 1,5 jr alles weer kwijt, dus geduld, maar je komt er wel!

Groetjes, Natasja uit Ede,
26,1 wk zwanger van een dochtertje!

Terug
Bovenaan