Zijn er nog meer kindjes die niet praten?

Feline zegt op zich al wel een hoop woorden (nog niet helemaal ABN natuurlijk) maar ook echt hele verhalen waar we geen ..... van snappen.

En ieder kindje doet alles op zijn eigen tempo en volgens mij is Danielle wel heel snel met zitten enzo toch?

groetjes Maris

Oh ja,   en ze snapt alles wel goed, zegt genoeg over haar woordenschat!

hoi sonja,

hier ook nog een mannetje wat niet echt veel zegt hoor!
hij snapt een heleboel maar zegt zelf niet veel meer
dan papa, mama, opa, poes, bah, ja en nee...
gister gaf ik hem iets om in de prullebak te doen en
toen ik dat zei liep hij naar de prullebak deed hem open
dingetje erin en prullebak weer dicht!! zo lief...
maar hij brabbelt het meest van de dag hoor, en ik ben blij dat ik het
hier lees want ik had ook af en toe iets van moet hij niet meer zeggen?
dus het valt wel mee,

groetjes mascha

Nou blij te lezen dat er nog meer kindjes zijn die nog niet zo een grote woordenschat hebben.
Ik moet wel zeggen dat ik me geen zorgen maak hoor maar tegenwoordig hoor je dat kinderen al zoveel kunnen op jonge leeftijd.
Het klopt wel dat Daniëlle met dr motoriek snel is.
En wat betreft de prullenbak, als ze een papiertje in dr hand heeft en ik zeg Bah, dan loopt (rent) ze naar de prullenbak, slaat dr op (dan gaat ie open) en dan gooit ze het weg, vind ik zo schattig als ze dat doet.

Groetjes van Sonja

Haha dat van die prullenbak, dat doet Jesse ook, dan zeg ik gooi maar weg....hij breekt z'n nek zowat om in de keuken te komen, roept nog keihard papa of mama, als de deur dicht zit...en dan gaat het klepje op, gooit het met alle kracht erin, en hij doet nog netjes de bak dicht en zegt dan 'zo' en loopt dan weg! Echt je ligt soms echt in een deuk!

Tja en die woordenschat moet je je niet druk om maken, Danielle zal straks ineens complete zinnen zeggen, deed mijn nichtje ook....gewoon een kat uit de boom kijker...en die is gewoon stiekem aan het oefenen als jij niet in de buurt bent!
Tot tegenstelling van Jesse....die probeert alles na te zeggen....zit ook al tegen de 40-50 woorden aan! De laatste pogingen zijn Tampa (tandpasta) en Borse (borstel)!

Groetjes
Angelique

Eline is ook niet zon hele vlotte met alles. Ze staat nu wel aan tafel, maar loopt nog niet. Ja, ze schuifelt af en toe voorzichtig langs de tafel. Ze is nu precies 15 maanden.

Eline zegt

- Papa (ook tegen mama, opa en oma)
- Da = Dag
- Beetje =   Beertje
- Hoi
- Baby
- Die

Dat was het denk ik wel zon beetje.

Hee sonja.
we hebben met onze kleine man van 18 maanden hetzelfde.
We hadden toevallig maandag een afspraak op het consultatie bureau en eigenlijk bleek er niets aan de hand te zijn.
Mijn zoontje kan heel goed papa en mama zeggen en er beginnen nu wel wat woordjes te komen. bijvoorbeeld drinken = dinke, aap = aap
de katten zijn poe
stiekem zeggen ze meer dan we denken. Maar de woorden hoeven niet helemaal te kloppen zeggen ze daar.
Is jou kindje ook heel druk en aktief??
Daan wordt namelijk erg boos als hij iets niet duidelijk kan maken. soms lok ik m uit de tent door verkeerde dingen te geven en dat wil wel werken!

liefs ingeborg

Hoi Ingeborg,
klopt mijn dochter is idd heel erg actief. Ze kan ook heel goed duidelijk maken wat ze wilt. En als iets niet lukt dan wordt ze boos en raakt gefrustreerd.
Wij moeten 15 december weer naar het CB.
Groetjes van Sonja

Terug
Bovenaan