zijn er nog meer kindjes met een ooievaarsbeetje?

De titel zegt het al, Floor heeft een ooievaarsbeet op haar achterhoofd, maar ook op beide oogleden. Staat wel grappig eerlijk gezegd, maar ik ben toch ook blij voor haar dat dit wel helemaal verdwijnt (is mij tenminste gezegd op het cb). Haar oogleden beginnen een beetje te schilferen, zou dit normaal zijn bij een ooievaarsbeet, of zou dit met haar berg te maken hebben (zie topic schilfertjes)? Hoe is dat bij de andere kindjes? Ik moet morgen naar het cb voor de eerste prikjes, zal er dan ook even naar vragen, maar ik wilde het hier ook graag eventjes kwijt, misschien is er iemand met een tip wat ik aan die oogjes kan doen. Misschien vet houden met vaseline, of zou dit niet goed zijn voor haar oogleden?

groetjes van Ruth

Grappig kan dat staan he :)
Danaë heeft er eentje tussen haar neus en bovenlipje en eentje boven haar neus tussen haar oogjes zeg maar, als ze huilt of drukt worden ze echt flink zichtbaar, verder niet schilferig of droog dus ik hoef er niets aan te doen

Oja heb ik tevens ook nog een vraagje ik las dat je schreef dat die ooievaarsbeten weer verdwenen?
Ik ben in het ziekenhuis bevallen en daar zeiden ze dat die beten altijd zichtbaar bleven en op het CB ook... haha nou heb liever dat ze helemaal verdwijnen

Hoe zit dat bij anderen? Ben wel benieuwd nu

Groetjes sabrien

hoi,

ook mijn dochter heeft ooievaars beetjes in haar nekje en op haar rechterooglid en boven haar neusje.
Ook ik heb gehoord dat ze wel weg gaan ,maar toch soms nog zichtbaar blijven als de kleine boor word of zich opwind.
Ook het plekje op haar ooglid begint te schilferen, doe er maar niks aan, want creme op het ooglid lijkt me maar niks, ze wrijven al zo snel in de oogjes en oogontsteking hebben ze zo.
ze lijkt er ook niet veel last van te hebben, dus laat het maar zo.

Reaven heeft het ook, een op dezelfde plek. Twee op haar oogleded, vlak bij haar neus. en een in haar nekje.Die in haar nek is redelijk groot, maar daar gaat straks haar over heen groeien dus dan zie je die niet meer. En die op haar oogleden worden naar mijn mening al minder. Eerst zag je ze heel erg, maar nu zijn ze soms bijna weg. Als ze hard gehuild heeft dan zie je ze wel goed zitten.

Liefs Nikè

Zoals je op de foto kunt zien heeft Esther ze ook. Eén op haar voorhoofd, op allebei haar oogleden en in haar nek bij de haargrens. Ik heb ook gehoord dat ze wegtrekken en uiteindelijk bijna niet meer zichtbaar zijn tenzij de kindjes zich opwinden.

Ik heb overigens ook hele verschillende verhalen gehoord over het ontstaan: klem gezeten tijdens een wee, bloedvaatjes voor de aanleg van de oogjes en hersenen, vroeggeboorte, stortbevalling. Wie weet wat echt waar is?

Groetjes,

Eveline

Volgens mij is het zo dat ze daar even vastgezeten hebben in de baarmodermond. Bij Reaven is dat ook echt heel duidelijk te zien. Als ik mijn handen in een ring om har hoofdje leg, dan is het een mooie lijn, hihi. Ik weet ook dat ze een tijdje vastgezeten heeft daar, dus voor mij was dit een lochische verklaring.

Liefs Nikè

Terug
Bovenaan