zijn er nog meer kindjes met een ooievaarsbeetje?

Hoi!

Hier ook een mooie beetje achter in de nek en op beide oogleden. Die op de oogleden worden ook wel engelenkussen genoemd. Tot zover ik weet is het een kluwen van extra bloedvaatjes die verder geen functie hebbn. Ze verdwijnen grotendeels vanzelf en omdat het onderhuids is, hoef je er niks op te smeren. Bij opwinding zie je het meer dan bij rust. Die op het achterhoofd/in de nek verdwijnt  meestal niet helemaal.

groetjes Dionne

Hallo!

Senne heeft ook een ooievaarsbeet in haar nekje. Ze heeft flink wat lange donkere haren, dus het is nauwelijks zichtbaar. Mij is ook gezegd dat het zou wegtrekken. Typisch dat ze blijkbaar vaak op oogleden voorkomen, dat wist ik niet.

Groetjes
Dionne (mama van Senne 27-2)

Heb vanmorgen even bij het cb nagevraagd over die schilfertjes op de oogjes, dit hoort er bij zeggen ze, is volkomen normaal, het schijnt dat ooievaarsbeetjes snel gaan schilferen. Dit omdat de huid daar wat dunner is, dus gevoeliger voor zon / droogte enz. Het kan eventueel behandeld worden met een gewone creme voor de huid als lanette of nivea. Geen vaseline want dat sluit de huid af.  

Hoi,
Mijn oudste zoontje Bryan heeft een ooievaarsbeet (boven zijn neus, tussen de ogen) kijk maar op de foto.
Mij hebben ze gezegd (op het cb) dat het met een jaar ongeveer weg is, hij is nu 16mnd en heeft em nog steeds!
En het is zo dat ie feller wordt als ie boos is of huilt en op de foto's zie je het het best, door de flits denk ik.

groetjes Mieke
mama van Bryan 16mnd en Renske 7 weken

Mijn zoontje had het ook in zijn nek. Maar daar is nu helemaal niets meer van te zien en hij is pas 20 mnd. Mijn dochterjte heeft het nu ook, maar ik ga er dus vanuit dat het wegtrekt.
Wel heeft mijn zoontje nog een "aardbei" op zijn huid. Die moet rond zijn tiende jaar ongeveer verdwijnen. Maar die schijnen wel een soort verdiepte plek achter te laten. Ach, het maakt mij niet uit. Het zit op zijn balletjes en dat is mooi uit het zicht...

greet

Terug
Bovenaan