zijn er nog meer moeders die borstvoeding geven?

Ik geef ook borstvoeding net als ik bij de oudste heb gedaan en vind het weer super om te doen. Mijn kleine meid komt om de 3 uur, ook 's nachts, en als ze overdag niet uit zichzelf komt maak ik haar na 3 uur wakker. 's Nachts laat ik haar liggen tot ze wel uit zichzelf komt, maar meestal komt ze ook dan wel binnen 4 uur. Ik maak haar zo vaak wakker zodat de melkproductie in ieder geval goed op gang komt.
's Avonds (tussen 7 en 11 uur) wil ze trouwens erg vaak aan de borst, maar ik heb gehoord dat dat vaker voorkomt.
Je zou eens kunnen kijken op borstvoedingsforum.nl daar kun je veel informatie vinden.

Groetjes Nathalie

Bij onze eerste maakte ik de "fout" ook om soms wel een uur te zitten met haar.  Nu zit ik niet langer dan 10/15 min per borst. Yasmine krijgt toch genoeg binnen, want ze is in nog geen 4 weken tijd 600 gram aangekomen. Hier in Nieuw Zeeland zeggen ze ook dat 10/15 minuten per borst meer dan zat is. Misschien eens proberen, misschien spuugt ze dan wat minder, want bij de meeste babies sluit het maagklepje nog niet goed, dus als ze vol zitten, komt de voeding dan weer terug. Yasmine spuugt daardoor  ook bijna niet.
Ze komt om de 3,5 uur ongeveer en nu vannacht heeft ze voor het eerst  de 6 uur gehaald, hopelijk blijft dit de trend hahahaha.
Als ze tijdens het voeden in slaap vallen, effe met een koud washandje op het voorhoofd, zodat ze wakker blijven tijdens de voeding, dan kun je het dus tot 10/15 minuutjes beperken.
Veel succes.

Miriam, mama van Aylin en Yasmine.

O, ja Yasmine wil ook graag vaak aan de borst. Maar dat is bij haar de sabbelreflex. Dan drinkt ze bijna niet, maar wil alleen sabbelen. Daarom heb ik (nu zal ik iedereen wel over me heen krijgen, maar voor ons werkt het perfect) een speentje gekocht. Ze heeft hier geen problemen mee, ze weet heel goed wat echt is en wat niet. Het speentje vind ze trouwens niet lekker, dus doe ik er een beetje melk op.
Maar als ze het speentje in haar mond heeft valt ze al sabbelend in slaap. Dat deed ze dus voorheen aan  m'n borst.

Miriam.

Hoi Miriam,

Jan krijgt bij ons ook lekker de speen hoor!! Werkt prima als troost en om in slaap te vallen inderdaad. En hij drinkt ook gewoon goed aan de borst. Ik geloof dus niet zo in die tepel/speen verwarring hoor. Al zal het bij elk kind anders zijn natuurlijk.

Groetjes, Judith.
Moeder van Jan, 27-08

Je moet doen wat je gevoel ingeeft
Kylian slaapt sommige nachten 4 uur aan een stuk door maar afgelopen nacht was het om de 3 uur...
Als hij begint te krijsen heeft hij honger en is dat na 1 uur weer heeft hij te weinig gedronken.
Vannacht ook heeft hij gedronken en gaat hij spugen maar anderhalf uur later wilde hij wel weer...

Ach komt allemaal goed, nu nog in zijn ledikantje krijgen..
(tip! shirt s'avonds aantrekken en na voeding goed om zijn matras schuiven, moedergeur zit er dan aan!!)

Jacomien
Kylian 09-09-2007

Hoi,

Hier ook een bv mama. Mijn dochtertje Eline is morgen 5 weken oud. Hier hetzelfde probleem (nou ja, ik zie het zelf dus niet echt als een probleem) Overdag heerlijk in dromenland en ´s nachts om de drie uur komen. Er zit ook nog totaal geen ritme in. Dus de ene keer slaapt ze ´s nachts heel lekker en komt ze om de vier uur, en de nacht erop is het weer helemaal bal. Ik denk dat je het gewoon moet laten komen zoals het komt. Wel maak ik Eline overdag na vier uur slapen gewoon wakker, vaak ook omdat ik de oudste uit school moet halen. Het zijn alleen de eerste weken dat het zo rommelig gaat, na een week of zes (was bij  mijn oudste) komt er vanzelf een ritme in.

En wat bij ons nog weleens helpt, in plaats van ´s ochtends in bad doen, lekker ´s avonds in bad doen. Nog even aan de borst, en hup, naar bed.

Ik zou wel echt afraden om bijvoeding te geven, tenzij je kindje niet goed plast en aankomt. Want zodra je gaat bijvoeden heeft ze dus wel meer voeding nodig, maar je productie maakt dat dan niet meer aan..

Speentje kan volgens mij wel hoor.. Consultatiebureau bij ons doet daar ook niet moeilijk over. Helaas heb ik een kindje die geen enkele speen accepteerd. Heb al voor een vermogen aan verschillende modelletjes e.d. gekocht, maar ze vertikt het. We zijn nu ook aan het oefenen met flesje drinken, ook niet echt een succes. Ze drinkt nu 30 cc afgekolfde melk uit een flesje, en dan heeft ze het gehad, en dan drinkt ze bijvoorbeeld wel weer aan de borst nog 10 minuten, dus ze heeft echt wel honger dan...

bedankt voor jullie reacties!!vannacht had ik het helemaal zwaar om 22.00 werd ze wakker na een uurtje slapen en heb tot 03.30 met haar opgelopen aan de borst van de borst wiegen in mijn armen niks hielp ze bleef maar huilen soms was ze even stil maar dat was helaas van korte duur toen kreeg ik haar eindelijk in slaap en toen kwam ze weer om 05.15 ik ben daarom vandaag ook naar het consultatiebureau geweest want dit ga ik echt geen weken meer trekken morgen heb ik een afspraak met een borstvoedingsdeskundige omdat het deze week borstvoedingsweek is dus ben benieuwd ook lijkt ze veel last te hebben van darmkrampjes

Ook ik geef borstvoeding. Mathijs komt al vanaf het begin om de 3 uur. En ik heb het geluk dat hij al een hele tijd na de voeding van 22.00 uur doorslaapt tot de voeding van 6.00 uur. Wel heb ik ontzettend last van tepelkloven, daarom ben ik gisteren begonnen met de complete voeding te kolven. Dit om mijn tepels nu eerst te laten genezen. Mathijs pakt gelukkig de fles goed en als hij daarnaast de borst krijgt dan gaat dit ook goed. Vanaf dat hij 5 dagen is krijgt hij al een speentje, dit om zijn zuigbehoefte te bevredigen. Voor de rest loopt het voeden hier wel lekker. Ik hoop snel van de kloven af te zijn en weer gewoon de borst te kunnen geven.

Groetjes, Manon

Terug
Bovenaan