Zijn er nog meer "moeilijke" moeders?

A

Anoniem

Guest
Ik vraag me af of ik de enige "moeilijke" moeder ben? Ik zie er namelijk als een berg tegenop om morgen bij mijn schoonouders en de hele familie op bezoek te gaan. Op bezoek gaan vind ik niet erg en het kan gezellig zijn, maar we blijven op kerstavond tot 's avonds en dan moet onze dochter daar in het campingbed boven op een kamertje gaan slapen. Daar heb ik dus echt GEEN zin in. Ik zie dat niet zitten. Ik heb het liefst dat ze in haar eigen bed volgens haar eigen ritme slaapt. Ik wil er wel 's middags op bezoek gaan, maar dan om half 7 naar huis zodat ze in haar eigen bed kan slapen. Helaas denkt mijn man daar anders over. Terwijl hij van mij daar mag blijven. Ik heb er ook een hekel aan dat ze bij iedereen op schoot moet. Ik vraag me echt af of ik de enige vreemde vogel ben. Waarschijnlijk ben ik gewoon zo moeilijk. Hoe doen jullie dat? Graag tips zodat ik het ook anders kan doen.

Hier precies hetzelfde hoor.
Morgen gaan we naar mijn schoonouders. We vertrekken 's middags, maar dat vonden ze niet goed, ze wilden dat we 's morgens al komen. Ik weet nu al dat Anne geen kans krijgt daar te slapen en dat het mega druk wordt voor haar. Mijn schoonmoeder wil dat we er blijven slapen. Nu heeft mijn vriend daar ja op gezegd, maar eigenlijk vind ik het maar niks. Ze wonen op 40 minuten rijden, dus dan kan je toch best naar huis? Maargoed, we blijven daar dus 1 nacht, met de kans dat Anne alles bij elkaar schreeuwt in deze onbekende omgeving. Bovendien slaapt ze bij ons op de kamer, dus dat wordt een slapeloze nacht (in het ziekenhuis wilde ze ook niet slapen zolang ze mij ook kon zien). De dag daarna dus weer precies hetzelfde met het niet slapen enzo. En ook irritant vind ik dat mijn schoonpa niet normaal met Anne praat maar continue van die achterlijke geluiden maakt, net alsof ze achterlijk is ofzo.
Al met al zit ik er dus ook vreselijk tegenop.... wat zal ik blij zijn als de kerst weer voorbij is.....

Ow ja, dag 2 slapen heeft mijn vriend wel gecanceld, schoonma boos, ik blij. Tja... ik heb ook nog iets als ouders hoor die Anne en ons ook graag zien. Maar dat snappen ze nog niet helemaal.....

Hahahahaha,

hier niet hoor. Ik ben degen die zegt van goh zullen we bij de schoonouders blijven slapen oudjaarsavond. Lekker makkelijk, ukkies kunnen dan in bed blijven en wij kunnen toch een keer 's avonds weg.

Ben ook nooit moeilijk geweest, bij de eerste al niet. Die werd ook in een bedje gelegd bij ouders/schoonouders en sliep dara dan heerlijk.

En ik zie ouders/schoonouders alleen maar genieten van de kleindkinderen en daar word ik alleen maar hartstikke blij van.

Mijn 4 kids kunnen dus overal slapen. Soms vraag ik me af, is het toeval dat ik 4 van die makkelijke kinderen heb op dat gebied, of komt het gewoon omdat ik er makkelijk mee om ga.

Dus wij gaan tweede kerstdag heerlijk naar mijn schoonouders en ik maak me totaal geen zorgen om de kinderen, omdat ik weet dat dat allemaal helemaal goed komt.

Dames sterkte

Miep

Wij zijn gisterenmiddag met de twee oudsten naar de bioscoop geweets en de twee ukkies zijn bij mijn ouders geweest. Mijn ouders hebben niet veel aan ze gahad, ze sliepen alleen maar.

Wat ik me net trouwens even afvroeg. Gaan jullie kids ook naar het kdv en hoe gaat het slapen daar?

Miep

Hoi, ik kan me best voorstellen dat je ertegen op ziet. Maar ik denk als je het eenmaal gedaan hebt dat het hartstikke meevalt en je kindje zich misschien makkelijker aanpast dan je had gedacht. Wij doen het wel regelmatig, vooral omdat ik het zelf heerlijk vind om de deur nog steeds uit te kunnen en dan slaapt ie dus een nacht of een halve nacht ergens anders. De ene keer gaat het heel soepel en een andere keer heeft ie meer aandacht nodig omdat ie niet direkt wil slapen. Ik denk dat het voor je kindje niet zoveel uitmaakt hoor.
Maar als het niet goed voelt is het natuurlijk niet fijn. Ik zou zeggen probeer het, geef het een kans, maak je geen zorgen en spreek met je man af dat als het echt niet goed gaat je gewoon weer naar huis gaat.
Ik ben heel benieuwd, ik hoop dat het goed gaat en je een heerlijke avond hebt, groetjes Marieke

moeilijk of niet mijn gezin gaat voor alles dus wij passen het aan de kindjes aan.

1e kerstdag 's ochtends naar mijn schoonouders, 's middags naar mijn ouders en om 17.00 uur weer thuis.

2e kerstdag hele dag thuis en komen er vrienden langs.

Groetjes
Chris

Hier nog een moeilijke moeder, haha zo heb ik het nog nooit gezien :)

Wij gaan tweede kerstdag naar mijn schoonouders, normaal gingen we heen en terug.
Maar omdat ze zo ver weg wonen, 2 uur heen en 2 uur terug. Hebben we toch maar besloten om te blijven slapen.

Anders zit Tom meer in de auto die dag dan dat hij lekker bezig is.
Hij slaapt wel in de auto, maar is dan wel helemaal van rit en wij zitten dan 's nachts met de gebakken peren. Dus toch maar besloten om te blijven slapen.
Vind dit zelf 3x niets, maar voor Tom heb ik het wel over.

Er komt veel familie, dat ik vind ik minder, dan zal hij weer van arm tot arm gaan.
Ook hier wil ik opletten, want ook hier kan hij niet goed tegen... hij vind alles leuk en geweldig, maar na zo'n dagje, slaapt hij niet! Zijn koppie zit dan vol met nieuwe indrukken. Ook hou ik hem gewoon aan zijn normale schema, we gaan er vroeg heen, tussen de middag kan hij dan slapen en rond 7 uur / half 8 gaat hij ook gewoon zijn bedje in.

Dan maar streng, en ongezellig... :)
Nens

Ha meiden,

Ben echt blij dat dit forum bestaat en dat ik de verschillende reacties kan lezen. Ik weet nu dat het toch bij meer moeders voorkomt!!!!!!!! Op een enkele moeder na, maar daar kun je dan ook weer van leren.
Ik ben nu terug van het kerstfeest bij de schoonfamilie. Mijn man is er nog. Ik was er om 15 uur en ben om 19 uur naar huis gegaan. Ze viel thuis meteen in slaap, lekker in haar EIGEN bedje!! Ik kreeg wel een paar "opmerkingen", maar ik ben toch blij dat ik het zo gedaan heb. De hele familie heeft haar nu gezien, ze heeft in haar handjes geklapt, hieperdepiep hoera gedaan, gelachen,  gehuild en nu is het weer tijd om thuis te zijn. En ik vind het heerlijk, die rust in huis en lekker even forummen.

Fijne kerst allemaal en superbedankt voor alle reacties!
Groetjes Belle

Terug
Bovenaan