Zijn er nog meer "moeilijke" moeders?

Fijn dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden.

Hier ook een moeilijke moeder hoor. Maar volgens mij ligt het ook aan je kinderen. het ene kind kan gewoon meer hebben dan een ander op dat gebied. Maar ik ben wel van de rust en regelmaat. heb gemerkt dat ze (met name de oudste) daar het beste bij gaan.  Slapen doen ze niet bij anderen, of pas als het veel te laat is. Want eerder lukt niet. Met als gevolg dat ik  de volgende dag met een  kind zit dat helemaal van de leg af is. Niet dus! Dit jaar dan ook geen kerstdinerd, maar een kesrtlunch.  

Sowieso, als we bij anderen eten (wat we dus niet heel vaak doen), dan gaan we echt meestal weer om 20.00 uur weg. Wel net iets te laat eigenlijk, maar ach, eens in de zoveel tijd vind ik dat dan nog wel gaan.

Onze tijd komt wel weer......

He hallo allemaal!

Ik ben eigenlijk een moeilijke moeder, maar mijn wederhelft is een makkelijke vader.. en om dan af en toe een beetje tot elkaar te komen proberen we wel een keer iets...

Ik zag er laatst super tegenop:
We moesten op kerstavond eerst een diner bij schoonouders en daarna naar oma, allemaal heeeeel laaat op de avond (lees bijna nacht).
Ik zag er dus als een berg tegenop op mijn kleine meid elke keer te moeten verhuizen in haar slaap (slaapt normaal prima).....
Al met al: meerdere keren verhuisd, geen 1x gehuild. Ze heeft zich prima gedragen en lekker overal geslapen, en de ochtend erop ook nog eens een uurtje extra uitgeslapen... tja wat wil je nog meer?!?!

Al met al: ik vind dat je een groot deel van de tijd naar het ritme van je kindje moet luisteren, MAAR als je kindje het aan kan; ook af en toe gewoon even doen wat je zelf wilt, op die manier leren ze ook dat ze ergens anders ook kunnen slapen, lijkt mij alleen maar makkelijker voor de toekomst. Ik vind het wel belangrijk om daarbij naar je kind te kijken ,er zijn nou eenmaal kinderen die meteen van de leg af zijn als het RRR ritme niet geheel volgens plan verloopt... kijk die zou ik persoonlijk echt nooit forceren ofzo... zowieso.. niets forceren... langer dan 10 min. laat ik haar nooit huilen, ook niet ergens anders.... Maar ik heb gewoon een makkelijk kind...

Succes, en vooral doen wat je hartje je ingeeeft!
Nymue

Hier nog een moeilijke moeder

Wij zijn de dag voor de kerst naar mijn schoonouders geweest en ik heb me heel de dag dood geërgerd

Ze wonen op 2 uur rijden afstand van ons en er is geen mogelijkheid bij hun om met zn allen daar te blijven slapen (had ik ook niet veel zin in gehad hoor, maar goed)

We werden rond een uur of 3 allemaal verwacht, wij met zn 6en en 2 broers van mijn vriend en zijn zus

Geen van hen heeft aanhang...alleen mijn vriend

Wij hadden van tevoren duidelijk aangegeven dat wij tegen 7 uur weer naar huis wilden

Daar werd al weinig op gereargeerd en toen we er eenmaal waren nog veel minder

Tot een uur of 5 hebben we gewoon zitten niksen en toen gingen mijn schoonouders het eten koken (hadden nog niks voor bereid, wat ik wel had verwacht)

Dus tegen kwart over 6 gingen we een keer aan tafel......om half 8 waren we klaar....ik baalde toen al als een stekker en wilde t liefst gewoon naar huis

Maarrrrrr er lagen nog stapels kadootjes onder de boom en de kids zaten al heel de middag in spanning te wachten tot ze die open mochten maken....tja wat doe je dan.....

We zijn dus maar even gebleven en hebben met zn allen de kadootjes uitgepakt

Jesse viel op mijn schoot in slaap en kon dus niet zelf zn kadootjes uitpakken waar mn schoonmoeder nogal over viel (net of een baby van 8 maanden dat al dat)

Ook pakte mijn vriend de kadootjes voor mij uit, omdat hij net zo lag dat ik maar 1 hand had en dat erg moeilijk ging.

Uiteindelijk konden we om half 10 weg en waren we dus om half 12 thuis met drie kinderen die erg sjagarijnig waren de rest van de feestdagen door slaap tekort en met een baby die de rest van de nacht niet meer wilde slapen en op de terugweg in de auto alles bij elkaar heeft gegild 2 uur lang.....rijd erg lekker

En dan nog krijg je achteraf te horen dat ze het onfatsoenlijk vonden dat ik niet had geholpen met de afwas

Nou ze kunnen me wat....volgend jaar komen ze maar hier ofzo, maar wij gaan niet

Een beetje rekening houden kan toch wel...de rest woont allemaal om de hoek, maar wij moeten 2 uur rijden en hebben kids, waaronder een baby

Het was maar 1 keer per jaar en dus moest t maar kunnen vonden hun en wij moesten ons niet zo druk maken

Ik snap niet hoe zij 4 kids hebben grootgebracht

(zooooo moest er ff uit hoor....zit al een tijdje vast haha)

Groetjes Xennah

Ja en nee en dat wil zeggen; niet te vaak. Maar ik vind het af en toe eigenlijk wel goed voor haar dat ze ergens anders slaapt. Op het kinderdagverblijf slaapt ze tenslotte ook in een ander bedje. En...soms geeft dat net iets meer problemen. Met oud en nieuw lag ze met 8 kleine kinderen op een verdieping en ging het inslapen niet echt geweldig en bij mijn schoonouders hebben we dat ook weleens gehad.
Maar...dit kan ook komen doordat het daar veel donkerder was dan dat ze gewend is.
Ik vind het geen probleem dat ze bij iedereen op schoot gaat. Vind ik eigenlijk wel leuk.
Als ik merk dat ze geen zin heeft om op schoot te zitten en graag op de grond speelt dan zeg ik dat tegen diegene.
Bij mijn schoonouders (wonen in Belgie) blijven wij zelf ook vaak slapen en dat is ook een voordeel want dan bied mijn schoonmoeder vaak aan om het ochtendritueel te doen zodat wij kunnen uitslapen. Lekker hoor! Maar nogmaals, als het niet nodig is, liever in haar eigen bed maar zo nu en dan moet mijn dochtertje er maar aan wennen.

Hoi hoi,

Hier een "halve"  moeilijke moeder. Ik heb er geen probleem mee om onze Cas eens in een campingbed te slapen te leggen. Zeker niet als we er bij zijn. Wij passen ons leven wel aan aan hem, maar soms komt het gewoon echt niet uit. Met kerst wilde ik toch echt graag even naar mijn moeder en daar eten (ze is dit jaar voor het eerst alleen met kerst) en ja, dan moet Cas zich aanpassen. Maar dat is geen enkel probleem. Hij slaapt toch wel.

Anders wordt het als mensen maar aan hem willen zitten. Dat mag niemand, behalve wij :)

En het wordt ook anders als ik hem bij mijn schoonouders moet laten, omdat ik vind dat ze niet zo goed voor hem kunnen zorgen.

We gaan binnenkort een weekend naar London en dan blijft Cas bij mijn moeder. Ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen. Ze is zo goed met Cas. Maar bij mijn schoonouders gaat er vaak van alles mis en mijn schoonvader is geobsedeerd door onze zoon, dus daar laat ik hem echt niet achter. Gelukkig willen ze ook geen heel weekend oppassen, pfew!

Bij mij is het dus van de situatie afhankelijk of ik moeilijk ben. Maar ik heb wel geleerd: mijn man en ik bepalen wat er gebeurd en zolang wij het met elkaar eens zijn, gaat het niemand iets aan.

Gr. Tamara
mama van Cas
(16-04-07)

hoi allemaal,

ik ken dit heel goed, mijn man is heel makkelijk daarin, maar ik vind ook niet alles goed en heb er heel veel moeite mee om mijn dochtertje uit handen te geven, en wil het liefst dat ze gewoon thuis in haar eigen bedje slaapt, want ergens anders wil ze ook niet echt slapen. en ik heb het er moeilijk mee dat mijn man dan altijd langer wil blijven. terwijl ik gewoon zie dat ons dochterje dan erg moe is. ik heb het vooral als we naar mijn schoonfamilie gaan, want daar heb ik ook niet echt een goede band mee en zeker niet met mijn schoonouders want daar heb ik al flinke ruzie mee gehad, omdat ik volgens hun mijn dochterje te veel bescherm. dat slaat natuurlijk nergens op, want ik ben de moeder en ik bepaal wat wel en niet goed is voor haar. daarom mag ze ook niet bij hun logeren omdat ik weet dat het dan anders gaat dan dat ik het wil, en dan geven ze haar weer dingen die ik niet wil dat ze krijgt, zoals lepeltje koffie enzo.  
en dat soort dingen wil ik gewoon niet hebben, ook toen ze nog in de couveuze lag kam mijn schoonvader stomdronken in het ziekenhuis en werd toen baldadig naar esther toe. dat zijn gewoon dingen die echt niet kunnen en waardoor ik zo afstandig naar mijn schoonouders ben geworden, en waardoor ik mijn dochtertje ook niet echt toevertrouw aan hun.

dus het is echt helemaal niet gek, ik denk dat veel moeders dat hebben

eveline

Mijn dochter is heel makkelijk - ze kan overal slapen in haar campingbedje. Bij mijn ouders blijft ze af en toe een nachtje, als wij in het weekend een keertje uit willen. Of door de week als ze toch al oppassen en het door omstandigeheden zo uitkomy dat we haar de ene dag pas laat kunnen halen en de volgende dag vroeg moeten brengen. Ik zit momenteel met een andere situatie. Wij gaan dit weekend weg, en uitgerekend nu is mijn moeder opgenomen. We wisten al dat dit zou gebeuren, alleen de datum was nog niet bekend. Uitgerekend in ons weekend. Das ff pech hebben, de oplossing die ik nu heb gevonden is de volgende. Mijn broer komt oppassen in ons huis, zodat zij zelf lekker in haar eigen omgeving is. Ze kunnen ons bellen wanneer dat nodig is en op die manier kunnen mijn vriend en ik samen een weekend er tussenuit. We hebben natuurlijk ook overwogen om haar mee te nemen, zeker als we geen oppas hadden kunnen vinden. Maar het is ook belangrijk om samen te zijn met z'n tweeën, momenteel een lustrum van 5 jar ;-)  Door de zwangerschap afgelopen jaar zijn we niet op vakantie geweest, en daarvoor ook al een tijdje niet. Nu ben ik zwanger van de 2e dus voorlopig zit er geen vakanie in. En dan is dit weekend wel iets om naar uit te kijken. Toch merk ik dat ik het heel spannend vind, we zijn 3 nachten weg en ze is de laatste tijd toch een klein beetje eenkenniger geworden...

Terug
Bovenaan