zijn er ook meiden met onder/over gewicht?

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,

Ik heb misschien een beetje een vreemde vraag maar ik maak me al een tijdje zorgen over iets waar iemand misschien meer van weet.
Op een of andere site had ik een pagina gevonden met dingen die de kans op een zwangerschap in gevaar brachten. Uiteraard stonden er dingen op die ( hoop ik) iedereen weet niet te doen als je zwanger wilt worden. Alcohol, drugs, roken etc.
Er stond echter ook iets op dat vrouwen met een onder of boven gewicht een lage kans hadden op een zwangerschap.

Nou ben ik, al zolang ik me kan herinneren, veel te licht.
Niet een beetje maar echt kilo ´s. Verder ben ik kerngezond, nooit ziek, rook niet drink af en toe een wijntje maar ook verder niets bijzonders. Het is dus echt mijn bouw en ik kan ook gewoon niet dikker worden ( geen anorexia of iets dergelijks dus!). Heb het vaak zat geprobeerd.
Op die site stond dat je, wanneer je over of onder gewicht had een plan met de huisarts moest maken om bij te komen. maar dit lukt echt niet, daar hoef ik niet voor naar een arts!

Is er misschien iemand die hier iets meer over weet of ( en dat hoop ik natuurlijk) zich in  mijn verhaal herkent en al eens zwanger is geweest?

ik hoop iets van jullie te horen

groetjes, Lieke

Hoi Lieke.
Dat klopt idd, ik heb dat ook al op een paar sites gelezen. MAAR ik kan je zeggen dat ook ik, eigenlijk al mijn hele leven, te licht ben voor mijn lengte (1.74m/55 kilo), maar ik heb me ook altijd prima gevoeld, en heb gewoon de bouw niet om dik(ker) te zijn. Ik ben ook een tijdje onder de 50 kilo geweest, en toen moest ik van de huisarts ook bijkomen maar ja makkerlijker gezegd dan gedaan. Ik ben toen chocomel gaan drinken (7 pakken per week) en sindsdien heb ik er echt een verslaving bij want ik kan geen dag beginnen zonder die chocomel. Er zijn toen wat kilos bijgekomen, maar dik of zwaar zal ik waarschijnlijk ook nooit zijn. En toch, want daar ging het je om tenslotte, ben ik 2 x snel zwanger geraakt hoor! De eerste keer binnen 2 maanden, en nu bij de tweede binnen 4 maanden.
Ik denk dat als je verder gezond bent en je voelt je goed, en je lichaam "functioneert" naar behoren, dan zal het denk ik wel loslopen...
Ik hoop dat je heel snel zwanger bent, en dan komen de kilos vanzelf haha...
Groetjes Anne-Marie

Hee lieke,

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik ben wel een beetje te zwaar.. Maar volgens de gyn (en nu weet ik natuurlijk niet of die man Altijd gelijk heeft...) is het belangrijkste dat je lichaam goed functioneert! Dus dat jee n normale cyclus hebt enzo.. Als dat zo is hoef je je waarschijnlijk niet al te druk te maken..

ik hoop het voor je! En bedankt voor je reactie op mijn zwanger topic!
Nou succes met klussen!   Hoe zit je nu in je cyclus?

Liefs Anne!

hoi Anne marie en Anne
Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Was echt een opluchting om te lezen dat dit geen probleem was voor jou, Anne Marie!
Ik heb zo te lezen een zelfde figuur als jij. (Hopelijk  ook net zo veel geluk.)
Mijn cyclus is wel normaal, denk ik, om antwoord te geven op jouw vraag, Anne. Meestal 29 dagen. Soms wel eens 28 of 30 maar ik heb het een jaar bijgehouden en gemiddeld was het 29 dagen. Mijn nod is 14 april dus... nieuwe ronde, nieuwe kansen zeggen ze, he....  
nogmaals heel erg bedankt. dit is echt een opsteker voor me!

groetjes, Lieke

he meiden.

ik ben ook wat te licht. 56 kilo en 1.80. maar mn BMI is nog net 18 en pas onder de 18 ben je echt te licht.
mn billen mogen er zijn, dus ik denk dat t vet daar zit haha.
ik heb wel afentoe het idee dat mn gewicht voor cyclusschommelingen zorgt. toen ik 55 woog waren ze langer dan toen ik 58 woog. inmiddels weer op de 56 maar wel 4 dagen overtijd... of een lange cyclus dussss.

spannend in ieder geval.

jullie ook succes met zwanger worden! en chokomel drinken haha.

liefs esther

Hoi,

Aan mijn Nick kun je zien dat ondergewicht niet het probleem is bij mij. Maar ik weet er wel iets van (ben werkzaam in de medische sector). Onder- of overgewicht brengt problemen voor de vruchtbaarheid met zich mee als je daardoor geen regelmatige cyclus hebt. Door ondergewicht kan je menstruatie bv, stoppen. Bij overgewicht kun je PCO hebben en daardoor een onregelmatige cyclus. Zolang je gewoon menstrueert is er niets aan de hand.

Groetjes,
Rubensvrouw

hoi dames,
nou, mijn moeder heeft ook altijd ondergewicht gehad en ik dus ook.
ze heeft bij ons allemaal( 4 kinders) geen problemen gehad....bij eerste rondes raak!!!
dus ik maak me (nog) geen zorgen hoor!!
ik weeg 50 klio en ben 1.72m eb ik ben van kinds af aan al onder het normale gewicht, altijd regelmatig ongesteld.
dus ik zou zeggen, als je gezond bent en je voelt je goed..... geen probleem.
xx
ik hoop voor alle meiden de komende maand een beebje!!!
en voor de meiden die al zwanger zijn.... GEFELICITEERD!!

ik ben zelf 1 meter 80 en weeg 59 kilo voor mijn weten denk ik dat dat te licht is maar val steeds meer af en weet niet hoe het komt ik was eerst 64 kilo en ben zo 5 kilo afgevallen in nog geen jaar tijd Had in begin steeds last van maagkrampen elke keer als ik wat at dan moest ik na de wc en had ik diarree ben daarvoor na het ziekenhuis geweest hebben ze een maagonderzoek gedaan en er zat een zwakke plek in me maag maar nu mag ik dus geen stampotten eten want dat ik te zwaar voor me maag maar mag ook niet veel scherpe dingen eten maar dat vind ik juist lekker dus eet ik het wel af en toe want anders kan ik net zo goed alles laten staan alleen ik snap niet dat ik zoveel kilo ben afgevallen kan misschien te maken hebben met die maagkrampen maar dat weet ik niet Is er een site dat je kan uitrekenen of je te licht ben voor je lengte en voor je leeftijd  ?? Groetjes marina  

Terug
Bovenaan