zijn er ook meiden met onder/over gewicht?

Hoi Marina.
volgens de officiele statistieken ben je dus ook "te licht". Je kunt je BMI (body mass index, of zoiets..) berekenen door je lengte in het kwadraat delen door je gewicht. Bij jou komt er dan 18,2 uit. Voor het "juiste" gewicht moet je tussen de 20 en 25 zitten. Bij mij is het 18,5 en bij jou dus nog iets minder...
Maar zoals we al schreven hierboven ligt het er denk ik vooral aan hoe je je voelt. Voel je je bij jou gewicht prettig, dan is het prima, anders moet je er iets aan (proberen te) doen! Ik zou me niet teveel vasthouden aan dat BMI..
Groetjes Anne-Marie

quote: an74 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-03-2007 12:19:26'));

Hoi Marina.
volgens de officiele statistieken ben je dus ook "te licht". Je kunt je BMI (body mass index, of zoiets..) berekenen door je lengte in het kwadraat delen door je gewicht. Bij jou komt er dan 18,2 uit. Voor het "juiste" gewicht moet je tussen de 20 en 25 zitten. Bij mij is het 18,5 en bij jou dus nog iets minder...
Maar zoals we al schreven hierboven ligt het er denk ik vooral aan hoe je je voelt. Voel je je bij jou gewicht prettig, dan is het prima, anders moet je er iets aan (proberen te) doen! Ik zou me niet teveel vasthouden aan dat BMI..
Groetjes Anne-Marie

ik ben wel elke dag heel moe kan dat daarvan komen omdat ik te licht ben ??

Zou denk ik best kunnen... Maar ben ook geen dokter dus ik weet het natuurlijk niet zeker. Misschien is naar de HA gaan of zo, als je je zorgen maakt..
Groetjes Anne-Marie

quote: rubensvrouw reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-03-2007 08:51:37'));

Hoi,

Aan mijn Nick kun je zien dat ondergewicht niet het probleem is bij mij. Maar ik weet er wel iets van (ben werkzaam in de medische sector). Onder- of overgewicht brengt problemen voor de vruchtbaarheid met zich mee als je daardoor geen regelmatige cyclus hebt. Door ondergewicht kan je menstruatie bv, stoppen. Bij overgewicht kun je PCO hebben en daardoor een onregelmatige cyclus. Zolang je gewoon menstrueert is er niets aan de hand.

Groetjes,
Rubensvrouw

Hoi
Ik ben een jonge moeder met overgewicht (verder ben ik kerngezond). Ik heb al vanaf mijn dertiende een onregelmatige cyclus. En dat kwam niet door overgewicht, want toen was ik dun. Ik loop nu aan het ziekenhuis omdat ik graag een tweede kindje wilt en ja daar gooien ze het op mijn gewicht. Zelf vind ik het niet helemaal kloppen omdat ik vroeger niet dik was. Mijn zwangerschap en bevalling waren heel goed gegaan. Wel was ik 30 kilo aangekomen, ondanks dat ik heel goed opletten wat ik at. Nu na bijna 3 jaar moet er nog steeds 15kilo af maar het lukt niet. Je moet nu niet denken dat ik echt super dik ben, want ik heb gewoon maat 42 of 44.Overigens heb ik er wel ongeveer anderhalf jaar over gedaan voor ik zwanger raakte. Ik vind ook dat je je niet zo druk moet maken om je gewicht. Tegen mij werd gezegt dat ik eerst maar eens moest afvallen en voorlopig word mijn dochtertje al bijna 3. Dus gewoon blijven proberen en er niet teveel bij stil te staan. Het gebeurt vanzelf. Tegenwoordig worden mensen allemaal in hokjes gedeeld en niet iedereen pas daarin, toch?
Groetjes

Terug
Bovenaan