Zijn hier nog meer thuisblijfmoeders ...

Hoi Esther,

Hier een thuisblijfmoeder hoor. En ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind met mijn jongens. We hebben 2 zonen, 1 van bijna 9 Bryan en 1 van bijna 1 jaar Jayden.

Ik ben hier en daar wel aan het solliciteren maar ik hoef niet perse aan het werk hoor. Ik neus gewoon wat rond kijken of ik het nog kan. En wordt ik aangenomen is mooi meegenomen maar word ik niet aangenomen geeft het niet.

Hoe is het bij jouw?? Vind jij het leuk om thuismoeder te zijn??? Of wil je liever weer gaan werken??

Groetjes,

Miriam
 
Hoi Esther,

Ja hier een thuisblijfmoeder van 2 jongens. Bryan van bijna 9 en Jayden van bijna 1 jaar. Ik zelf vind het heerlijk, ben wel hier en daar aan het solliciteren maar word ik neit aangenomen is het ook goed hoor. Ik kijk gewoon of ik het nog kan.

En bij jouw???

Groetjes,

Miriam
 
Hoi Miriam,

Ik geniet van mijn vrijheid want werken en kinderen, het huishouden en alles wat daarbij komt, is best veel. Zou ik eigenlijk niet willen. Ik solliciteer ook af en toe maar hoef niet te werken. Inderdaad, word ik aangenomen dan is het mooi en anders geen ramp. Zou nooit voor een full time baan gaan. Ik heb op latere leeftijd nog een kindje gekregen en dat heeft lang geduurd dus ik probeer bewust van mijn kindje te genieten.

Soms voel ik me wel een beetje geisoleerd hoor. Hier en daar wat contacten met mede moeders zou leuk zijn. Anderzijds voel ik me echt wel bevoorrecht. Wil ik weg dan kan ik de auto pakken, blijf je thuis dan kan dat ook ... die vrijheid heeft lang niet iedereen.

Groetjes Esther
 
Hoi,
Hier nog een thuisblijfmoeder, heb drie jongens, als de jongste in september naar school/psz gaat dan wil ik evt beginnen met solliciteren, maar hooguit voor 2dagen of 4halve, het beetje extra is dan weer leuk, maar tot dan geen haast, ze worden al zo snel groot en ik vind het prettig dat ze na school gewoon naar huis kunnen komen en een vriendje mee kunnen nemen.
Groetjes MJ
 
hier ook nog een thuisblijfmoeder. heb een zoontje van 7 maanden.
en toen ik zwanger was hadden we meteen al afgesroken dat ik thuis zou blijven.
ik moet er niet aan denken dat ik mijn zoon smorgen naar een creche moest brengen.
ik vind het heerlijk thuis met mijn kind en ik wil in ieder geval tot hij naar school gaat fultime thuis blijven
 
Hoi,

Hier nog een thuisblijfmoeder. Dus je bent zoals je ziet echt niet de enige.
Ik vind het heerlijk om bij mijn kinderen te zijn. Je ziet hun eerste lachje, stapje, en heel hun vooruitgang. Ook lijkt het me vreselijk om in alle vroegte je kinderen al weg te moeten brengen. Nee hoor, laat mij maar thuis. Zo gauw ze allebei op school zitten, komt mijn tijd wel weer om te gaan werken.
Wat ik wel jammer vind is dat we tegenwoordig zo'n maatschappij hebben dat je als "thuisblijfmoeder" niet meer meetelt. Alsof je niet goed wijs bent om 24/7 voor je kinderen te zorgen en er voor ze te zijn. Maar mijn weerwoord is dan meestal, ik ben gelukkig in de luxe positie dat ik niet HOEF te werken.
 
Inderdaad Cootje78, alsof wij niet meer mee tellen in deze maatschappij. Ik heb de luxe ook dat ik thuis kan blijven. Zelf ben ik van mening dat het alleen maar goed is voor onze kindjes. Werken buitenshuis komt wel.

 
Terug
Bovenaan